Bol.com + Adyen: "Je betaling is mislukt."

Pagina: 1
Acties:
  • 1.626 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milouz
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 12-08 14:33
Ik krijg bij bol.com na het goedkeuren van een creditcard betaling via Adyen altijd deze foutmelding: "Je betaling is mislukt. Kies alsjeblieft een andere betaalmethode of probeer het opnieuw." Vervolgens wordt de reservering voor het bedrag dat op de creditcard gereserveerd was gelijk opgeheven.

Heeft iemand anders dat ook?

[ Voor 31% gewijzigd door milouz op 12-08-2025 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zou misschien handig zijn te vermelden welke CC verstrekker je gebruikt.

ik weet dat ik soms een kaart autorisatie moet goedkeuren via mijn cc app.
Als ik dat niet doe faalt de betaling

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milouz
jack zomer schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 06:00:
zou misschien handig zijn te vermelden welke CC verstrekker je gebruikt.

ik weet dat ik soms een kaart autorisatie moet goedkeuren via mijn cc app.
Als ik dat niet doe faalt de betaling
ICS, Capitol One, Amex, en zelfs Revolut (debit) allemaal geprobeerd en na goedgekeurde autorisatie wordt het bedrag gelijk teruggestort. Ik zou trouwens ook hints naar "Akamai Challenge Page".

[ Voor 7% gewijzigd door milouz op 12-08-2025 06:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
https://over.bol.com/nl/contact/

Je had ze natuurlijk ook even kunnen bellen. Zelfs om 5 uur snachts😀 en zij kunnen contact op nemen met Adyen over waarom de betaling is mislukt. Ik denk dat weinig tweakers je kunnen helpen met probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milouz
loki504 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 06:37:
https://over.bol.com/nl/contact/

Je had ze natuurlijk ook even kunnen bellen. Zelfs om 5 uur snachts😀 en zij kunnen contact op nemen met Adyen over waarom de betaling is mislukt. Ik denk dat weinig tweakers je kunnen helpen met probleem..
Al gedaan. Ze zeggen niks over zulke creditcard storingen af te weten... Dus ik vroeg me af op tweakers misschien anderen zijn met zulke ervaringen met deze 'storing' of het wellicht geen storing, maar een blokkade betreft vanuit bol/adyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stiekem een pi-hole of adblocker draaien die iets blokkeert?
Of een VPN open?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 16:27
Aanvulling op adblocker/VPN hierboven:

Heb je ergens ingesteld dat je by default bepaalde/alle cookies blokkeert?
Heb je de cache van je browser al eens leeg gemaakt?
Gebruik je toevallig Brave browser, met allerlei shields ingeschakeld? Zet die shields dan eens uit.
Heb je al eens een andere browser geprobeerd, Edge vs Chrome? Welke browser gebruik je?

Have no fear, the engineer is here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-09 12:42
WTBram schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:12:
Aanvulling op adblocker/VPN hierboven:

Heb je ergens ingesteld dat je by default bepaalde/alle cookies blokkeert?
Heb je de cache van je browser al eens leeg gemaakt?
Gebruik je toevallig Brave browser, met allerlei shields ingeschakeld? Zet die shields dan eens uit.
Heb je al eens een andere browser geprobeerd, Edge vs Chrome? Welke browser gebruik je?
Klinkt de omschrijving niet eerder als een server error waarbij dit niet relevant is?

[ Voor 3% gewijzigd door Minimise op 12-08-2025 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87bOC3hfHh4Znv6GTP27azPLt1k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ufUvNxZutLh63wscOppME94N.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ook nog eens met de Trading212 debitcard een kleine bestelling proberen te plaatsen. Deze wordt ook meteen terug gedraaid! Het bestelnummer A00083PTTC — dat kan bol na het terugstorten van de bestelling ook nergens meer terugvinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Minimise op 12-08-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
Probeer vandaag net zoals mij ook eens een bestelling met Mastercard, visa of American express bij bol.com te plaatsen en deel het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
er was deze week een item in het nieuws met die virtuele kaarten. de NS werd geflest door na een betaling de kaart meteen te verwijderen. misschien heeft bol daar ook geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Minimise schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:28:
[Afbeelding]

Ik heb ook nog eens met de Trading212 debitcard een kleine bestelling proberen te plaatsen. Deze wordt ook meteen terug gedraaid! Het bestelnummer A00083PTTC — dat kan bol na het terugstorten van de bestelling ook nergens meer terugvinden.
Gezien de 'Connected' bovenin je screenshot moet je dit testen zonder VPN naar timboektoe open? ;)

Vaak zijn dit soort issues omdat er ergens een stap in het proces faalt, dit kan veroorzaakt zijn door VPN of adblocker of pihole etc.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 12-08-2025 09:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
PetervdM schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:58:
er was deze week een item in het nieuws met die virtuele kaarten. de NS werd geflest door na een betaling de kaart meteen te verwijderen. misschien heeft bol daar ook geen zin in.
Dat heeft een andere reden dan bij Bol. Bol schrijft het bedrag direct af en heeft verwijderen geen zin, de NS registreert alleen het nummer en schrijft pas af bij het uitchecken (om te zorgen dat je niet hoeft te wachten bij het inchecken). Als je de kaart voor het uitchecken verwijderd (maar wel aanhoud op het moment dat je controle in de trein hebt) kon je zwart rijden zonder dat iemand dat doorhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
YakuzA schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:12:
[...]

Gezien de 'Connected' bovenin je screenshot moet je dit testen zonder VPN naar timboektoe open? ;)

Vaak zijn dit soort issues omdat er ergens een stap in het proces faalt, dit kan veroorzaakt zijn door VPN of adblocker of pihole etc.
Da’s wel erg gebrekkig kennis voor een tweaker! Connected betekent in deze app met internet verbonden. VPN in een rechthoekje bovenin betekent in iOS met VPN verbonden. 5G betekent met 5G verbonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Minimise op 12-08-2025 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
Eppo © schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:23:
[...]

Dat heeft een andere reden dan bij Bol. Bol schrijft het bedrag direct af en heeft verwijderen geen zin, de NS registreert alleen het nummer en schrijft pas af bij het uitchecken (om te zorgen dat je niet hoeft te wachten bij het inchecken). Als je de kaart voor het uitchecken verwijderd (maar wel aanhoud op het moment dat je controle in de trein hebt) kon je zwart rijden zonder dat iemand dat doorhad.
Datzelfde probleem bestaat bij betaalpas treinen in andere landen die bij het inchecken alleen kijken of de kaart geldig is in plaats van een vast bedrag te reserveren, maar dat is hier niet relevant.

[ Voor 7% gewijzigd door Minimise op 12-08-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is meer een vraag die de klantenservice van bol. het beste voor je kan beantwoorden. Zij zullen hier vast een duidelijker antwoord op hebben dan de speculaties die wij nu met z'n allen doen.

Om deze reden doe ik het topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.