Een slaapkamer alarm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KucingT
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:19
Hier een gekke vraag. Ik heb niet direct behoefte aan de smarthome in het algemeen. Echter, we zoeken een oplossing voor het volgende:

Onze telefoons gaan niet mee de slaapkamer in, maar met ouder wordende ouders is het wel fijn dat ze in geval van nood contact kunnen maken.

Zelf dacht ik aan:
Schakelaar 1 via internet verbonden met alarm 1
Schakelaar 2 via internet verbonden met alarm 2

Schakelaars zitten niet op dezelfde wifi, maar in een andere stad.

Prioriteiten:
1) betrouwbaarheid
2) lage maand kosten, liefst 0 (investering is prima)
3) laag energieverbruik

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:00

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Telefoon op stil meenemen de slaapkamer in en de nummers van de ouders instellen als prioriteit zodat die er wel doorheen komen.

Een alarm is namelijk alleen een alarm en geen manier om te communiceren met de andere kant van de lijn.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:51
Installeer gewoon een huistelefoon bij je ouders in de slaapkamer? Die kennen ze al, en kunnen ze gewoon bellen. Ik ken weinig mensen die snachts nog op hun huistelefoon blijven kijken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
Hier is het gewoon alsnog een telefoon de slaapkamer mee in geworden, deze gaat s'avonds automatisch op een bepaald profiel wat hem stil maakt, maar wel bereikbaar blijft voor mensen die meerdere keren bellen en voor favorieten gaat hij meteen af.

Waarom? Schijnbaar horen wij de deurbel en de hond niet (wat we wel hadden verwacht) als er iemand voor de deur staat. Als diegene dan je mobiel belt en die ligt beneden, dan heb je nog niets.

Dit hebben we dus 1 keer gehad, dat mijn jongste dochter in de nacht 'ziek' was geworden. Een ouder van 1 van haar vriendinnen heeft haar uiteindelijk mee naar huis genomen en daar in bed gelegd. Leuk dat je kinderen je kunnen bereiken, maar wat als het uiteindelijk niet je kind is die je probeert te bereiken?

Uiteindelijk konden ze mijn oudste dochter bereiken, via via, en die kon de slaapkamer binnen wandelen.

Dat was het moment dat we toch maar een telefoon op het nachtkastje hebben gelegd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

99ruud99 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:19:
Installeer gewoon een huistelefoon bij je ouders in de slaapkamer? Die kennen ze al, en kunnen ze gewoon bellen. Ik ken weinig mensen die snachts nog op hun huistelefoon blijven kijken...
Het gaat niet om zijn ouders maar om de TS zelf.

Ik zou idd ook gewoon de telefoon meenemen in de slaapkamer. Ik snap niet zo goed waarom dat een probleem is?

Qua betrouwbaarheid is dit echt het beste. Of je neemt “ouderwets” VOIP met een DECT.

Alarm dingen blijft houtje-touwtje.

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 12-08-2025 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

KucingT schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:16:
..

Zelf dacht ik aan:
Schakelaar 1 via internet verbonden met alarm 1
Schakelaar 2 via internet verbonden met alarm 2

Schakelaars zitten niet op dezelfde wifi, maar in een andere stad.

..
Als je toch dead-set bent op alarm:

Meeste wat je op Amazon / Ome Ali vind werkt gewoon via cloud, dus het boeit niks dat ze niet op dezelfde wifi zitten…
Niet alles dus ff goed zoeken.

En het is gewoon minder betrouwbaar want batterij, cloud etc…

[ Voor 39% gewijzigd door FreakNL op 12-08-2025 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:16
Telefoon buiten de slaapkamer leggen, maar niet te ver weg, volume op maximaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:32
Ik had hetzelfde probleem, nooit echt actief over nagedacht totdat de buren een keer 's ochtends vroeg op mijn deur stonden te kloppen 😅

Ik heb toen een vaste VoIP telefoon van Gigaset van Marktplaats gehaald (zoek op Gigaset VoIP of het N300a basisstation). Vervolgens via CheapConnect voor € 8,95 per jaar een prepaid vast telefoonnummer genomen en dit 'hotline" nummer slechts aan een paar mensen uit mijn nabije omgeving gegeven met het verzoek om dit alleen in absolute noodgevallen te gebruiken. Werkt tot dusverre uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier gaan de telefoons ook mee de slaapkamer in (inclusief profiel dat er geen meldingen doorheen komen, alleen belletjes), maar niet op het nachtkastje. Ze liggen op een kastje aan de overkant van de slaapkamer.

