Lebara - nummer werkt niet meer (2x in korte tijd)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:39
Ik heb sinds enkele jaren een pre-paid sim van Lebara. Hier hangt mijn privé nummer aan, en zit samen met een zakelijke sim in mijn telefoon.

Een week of 6 á 8 geleden werkte plotseling mijn privé (Lebara-) nummer niet meer. De Lebara App gaf aan dat dit nummer gewoon actief is en er voldoende saldo op staat. Van alles geprobeert, ook op advies van de helpdesk van Lebara, maar niets werkte. Uiteindelijk hebben ze een nieuwe simkaart toegestuurd, waarna ik deze heb geactiveerd en hij het weer deed.

Nu wacht ik vandaag op een belangrijk telefoontje (op m'n privé nummer) en die bleef uit. Na zojuist te hebben getest, blijkt mijn nummer opnieuw niet meer bereikbaar. Als het nummer wordt gebeld, schakeld hij direct over op de voicemail.

Ben er nu wel erg klaar mee, zeker nu ik weet dat ik een belangrijk telefoontje heb gemist. Herkend iemand dit probleem?
Denk dat ik nu maar ga overstappen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-09 17:16
Heeft de simkaart nog wel bereik? Kan je er wel mee bellen? Ik snap dat je er klaar mee bent. Misschien overstappen naar Lyca, ik zit daar al sinds 2017 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Techfreak schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:29:
Heeft de simkaart nog wel bereik? Kan je er wel mee bellen? Ik snap dat je er klaar mee bent. Misschien overstappen naar Lyca, ik zit daar al sinds 2017 zonder problemen.
Nee hij heeft geen bereik. Ik heb een nummer gebeld, maar dat nummer gaat niet over.
Straks de helpdesk bellen en aangeven dat ik er klaar mee ben. Het enige wat ze nog goed voor me kunnen doen is het tegoed wat er nog op staat teruggeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet400 op 12-08-2025 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Meest basis ding, heb je de telefoon uitgezet, 1,5 minuut gewacht en toen weer aangezet?

En heb je de SIM kaart getest in een telefoon van iemand in je omgeving. Dit om uit te sluiten dat misschien per ongeluk het probleem in je telefoon zit?
Uiteraard kun je ook overstappen in plaats van testen met een andere telefoon, maar als dan bij je nieuwe provider hetzelfde probleem terugkeert ben je voor niets overgestapt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
Piet400 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:00:
Ik heb sinds enkele jaren een pre-paid sim van Lebara. Hier hangt mijn privé nummer aan, en zit samen met een zakelijke sim in mijn telefoon.
Is dat een telefoon van jou of van je werkgever? In geval van het laatste: staat je werkgever wel toe dat er twee sims tegelijkertijd actief zijn?
Welke telefoon gebruik je? Niet elke telefoon met twee sims kan ze ook beide tegelijkertijd online houden.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
swhnld schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:08:
Meest basis ding, heb je de telefoon uitgezet, 1,5 minuut gewacht en toen weer aangezet?

En heb je de SIM kaart getest in een telefoon van iemand in je omgeving. Dit om uit te sluiten dat misschien per ongeluk het probleem in je telefoon zit?
Uiteraard kun je ook overstappen in plaats van testen met een andere telefoon, maar als dan bij je nieuwe provider hetzelfde probleem terugkeert ben je voor niets overgestapt....
Zojuist de simkaart in een andere telefoon gedaan en daar werkt hij naar behoren.
Overigens ook de 2 simkaarten van positie gewisseld in mijn eigen telefoon, en nu geeft hij bij de andere simkaart bij nummer: onbekend.
De nummers werken beide nu wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet400 op 12-08-2025 17:59 ]

Pagina: 1