iPod inhoud overzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René Ykema
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 27-08 23:06
Mijn vraag
Ik ben in het bezit van een iPod. Deze gaat het begeven en nieuwe worden niet gemaakt. Nu ben ik van plan een Sony mp3 speler (Android) aan te schaffen en wil graag weten hoe ik de inhoud van mijn iPod over kan zetten naar de Sony. Er staat namelijk best wel veel op, te veel om het opnieuw handmatig te doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wondershare TunesGo met iPod 6e gen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd of ik handmatig mijn bestanden kon vinden op de iPod. Helaas niet gelukt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heb je de bestanden niet meer op je pc staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:47
Het protocol waar een iPod mee werkt is net even anders dan de gemiddelde mp3 speler, dus de makkelijkste manier is inderdaad om gewoon de originele bestanden vanaf je computer erbij te pakken en deze op je nieuwe mp3 speler te zetten.

Tweede vraag is hoe je de muziek op je iPod hebt aangeschaft? Als dit bestanden zijn met DRM, dan kan je daar niet zomaar iets anders mee doen.

Wondershare programma's zijn juist ontworpen om de beperkingen (als je het zo wilt noemen) van iTunes gerelateerde transfers te omzeilen, dus volgens mij is het beste antwoord: volg de handleiding van deze software. Die zou op de website van Wondershare moeten staan. Als ik daar zelf op zoek dan wordt ik doorverwezen naar Wondershare Dr. Fone, dus wellicht is dat de nieuwere versie van TunesGo. Neem a.u.b. even contact op met hun helpdesk en vraag daar na hoe je dit kan aanpakken. Wellicht zal je de Dr. Fone applicatie moeten gebruiken hiervoor.

• René Ykema
Hallo TBTL en Archer_VC10,

Bedankt voor jullie reactie en het meedenken.
Ik ga er mee aan de slag. Nog even te info voorTBTL, ik gebruik dus tot nu toe TunesGo, gaat prima. Maar die zet niet je bestanden op de pc. Alles blijft op de iPod. Toevoegen van muziek gebeurd ook rechtstreeks op de iPod. Backup maken kan. Dan krijg je een .bak bestand wat je wel wer kan uitpakken maar dan zijn het allemaal losse nummers.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die losse nummers is toch wat je wilt? Kan je die zo op die mp3 speler zetten. Heb je trouwens geen smartphone waar je het op kan zetten? (Of iphone dan is het nog makkelijker)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René Ykema
Hoy Tylen

Allemaal losse nummers is niet zo handig je kan dan niet selecteren op en artiest. En ik wil mijn iPhone hier niet voor gebruiken. Zal wel ouderwets zijn maar ik vind dit prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:03
René Ykema schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:34:
Hoy Tylen

Allemaal losse nummers is niet zo handig je kan dan niet selecteren op en artiest. En ik wil mijn iPhone hier niet voor gebruiken. Zal wel ouderwets zijn maar ik vind dit prettiger.
Begrijp ik het goed als ik zeg dat je wel de MP3 bestanden (of in ieder geval losse muziekbestanden) van je iPod af kan halen, maar je eigenlijk de metadata mist zoals artiest, album en dat soort zaken?

Kan je in dat geval dit niet achteraf weer verrijken met een ander programma?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:20

NoTimeRemains

I know

Ik weet niet wat er gaat begeven maar er is best wel een levendige community die iPods repareert en upgrade.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René Ykema
Het klopt dat ik alle losse nummers heb maar niet de metadata.

En de iPod is van 2015. Dus daar wil ik eigenlijk geen geld aan uitgeven. Scherm en accu zijn slecht, vandaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als de filename de juiste info bevat, kan je met iets als MediaMonkey (of een van de diverse andere tools) de metadata vullen.

Anders kan je inderdaad misschien terugvallen op de originele bestanden. Als er DRM op zit heb je sowieso pech c.q. kan je ze misschien opnieuw downloaden via de originele winkel/app als die er ook is op je beoogde mediaspeler.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:03
René Ykema schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:14:
Het klopt dat ik alle losse nummers heb maar niet de metadata.

En de iPod is van 2015. Dus daar wil ik eigenlijk geen geld aan uitgeven. Scherm en accu zijn slecht, vandaar
Als je een iPod een leuk ding vindt en houdt van retro kan het best nog geinig zijn. Zo niet, dan kom je uit op wat @F_J_K voorstelt.

Er is (naar mijn weten) geen betere oplossing dan die nu voorgesteld is. Het is wat mij betreft al een dikke plus dat je de muziek er zonder DRM vanaf gekregen hebt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:21
Voorop gesteld dat Windows een tijd geleden voor mij is, ik ga tenminste er van uit dat je Windows gebruikt, kan je niet gewoon deze gebruiken om eenmalig het apparaat leeg te halen met de juiste informatie:
https://apps.microsoft.co...pz9k?rtc=1&hl=en-gb&gl=GB om daarna op je nieuwe MP3 speler te zetten? Daarna app weer deïnstalleren, iPod weggooien en Sony apparaat gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• René Ykema
Hallo allemaal.

Ik heb met het idee van F_J_K mijn probleem wel denk ik opgelost. Alle muziek is nu weer voorzien van de juiste info om het te kunnen indexeren. Wat wel blijkt is dat het niet meevalt om over te stappen naar een ander merk.
Ik wil iedereen enorm bedanken voor het meedenken. Ik had er anders niet uitgekomen. TOP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:30

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

fwiw, de meeste ipods zijn redelijk goed te repareren. ook de touch en nano modellen (met iets meer moeite)
gaat dit om een classic 6th gen?

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Pagina: 1