Zo zijn ze in de buurt genoeg voor noodgevallen, en ver genoeg om te voorkomen dat je em toch nog even oppakt in bed voor doomscrolling ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
oke mijn idee om toch of topic te blijven. ik weet niet of het kan.

ik gebruik 1 shelly om een 2de shelly te schakelen.

Stel bij jou ouders zit 1 shelly, welke een shelly schakelt bij jou met een 220v sirene.
Wanneer hun aan hun kant de schakelaar om zeggen, wordt jij en de rest van de buurt wakker...

ik zal het even moeten testen over dit over meerdere wifi netwerken werkt.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nog een optie: wel een smartwatch dragen 's nachts, maar telefoon in andere ruimte laten. En dan de nummers van je ouders als prio instellen.

Zo doe ik dat ook. Geen afleiding van dat ellendige ding in de slaapkamer, maar in geval van nood wel bereikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KucingT
Dank voor alle snelle suggesties. We gaan waarschijnlijk naar dect van Fritz omdat we ons net realiseerden dat een knop niet gaan werken. Ouders kunnen ook op pad zijn. 🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:12
KucingT schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:10:
Dank voor alle snelle suggesties. We gaan waarschijnlijk naar dect van Fritz omdat we ons net realiseerden dat een knop niet gaan werken. Ouders kunnen ook op pad zijn. 🙂
Jij kunt ook op pad zijn... en je wilt vast dat ze je ook op je vakantie-adres (of gewoon de supermarkt) kunnen bereiken als er iets aan de hand is.

Ik zou zelf gewoon voor telefoon mee naar de slaapkamer gaan, met een automatische 'stil' functie op de tijden dat je slaapt en en je ouders gemarkeerd als contact dat dan toch mag bellen. Evt. kun je je ouders nog een senioren-telefoon geven waar een alarm-knop op zit. Die belt dan automatisch het vooraf ingestelde nummer (jouw nummer). En dan ben je ook op je vakantie-adres of in de supermarkt bereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Nu online
KucingT schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:10:
Dan moeten je ouders wel weten wanneer ze je op je vaste nummer en wanneer ze je op je mobiele nummer kunnen bereiken, aangezien jij ook wel eens op pad kan zijn ;)

In geval van nood wil je daar niet over nadenken en eventuele hulpverleners onnodig belasten met een hele rits nummers die ze moeten proberen om je te pakken te krijgen.

Ik zou toch maar eens heroverwegen om je mobiele telefoon mee te nemen de slaapkamer in.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:08
sorted.bits schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:22:

Dit hebben we dus 1 keer gehad, dat mijn jongste dochter in de nacht 'ziek' was geworden.
Herkenbaar.
Antiperistaltische beweging, door overmatige inname van ethanol.
Vroeger ook wel eens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
LTwinter schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:43:
[...]

Herkenbaar.
Antiperistaltische beweging, door overmatige inname van ethanol.
Vroeger ook wel eens last van gehad.
Exact :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:18
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:19:
Telefoon op stil meenemen de slaapkamer in en de nummers van de ouders instellen als prioriteit zodat die er wel doorheen komen.

Een alarm is namelijk alleen een alarm en geen manier om te communiceren met de andere kant van de lijn.
Wel even goed checken - bij sommige merken moet het geluid/trillen wel aan staan. Je kan dan middels een niet storen modus instellen dat favorieten er wel door komen, maar de rest niet.

Als je geen geluid aan hebt, dan komen de ouders er wel door maar dan hoor je alsnog niks :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:16
KucingT schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:16:
Onze telefoons gaan niet mee de slaapkamer in
Gewoon even puur uit interesse, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

FredvZ schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:28:
[...]

