Bol.com + Adyen: "Je betaling is mislukt" Deel 2: Conclusie

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milouz
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 12-08 14:33
Na het uitgebreid testen van meerdere kaarten, waaronder gloednieuwe fysieke kaarten die nog nooit gebruikt zijn, ben ik tot een interessante ontdekking gekomen. Het lijkt erop dat Bol.com, via Adyen's anti-fraude-ML (machine learning), willekeurig kaarten blokkeert. Dit gebeurt zonder duidelijke reden of patroon: sommige kaarten worden geweigerd, terwijl andere kaarten (zelfs van dezelfde verstrekker) wél worden geaccepteerd. Dit geldt zelfs voor kaarten die succesvol geautoriseerd zijn, waarbij de reservering direct wordt teruggedraaid zonder dat de bestelling wordt verwerkt.

Reactie op het commentaar:

@jack zomer: Bedankt voor je suggestie over kaartautorisatie. Ik heb bij alle kaarten (ICS, Capital One, Amex, Revolut, etc.) de autorisatie via de apps goedgekeurd, maar de betaling wordt toch direct teruggedraaid. Het probleem ligt dus niet bij de autorisatiestap.
@loki504: Ik heb inderdaad contact opgenomen met Bol’s klantenservice, zoals je voorstelde. Helaas konden zij geen specifieke informatie geven over deze "storing" en waren ze niet op de hoogte van een probleem met Adyen. Dit bracht me ertoe om op Tweakers te vragen of anderen soortgelijke ervaringen hebben, omdat het mogelijk geen storing is maar een bewuste blokkade door Bol/Adyen.

@YakuzA en @WTBram: Dank voor jullie suggesties over VPN, adblockers, cookies en browserinstellingen. Ik heb dit uitgebreid getest: geen VPN, geen adblocker, geen Pi-hole, cookies toegestaan, cache geleegd

Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat Bol via Adyen willekeurige kaarten blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een nieuw topic openen als vervolg op een gesloten topic is niet de bedoeling. Ook niet om verder te blijven speculeren. Ik doe ook dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.