Odido-netwerk ruim 15 uur offline: moeten klanten…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:03

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Artikel: review: Odido-netwerk ruim 15 uur offline: moeten klanten compensatie krijgen?
Auteur: @Imre Himmelbauer
Providers kunnen zelf een vergoeding geven, maar dit is niet verplicht onder de Nederlandse wet.
Bij zowel Vodafone als Ziggo wordt, net als bij Odido, alleen de wettelijk vastgestelde vergoeding uitgekeerd. V
Ik heb dit nu vijf keer gelezen, maar snap het niet.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:30

Imre Himmelbauer

Redacteur
Ik snap je verwarring, ik heb het niet helemaal lekker geformuleerd. Ik pas het even aan. Beter is: providers kunnen uit zichzelf een vergoeding geven, maar dit is niet verplicht onder de Nederlandse wet. Denk dat dat wel begrijpelijk is? In ieder geval dankjewel voor je oplettendheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Dank voor je reactie en toelichting!

Maar wat is in dit geval dan de "wettelijk vastgestelde vergoeding" nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:30

Imre Himmelbauer

Redacteur
Hey,

Dat staat omschreven in de vierde alinea:
Nederlandse telecomabonnees hebben sinds 1 juli 2017 recht op een vergoeding bij een langdurige storing. Het gaat daarbij om internet- en telefoniestoringen die langer dan twaalf uur duren. Klanten krijgen bij storingen die tussen de 12 en 24 uur duren een compensatie van 1/30e van hun maandelijkse abonnementskosten. Voor elke nieuwe dag met storing krijgen klanten opnieuw 1/30e van hun maandelijkse abonnementskosten, ongeacht hoelang de storing die dag duurt. Hierbij geldt een minimum van een euro. Andere kosten dan abonnementskosten, zoals kosten voor de afbetaling van een mobiele telefoon, worden niet meegerekend. KPN gaf een dergelijke vergoeding nog vorig jaar bij een storing op zijn mobiele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Het blijven voor mij losse onderdelen.

Als er dus wél een wettelijke vergoeding is (inhoudelijk snap ik dat), wat betekent dan nog de zin "maar dit is niet verplicht onder de Nederlandse wet."