Dan moeten je ouders wel weten wanneer ze je op je vaste nummer en wanneer ze je op je mobiele nummer kunnen bereiken, aangezien jij ook wel eens op pad kan zijn ;)

In geval van nood wil je daar niet over nadenken en eventuele hulpverleners onnodig belasten met een hele rits nummers die ze moeten proberen om je te pakken te krijgen.

Ik zou toch maar eens heroverwegen om je mobiele telefoon mee te nemen de slaapkamer in.
Doorschakelen bestaat ook nog steeds denk ik.

Maar een DECT naast je in de slaapkamer is ook wel fijn idee. Want hoe ga je bellen als je zelf in de problemen zit? Dus wij hebben wel 1 mobiel op de slaapverdieping. Al is het maar om 112 te kunnen bellen als de telefoons op het oplaadpunt in de woonkamer in de fik zijn gevlogen of als er een insluipers is om maar wat fijne doem scenarios te schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 19:49
Als je de telefoon écht niet binnen handbereik wilt hebben: een carkit met grote knoppen naast je bed hangen of op je nachtkasje. Die laat je dan 's avonds vanaf bepaalde tijd connecten met je telefoon via bleutooth. Ben je gewoon goed bereikbaar op je normale nummer. Kun je een setje uitzoeken die op USB werkt, kleine display voor wie er belt, of wie je wilt bellen. En kun je vaak direct oproepen starten met enkele spraakcommande, dus ook fijn voor jezelf als er iets gebeurd en je kunt niet bij je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben ook gewoon een huistelefoon voor nood, dat nummer heeft bijv. de huisarts als 3e nummer in de lijst staan en hebben wat familieleden. In de slaapkamer, woonkamer en mijn thuiskantoor een telefoon (twee Fritz FON, geweldige dingen zijn dat, en ik zelf een Yealink) en dat werkt perfect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:09

PinusRigida

I put the p in pool.

Simpelste en goedkoopste oplossing, die je nu al in huis hebt, maar gewoon even moet instellen.

- één van jullie beiden z'n telefoon wél mee naar de kamer, stel die in op niet-storen en sluit de telefoonnummers van je ouders (en eventueel andere prioritaire meldingen) uit van de niet-storen lijst... simpel... en het werkt, en zolang je ouders hun telefoon kunnen gebruiken hoef je aan hun kant niks in te stellen, schakelaars te plaatsen of weet ik veel wat...

Ik had ook de gewoonte telefoon niet mee te nemen naar slaapkamer, telefoon ging ook elke avond gewoon uit.

2 redenen dat ik daarvan afgestapt ben:

- ook ouder wordende ouders (77j en 76j)
- meldingen voor m'n buitencamera's; hebben hier paar jaar geleden inbrekers gehad bij 2 buren en een wagendiefstal, sindsdien heb ik camera's geplaatst en ik wil natuurlijk dat die me wél wekken bij beweging binnen de perimeter.

...maar tegelijk wil ik geen meldingen van YouTube, Tweakers, Het weer, dat Google Foto's een fotoboek voor me klaar heeft, niet-prioritaire telefoonoproepen of weet ik veel wat.

Dus oplossing was gewoon telefoon aanhouden en meepakken op nachtkastje, de boel op niet-storen en uitsluitingen voor meldingen van m'n buitencamera's en de telefoonnummers van m'n ouders, m'n vrouw, m'n dochter en m'n zus. Dit stel je 1 keer in en je moet er vanaf dan niet meer naar omkijken. Gewoon 's avonds voor het slapen even 'niet-storen' aanzetten. (op Android is dat een icoontje in het schuifmenu)

Probleem = opgelost
Prijskaartje = nihil

3 weken geleden is het voor het eerst ook van pas gekomen: een zondagochtend rond 8u, ik lag nog te slapen en kreeg plots telefoon van m'n moeder om te zeggen dat m'n vader in ziekenhuis opgenomen was. 40 minuten later was ik ook in ziekenhuis.

Had ik bovenstaande niet ingesteld, zou ik die dag pas rond 11u m'n telefoon ingeschakeld hebben en gemiste oproepen ontdekt hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door PinusRigida op 12-08-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

jack zomer schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:56:
oke mijn idee om toch of topic te blijven. ik weet niet of het kan.

ik gebruik 1 shelly om een 2de shelly te schakelen.

