Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aravr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-08 17:06
Beste tweakers,

Mijn moeder heeft 2 hotmails waarbij deze mails als elkaars backup zijn aangewezen en er GEEN backup telefoonnummer is aangewezen. Natuurlijk is deze policy heel onhandig en daar kwamen we tijdens de zomervakantie achter: we waren naar Zuid-Afrika en Eswatini, na verbinding te maken met de wifi in Eswatini verreiste hotmail dat beide emails geverifieerd moeten worden voordat er weer ingelogd kan worden. Dit stuit natuurlijk op een grote issue: als de emails elkaars backup zijn hebben we een closed loop waar niet uit ontsnapt kan worden.

Wel heb ik in zowel eswatini en zuid-afrika geprobeerd via mijn eigen gmail een recovery te starten (i.e. mijn eigen email instellen als backup email voor 1 van de 2 mails), maar dit landde op een muur gezien microsoft verklaart dat het niet kan verifiëren of het daadwerkelijk mijn moeder is die de recovery initieert. Ik heb tijdens de vakantie ook contact opgenomen met microsoft support, maar zij verklaren niks te kunnen doen gezien zij dus blijkbaar geen enkele hulpvolle toegang hebben tot de accountsssytemen (wat aan de ene kant super goed is, maar aan de andere kant zou het wel nice zijn als we mijn moeders identiteit konden verifiëren via id ofz), anyway ik ben nu opnieuw de procedure gestart voor recovery gezien we weer thuis zijn, nu op de windows laptop van mijn moeder (waar haar hotmail gekoppeld is) en nu heb ik haar gmail ipv de mijne ingesteld als backup. De vraag die ik nu heb is, als dit niet werkt, zijn er nog andere opties, of verliezen wij haar hele account (wat natuurlijk catastrofaal is).

En já, in de toekomst zal ik het backupsysteem veel beter regelen voor haar mails :)

Alvast bedankt voor alle hulp!,

Groetjes,
Arav

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat is nu concreet je vraag, want zonder vraag is er weinig te helpen gezien alles nu vooral als een feit gepresenteerd wordt. ;)

Edit:
Dank @TheFes het is echt te warm om zo'n lap tekst zonder vraagtekens te analyseren :+

Zonder validatie is een Microsoft account meestal verloren, zeker als het een gratis particulier account is. Dus vooral blijven proberen, vooral nu je weer in Europa bent, om erin te komen en toegang te krijgen. In principe is het ook security by design, want iemand gaat niet plotseling na jaren in Nederland aan te melden ineens in Afrika inloggen doorgaans. Dat willen ze geverifieerd hebben.

Je zult niet de eerste zijn waar het account op slot gaat en Microsoft zegt "jammer joh, maak maar een nieuwe".

[ Voor 70% gewijzigd door nelizmastr op 15-08-2025 13:43 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:44
nelizmastr schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:32:
Wat is nu concreet je vraag, want zonder vraag is er weinig te helpen gezien alles nu vooral als een feit gepresenteerd wordt. ;)
De vraag die ik nu heb is, als dit niet werkt, zijn er nog andere opties, of verliezen wij haar hele account (wat natuurlijk catastrofaal is).

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je hier al naar gekeken? Ik neem aan van wel?
Hulp met het herstelformulier voor een Microsoft-account - Microsoft Onderste...

Als je hier niet uitkomt, dan vrees ik dat het 'over en uit' is.

Een advies: Ga vooral niet in op die berichten op social media dat iemand een goede hacker kent die beweert toegang te krijgen tot alle accounts. Dit is allemaal onzin en een grote scam!

[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 19-08-2025 15:45 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Is nu de hele outlook geblokkeerd tot het geverifieerd is, of enkel die inlogs? Als in, is er nog een oude telefoon, laptop, etc waar ingelogd is, en werkt die nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Sissors schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:57:
Is nu de hele outlook geblokkeerd tot het geverifieerd is, of enkel die inlogs? Als in, is er nog een oude telefoon, laptop, etc waar ingelogd is, en werkt die nog wel?
Dit, als er thuis nog apparaten zijn die zijn aangemeld, dan kan je mogelijks van daar uit alsnog de recovery doen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44
Net een gelijkaardig issue gehad met de Microsoft account van mijn schoonmoeder. Een onbekend mailadres als recovery mailadres en wel een goed gsm nummer gekoppeld maar de sms dienst lag permanent plat in België.
Het enige wat de support voor jou kan betekenen is de link van @AW_Bos waarmee je je kans kan verhogen dat de automatische server een positieve beoordeling gaat geven op het invullen van het ASCR formulier. Ze kunnen er zelf niet op ingrijpen en het enige wat ze nog melden is wat de link ook zegt: mag je het formulier 2 keer per dag invullen.

Ik wil je niet demotiveren maar in ons geval hebben we het niet in orde gekregen met het ASCR formulier, na 2 weken proberen. Uiteindelijk hebben we geluk gehad dat de sms service het terug deed en dan nog konden we op 1 dag enkel het wachtwoord aanpassen en pas de dag erna kregen we terug een sms om in te loggen en moesten we opnieuw een nieuw wachtwoord kiezen. Nu uiteraard ook onze les geleerd om zowel een goed mailadres als een goede telefoonnummer te koppelen.
Nu ook maar eens overwegen om een mailadres bij een andere aanbieder aan te maken. Tuta is een van de weinige gratis opties op de lijst van Europese alternatieven.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aravr
AW_Bos schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:42:
Heb je hier al naar gekeken? Ik neem aan van wel?
Hulp met het herstelformulier voor een Microsoft-account - Microsoft Onderste...

Als je hier niet uitkomt, dan vrees ik dat het 'over en uit' is.

Een advies: Ga vooral niet in op die berichten op social media dat iemand een goede hacker kent die beweert toegang te krijgen tot alle accounts. Dit is allemaal onzin en een grote scam!
Yes dat had ik idd al geprobeerd en dat stuitte helaas op niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aravr
Sissors schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:57:
Ja dus bij elke inlog (ook de windows laptop van mn moeder waar normaal altijd ingelogd is) wordt verificatie gevraagd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aravr
Ik ben inderdaad bang dat dit hem niet gaat worden, ik heb alvast een nieuw emailadres gemaakt. Ik zal als er updates zijn jullie op de hoogte houden
Pagina: 1