ik ben van de week maar is begonnen met php nu ik al een beetje programmeer kennis gaat het al best vlot alleen nu zit ik met het volgende probleempje :
$blaat = dus de usernaam
dis een deel van een "POST" codetje maar nu wil ik als de user geen naam invult dat er "anonymous" op het scherm wordt gezet maar als ik geen naam invul dan krijg ik gewoon niks op het scherm , als ik wel een naam invul dan krijg ik wel gewoon de naam op het scherm
wat zie ik over het hoofd of doe ik fout
bij voorbaat dank ,
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <? if (!isset($blaat)) { echo('<font size=1 color="red">'); echo('<a href="mailto:'.$mail.'?subject=guestbook mail"> anonymous </a><BR>'); } else { echo('<font size=1 color="blue">'); echo('<a href="mailto:'.$mail.'?subject=guestbook mail">' .$username. '</a><BR>'); } } echo("</td></tr></table></center>"); echo(' <a href="http://127.0.0.1/main/formpost.php"> terug naar main page </a><br>'); ?> |
$blaat = dus de usernaam
dis een deel van een "POST" codetje maar nu wil ik als de user geen naam invult dat er "anonymous" op het scherm wordt gezet maar als ik geen naam invul dan krijg ik gewoon niks op het scherm , als ik wel een naam invul dan krijg ik wel gewoon de naam op het scherm
wat zie ik over het hoofd of doe ik fout
bij voorbaat dank ,