Stel bij jou ouders zit 1 shelly, welke een shelly schakelt bij jou met een 220v sirene.
Wanneer hun aan hun kant de schakelaar om zeggen, wordt jij en de rest van de buurt wakker...

ik zal het even moeten testen over dit over meerdere wifi netwerken werkt.
Ik doe dat ook maar de eerste Shelley spreekt de 2e aan via de interne wifi. Ik weet niet of je zomaar een externe shelly kan aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appraat
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-08 21:28
Woon je minder dan 10 km van je ouders?
Een walkie talkie naar jou toe. Heeft niks met internet te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Appraat op 12-08-2025 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Appraat schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:48:
Woon je minder dan 10 km van je ouders?
Een walkie talkie. Heeft niks met internet te maken.
Dat werkt dus niet, je kan wel audio sub codes instellen, maar als de wegwerker die ook gebruikt komt alsnog alles door, en een portofoon die tien kilometer doet zonder repeater, ik ben benieuwd welke dat is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Bij je provider een vaste lijn aanvragen. Kabel vanaf het modem naar de slaapkamer en daarop een vaste telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

devriesjande schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:56:
Bij je provider een vaste lijn aanvragen. Kabel vanaf het modem naar de slaapkamer en daarop een vaste telefoon.
Dat werkt ook niet. In feite werkt elke situatie niet die hier is bedacht en anders is dan de mobiele telefoon gewoon mee nemen.

Want wat je wilt is:
- je ouders of iemand anders (politie, hulpdiensten, buren,...) moeten je kunnen bellen (met telefoonnummers die jij niet kent of geheim zijn). Waar je ouders ook zijn. Dat is je mobiele nummer.
- jij moet de telefoon bij je hebben waar het nummer op uitkomt. Thuis. Maar ook als je op vakantie bent, op werk zit, in de trein of auto zit. Dat is je mobiele telefoon
- dat toestel moet snachts op stil staan, favoriete nummers meteen door laten en alle andere nummers (naar keuze) na een 2 of 3 tal pogingen. Heb je dat goed gedaan, dan ben je altijd bereikbaar voor dit soort gevallen.

Als je niet aan al deze punten voldoet is de kans gewoon groot dat je een belangrijk moment compleet mist omdat je onbereikbaar was. Als je in zo'n situatie geluk hebt, komt de politie je nog ophalen. Maar dan ben je al op een gebied gekomen waar je eigenlijk niet wilt zijn. Dat was dan te voorkomen.
Als backup hetzelfde doen met de telefoon en telefoon nummers (en familie) van je partner.

Dus: gewoon je gsm's (ja, meervoud) mee de slaapkamer in, op stil zetten, goed instellen wat en hoe er wel door mag komen en test dat ook even!

[ Voor 12% gewijzigd door remco_k op 12-08-2025 20:17 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appraat
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-08 21:28
Sorry voor deze gekte.
Je wil denkelijk absoluut geen inkomend en uitgaand signaal van een smartphone op je kamer.
Leg je smarthphone dan in een andere kamer verbonden met een lange jack kabel in de koptelefoon en in jou kamer iets met een aux aansluiting zoals een speaker bijv.
En in de instellingen prioriteit voor je ouders.

[ Voor 8% gewijzigd door Appraat op 12-08-2025 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Appraat schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:46:
Sorry voor deze gekte.
Je wil denkelijk absoluut geen inkomend en uitgaand signaal van een smartphone op je kamer.
Leg je smarthphone dan in een andere kamer verbonden met een lange jack kabel in de koptelefoon en in jou kamer iets met een aux aansluiting zoals een speaker bijv.
En in de instellingen prioriteit voor je ouders.
...en dat is dan weer overbodig geknutsel.

Ik snap niet dat TS zo pertinent geen telefoon op slaapkamer wil. Ttz: ja, het is een goeie gewoonte, wat off-screen time in de slaapkamer, zeker i.v.m. met het goeie voorbeeld stellen naar kinderen als je niet wil dat je kinderen dit ook gaan doen, ik ken @KucingT z'n situatie niet.

