Hoi, ben op zoek naar een led driver voor in achter een lichtschakelaar voor een strip van max 2 meter.
Enkele gezien, maar hebben een neutral draad nodig.
Enkele gezien, maar hebben een neutral draad nodig.
Wil een ledstrip plaatsen en de ledcontroller wegwerken achter een bestaande lichtschakelaar van een lamp die hier los van staat. Alle led controllers die ik tegenkom hebben de nul draad nodig (shelly). In principe zou het af kunnen met een simpele controller zoals deze: https://www.athom.tech/bl...slim-led-strip-controller, maar die hebben ene input van 12-24v of usb wat mogeijk niet te doen in in een inbouwdoos.dfijma schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:22:
Leg 's wat preciezer uit wat je wil bereiken? Je hebt een lichtschakelaar in een inbouwdoos met alléén "fase" (en een schakeldraad, uiteraard)? Ik zie niet direct hoe een leddriver dan uberhaupt zou kunnen functioneren op die plek. Maar misschien mis ik iets
Was er wel bang voor.Septillion schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:41:
Als je iets echt wilt voeden, zoals een ledstrip) heb je een N nodig, punt. Van een andere groep is een heeeeeele grote no-go.
Maar denk niet dat je een smart controller + voeding gaat vinden die nog achter een schakelaar gaat passen. Dat is gewoon te veel / te groot.
Uh, lijkt dodgy https://aliexpress.com/item/1005008064326234.htmlSeptillion schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:41:
Maar denk niet dat je een smart controller + voeding gaat vinden die nog achter een schakelaar gaat passen. Dat is gewoon te veel / te groot.
[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 12-08-2025 20:15 . Reden: Link cleanup ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Haha, niet aan gedacht, totaal focused op die nul draad. Toch maar anders opgelost en de ledstrip kabel doorgetrokken naar de zolder. 5 meter kabel voor een 2 meter ledstripje.BaRF schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:54:
Als je de nuldraad van een ander stopcontact zou kunnen doortrekken, kun je dan niet gewoon van dat zelfde stopcontact nul én fase doortrekken?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq