Dag mensen,
Ik ben student aan Hogeschool Gent. Als we op de campus zijn kunnen we automatisch gebruik maken van google scholar. Waardoor we linken krijgen naar volledige artikels.
Als we dit vanuit thuis doen dan moeten we inloggen in Academic Software. Dit lukt en ik kan veel databanken nagaan Enkel google scholar lukt niet.
Als ik google scholar wil gebruiken dan moet ik ofwel eindeloos afbeeldingen aanduiden (bijlage 1) of krijg ik een melding (bijlage 2).
Ik heb reeds Academic Software zelf gecontacteerd en kreeg volgende tips. Dit werkte jammer genoeg niet.
- vpn uitzetten
- incognito modus in browser
- werken via hotspot ipv wifi router thuis
- 3 browsers geprobeerd: firefox, chrome, safari
- cache/cookies leegmaken
- extensies uitzetten (zoals adblockers)
Binnenkort begint mijn bachelorproef. Iemand een idee wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
/f/image/9kKQGNbSnFT5FJa7MJzE8pJ3.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben student aan Hogeschool Gent. Als we op de campus zijn kunnen we automatisch gebruik maken van google scholar. Waardoor we linken krijgen naar volledige artikels.
Als we dit vanuit thuis doen dan moeten we inloggen in Academic Software. Dit lukt en ik kan veel databanken nagaan Enkel google scholar lukt niet.
Als ik google scholar wil gebruiken dan moet ik ofwel eindeloos afbeeldingen aanduiden (bijlage 1) of krijg ik een melding (bijlage 2).
Ik heb reeds Academic Software zelf gecontacteerd en kreeg volgende tips. Dit werkte jammer genoeg niet.
- vpn uitzetten
- incognito modus in browser
- werken via hotspot ipv wifi router thuis
- 3 browsers geprobeerd: firefox, chrome, safari
- cache/cookies leegmaken
- extensies uitzetten (zoals adblockers)
Binnenkort begint mijn bachelorproef. Iemand een idee wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
/f/image/9kKQGNbSnFT5FJa7MJzE8pJ3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5LZBqjlY4UdUHk6F4pjrhslA.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door dellete op 11-08-2025 18:30 ]