...maar dit (bereikbaar zijn in geval van nood voor oudere ouders) is toch een heel goeie reden om van die 'regel' af te stappen.

Is het 100% gegarandeerd, je smartphone op niet-storen met uitzonderingen? Wellicht niet, bvb. in het geval dat de hulpdiensten je met onbekend nummer bellen... maar als één van je ouders, andere familieleden, buur van je ouders,... je al kunnen bereiken heeft, hoeven de hulpdiensten jou ook niet te bellen.

Alle andere opties zijn ook niet 100% waterdicht; wat ben je bvb. met zo'n slaapkamer-alarm (of vaste lijn) wanneer je niet in je slaapkamer of thuis bent?

Oh, en als het TS te doen is om EM straling uit het toestel: er is (in àl die jaren wereldwijd onderzoek!) nog steeds geen overtuigend bewijs gevonden dat dit schadelijk is. GSM's bestaan al sinds de 80's en zijn betaalbaar en gemeengoed geworden in de jaren '90... men had het al geweten had de straling zo schadelijk geweest.

En als je dan toch liever de risico's beperkt: schakel WiFi, mobiele gegevens en BT uit, oproepen komen toch via GSM netwerk binnen, en zo bespaar je nog accu ook.

Het enige dat wel bewezen negatieve invloed heeft (op je ogen i.v.m. bijziendheid, en je circadiaans ritme) en vooral bij jongeren, is teveel blootstelling aan schermen. Maar zolang je smartphone naast je ligt 's nachts en je die niet actief gebruikt is dit ook weer geen issue.

[ Voor 8% gewijzigd door PinusRigida op 13-08-2025 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KucingT
@PinusRigida goed punt, de vraag wat de behoefte is achter de vraag. Ik maak mij inderdaad geen zorgen over straling.
Wel over onze geneigdheid veel uren op telefoons door te brengen. Ik heb insta en fb al geschrapt en wat harde grenzen zijn gezond denk ik.

(Edit: typo)

[ Voor 3% gewijzigd door KucingT op 13-08-2025 22:18 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

KucingT schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:17:
@PinusRigida goed punt, de vraag wat de behoefte is achter de vraag. Ik maak mij inderdaad geen zorgen over straling.
Wel over onze geneigdheid veel uren op telefoons door te brengen. Ik heb insta en fb al geschrapt en wat harde grenzen zijn gezond denk ik.

(Edit: typo)
Snap het, geef (gun) jezelf een alternatief zodat je geen behoefte meer hebt om naar die telefoon te grijpen, gesteld dat ie naast je ligt...

Ik heb steeds een boek liggen op nachtkastje, ding is: meestal gebruik ik ook dat niet, ik heb het grote voordeel dat wanneer mijn hoofd mijn kussen raakt, ik nagenoeg direct in slaap val... maar àls het toch niet lukt: kwartiertje lampje aan en wat pagina's lezen uit een (papieren!) boek.

Ik heb in 2021 FB verwijderd en ben wel vrij makkelijk van de fomo afgeraakt. Andere social media had ik toch al niet.

Succes!

...en als boekentip :D :
- De meeste mensen deugen (Rutger Bregman)
- Limitarisme (Ingrid Robeyns)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Bluetooth device (speaker) oid in de slaapkamer en de eerder genoemde prioriteit instellen zodat alleen de gewenste oproepen doorkomen?

• FredvZ
  • Nu online
Misschien is dit iets:
https://www.amazon.nl/Cel...-Kunststof/dp/B089984QRT/

Site fabrikant: www.call2jack.com

Hiermee schijn je een regulier PSTN/POTS (DECT) toestel via bluetooth te kunnen verbinden met je mobiel.
Dan heb je dus alleen een (DECT) toestel bij het bed staan waar je mee kan bellen en gebeld kan worden in geval nood.

Er lijkt meer vraag te zijn / te ontstaan. Dit bedrijf heeft complete toestellen die je met bluetooth kan verbinden: https://physicalphones.com/collections/all
Helaas nog in de pre-order fase.

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1