Maar zelf de accu aan moeten schaffen denk ik. 100 euro PM vergoeding is echter wel nice!
Gaat de ROI snel mee naar beneden
Gaat de ROI snel mee naar beneden
dat lijkt me niet zo moeilijk, vermoedelijk zijn er verschillende capaciteiten of kun je bijvoorbeeld 1, 2 of 3 accu's kopen/afnemen.BobvdW schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:58:
hoe kun je nu een vaste vergoeding krijgen van 'tot 100€'.
Is het nu 100€ of niet?
Daar hangen natuurlijk allemaal schimmige voorwaarden aan, mooie marketingBobvdW schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:58:
Is het nu 100€ of niet?
Ik zou hier eerst heel goed over nadenken.
Vooral de stelling dat je de BTW terug kan krijgen is te kort door de bocht.
Dat is namelijk alleen mogelijk voor een handelssyteem met daarnaast nog enkele andere voorwaarden. Dit is op de site van de belastingsdienst terug te vinden.
https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw
Vooral de stelling dat je de BTW terug kan krijgen is te kort door de bocht.
Dat is namelijk alleen mogelijk voor een handelssyteem met daarnaast nog enkele andere voorwaarden. Dit is op de site van de belastingsdienst terug te vinden.
https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw
Belastingdienst : Gebruikt u de thuisbatterij alleen privé? Dan wordt u voor de thuisbatterij niet gezien als btw-ondernemer en kunt u geen btw terugvragen.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
En over de hoge prijzen maar niet te spreken.
even voor mijn beeldvorming gezien de woordkeuze daar.CrankyGamerOG schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:34:
Belastingdienst : Gebruikt u de thuisbatterij alleen privé? Dan wordt u voor de thuisbatterij niet gezien als btw-ondernemer en kunt u geen btw terugvragen.
Met "privé"...wordt daar mee bedoelt dat je alleen voor jezelf opslaat en dus vanuit de batterij niet teruglevert?
Of kan geen enkele particulier met een thuisbatterij de BTW terugkrijgen?
Ik ga even uit van het eerste maar Ik zit nog niet zo goed in de materie maar probeer me wat in te lezen voor onze nieuwe woning.
[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 13-08-2025 13:56 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Heb je de voorwaarden van de Belastingdienst gelezen. Vooral de eerste 3 zijn belangrijk.Fraggert schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:55:
[...]
even voor mijn beeldvorming gezien de woordkeuze daar.
Met "privé"...wordt daar mee bedoelt dat je alleen voor jezelf opslaat en dus vanuit de batterij niet teruglevert?
Of kan geen enkele particulier met een thuisbatterij de BTW terugkrijgen?
Ik ga even uit van het eerste maar Ik zit nog niet zo goed in de materie maar probeer me wat in te lezen voor onze nieuwe woning.
Je kan als particulier dus wel de BTW terugkrijgen maar je zal er dan in principe niet zelf zeggenchap over de batterij hebben. Dat wordt dan door het management systeem van de leverancier geregeld. Als dat een deel van de tijd niet actief is valt dat onder prive gebruik en komen de aanvullende voorwaarden over BTW aangifte in het spel.
Er is ook nog een andere adder onder het gras. Vanaf 01-01-2027 wordt de EB niet meer gesaldeerd met als gevolg dat als de batterij van het net geladen wordt daar de volle belasting over betaald moet worden, terwijl je bij teruglevering aan het net dat niet terug krijgt.
Het handels concept is dan voor een particulier na die datum zo goed als onmogelijk rendabel te maken.
ja ik heb die voorwaarden gelezen, en dat lijkt duidelijk....tot ze ineens gaan beginnne over "prive' en daar dan geen omschrijving en/of definitie aanhangen en dan ben ik ff de weg kwijt wat er nu precies bedoelt wordt.hanev001 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:21:
[...]
Heb je de voorwaarden van de Belastingdienst gelezen. Vooral de eerste 3 zijn belangrijk.
Je kan als particulier dus wel de BTW terugkrijgen maar je zal er dan in principe niet zelf zeggenchap over de batterij hebben. Dat wordt dan door het management systeem van de leverancier geregeld. Als dat een deel van de tijd niet actief is valt dat onder prive gebruik en komen de aanvullende voorwaarden over BTW aangifte in het spel.
Er is ook nog een andere adder onder het gras. Vanaf 01-01-2027 wordt de EB niet meer gesaldeerd met als gevolg dat als de batterij van het net geladen wordt daar de volle belasting over betaald moet worden, terwijl je bij teruglevering aan het net dat niet terug krijgt.
Het handels concept is dan voor een particulier na die datum zo goed als onmogelijk rendabel te maken.
Het vervelende is dat ik dagelijks bezig ben met richtlijnen en wetgeving en dat steekt wat beter in elkaar dan goedbedoelde tekst op een website...zellfs die van de BD
maar goed......ik weet genoeg...hartelijk dan ook voor de heads-up voor 2027
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Tot 100 euro is niet altijd 100 euro natuurlijk (en zal dat waarschijnlijk vaker niet dan wel zijn).BobvdW schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:58:
Is het nu 100€ of niet?
Marketing heet zoiets.
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 13-08-2025 14:48 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Bedankt voor de informatie allemaal. Genoeg redenen om geen afspraak te maken.
Pagina: 1