Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeve97
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:45
Wij willen aan onze warmtepomp, Altherma 3 van Daikin, vloerverkoeling toevoegen. Hiervoor heb je een ombouwset EKHVCONV4 en die voegt een leiding toe. Lijkt een sensor te verplaatsen? Ik vroeg me wel af wat de functie is van hetgeen wat je toevoegt. Mijn inziens lijkt het niet perse nodig en kan je de J01 soldeerverbinding door knippen en werkt het ook.

Heeft iemand misschien verstand wat de ombouwset precies doet? De handleiding geeft hier bijzonder weinig over vrij en er is vrij weinig te vinden op het internet.

Natuurlijk hebben wij nog niets daadwerkelijk gedaan aan de warmtepomp en de EKHVCONV is wel reeds besteld, daar wachten we op.

We hebben wel bevestigt dat onze buiten unit omkeerbaar is en de mogelijkheid heeft om te koelen.

https://www.daikin.nl/con...%20manual_3P627806-1B.pdf

Alle reacties

• MrBuzzkill
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-09 22:17
Ik ben hier toevallig ook naar aan het kijken, maar het lijkt wel echt wat meer te doen als je deze video bekijkt? YouTube: Installation du kit de rafraichissement EKHVCONV4 pour modules hydra...

Vraagje, heb jij ergens gelezen welke CONV kit je moet hebben voor jouw specifieke model?

• mikeve97
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:45
Ik heb inmiddels de EKHVCONV4 geïnstalleerd. Wat het doet weet ik nog steeds niet, het lijkt de waterdruksensor te verplaatsen maar waarom is nergens te vinden.

Overigens is het ook bijna niet te achterhalen welke je moet hebben maar bij de ekhvconv4 staat erop voor elke versies die werkt, en die van ons viel in de range. E***D

• MrBuzzkill
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-09 22:17
Ah oke, ik heb een EHVH, maar ik kan niet echt er uit ophalen welke ik dan moet hebben.

Was het installeren wel te doen?