Best Buy Guide Smartphones - Accuduur & Snel laden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
In de Smartphone Best Buy guide van de smartphones wordt uitgebreid ingegaan op de accuduur en hoe dat wordt getest. Op zich prima, maar uiteindelijk gebruikt iedereen z'n smartphone op een andere manie en zal de praktijk uitwijzen dat je een andere accuduur hebt dan in de test. Maar goed, het is een test, dus we weten welke telefoon "de beste accu" heeft.

Dan het opladen. Vaak wordt er in reviews negatief gesproken over langzaam opladen en positief over snel opladen. Bij Chinese merken kan je vaak supersnel laden. Dit is natuurlijk handig als je telefoon leeg is en je hebt 15 minuten om hem op te laden. Maar het is niet duurzaam om het op die manier te doen. Bij de meeste Androids is het zo dat het opladen zich aanpast naar gebruik. Als je hem bij het naar bed gaan aan de lader legt, gaat hij heel langzaam laden, zodat hij bij je wekker 100% vol is (of 80%, dat is beter, maar misschien kom je dan de dag niet meer door).
Accuduur en opladen

Hoewel basaal, is de accuduur belangrijk: niets is zo frustrerend als een toestel dat voortdurend aan de lader moet.
Waarom is langzaam laden dan een minpunt? Tegenwoordig zijn overal laders, powerbanks, stopcontacten en USB-c aansluitingen, je hoeft nooit meer met een lege batterij het huis uit, want je kan je telefoon overal opladen. Zelfs op festivals tegenwoordig heb je oplaadkluisjes. Die oplaadstress is nergens meer voor nodig. Waarom wordt het dan toch nog als negatief argument gebruikt bij een smartphone? Het is gewoon niet meer zo relevant als 10 jaar geleden.

Toch? :? :henk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nap op 12-08-2025 00:19 ]

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nap schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:17:
maar uiteindelijk gebruikt iedereen z'n smartphone op een andere manier
Dit vat het mooi samen. Voor mij is af en toe snel laden heel erg prettig. Ik laad vaak snachts erg langzaam op, maar soms heb ik ook heel snel wat extra nodig.