Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:35

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb net een nieuwe (tweedehands) auto uit 2022 en die ondersteunt android auto. Voorheen gebruikte ik een aux kabel om muziek via spotify te luisteren en dat werkte altijd prima.
Nu, met android auto, gaat deze haperen zodra ik een parkeergarage inrij, zoals dat met ouderwetse etherradio ook gebeurt.
Ik zou verwachten dat spotify gewoon buffert en dit, net zoals met de aux-verbinding, goed moet blijven gaan ookal wordt de internetverbinding slechter.

Ik verbind de telefoon met een usb kabel (gewoon goeie universele belkin kabel van 15 euro bij amac gekocht), maar het is me niet helemaal duidelijk of de verbinding via bt of kabel verloopt.

*Sowieso vind ik de ervaring tot nu toe wat matig, maar dat is een ander verhaal

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hyundai i20 uit 2022
Sony xperia 10vi
Degelijke usb kabel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Telefoon verwijderd uit apparaten en opnieuw verbonden
Gecontroleerd dat android auto up-to-date is

Ik heb ook de locatie via bt instelling uitgezet op de telefoon omdat dit mogelijk zou helpen, maar heeft geen effect gehad.

Is dit een bekend probleem? Kan ik hier iets aan doen?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Spotify buffert idd. Alle communicatie van Android Auto gaat via de USB kabel, audio van Spotify weet ik zo niet.

Misschien kan je kijken of er buffer opties zijn in Spotify en deze verhogen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Je hebt meerdere variabelen die hierbij veranderd zijn, dus om de oorzaak te determineren kun je het beste zaken een voor een uitsluiten.

Je kunt in je Hyundai ook ervoor kiezen geen Android Auto (AA) te gebruiken en dan alsnog in de media instellingen kiezen voor muziek van de telefoon en via Spotify afspelen (ik heb zelf een hyundai en heb voorkeur voor de ingebouwde navigatie, gebruik ik AA wordt mijn S23U bloedheet op de draadloze lader, en zonder lader is die zo leeg met YT muziek, Google Maps, en Flitsmeister aan).
Dus zonder AA zou ik als eerste eens proberen omdat je dan op hetzelfde niveau zit als je vorige auto.

Ook zou je voor de zekerheid eens een complete software update uitvoeren, dit kun je zelf doen met een 32 Gb USB stickje (of de dealer vragen bij de beurt als je die laat doen). Dit is de link om het zelf te doen: https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/arC0hI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:35

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
@swhnld bedankt ga ik even naar kijken! Ik heb volgens mij geen mogelijkheid om buiten AA om te werken en toch spotify te gebruiken.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
DirtyBird schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:05:
@swhnld bedankt ga ik even naar kijken! Ik heb volgens mij geen mogelijkheid om buiten AA om te werken en toch spotify te gebruiken.
Onder de telefoon koppeling in het infotainment van de auto aangeven dat je Media wil afspelen, althans op mijn Tucson is dat een vinkje dat ik aan kan zetten, naast nog 2 andere vinkjes.