Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesterlidewij
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-08 10:14
Weet iemand een elektriciteits bedrijf die voor ons de volgende puzzel kan oplossen in de buurt van Utrecht?
Wij hebben door een goede elektricien een laadpaal laten aanleggen, op het moment dat hij de aansluiting maakte sprong de hoofdstop eruit (sorry als ik de verkeerde benamingen noem, ik ben zelf geen deskundige).
Daarna hebben we de storing niet meer kunnen vinden. We hebben zonnepanelen en als we nu de kookplaat aanzetten vliegen de zonnepanelen eruit. Alleen koken, en de zonnenpanelen uit, gaat wel. Als we vervolgens de zonnenpanelen weer aan doen, zetten we de inductie kookplaat uit. Soms zijn de zonnenpanelen aan en doen we een ander apparaat eraan. Dan vliegen de stoppen er ook uit. Dit hadden we niet voor we de laadpaal eraan hebben laten maken. Die staat inmiddels uit, maar de storing is niet verholpen en we hebben ook nog steeds geen functionerende laadpaal.
Er is nog geen 3 fase aangelegd, daar zitten we inmiddels al 6 maanden op te wachten doordat stedin geen afspraak kan maken, maar dat is een ander probleem.
In principe zou je toch denken dat als we de laadpaal eruit hebben alles het weer zou moeten doen zoals voor de aanleg, maar dat is niet zo.
Wat ook heel vreemd is dat de buurvrouw sinds de aanleg van de laadpaal ook problemen heeft. Haar zonnepanelen vliegen er ook uit. Wij zitten met 3 huishoudens op de meterkast.
Wie o wie kent iemand die dit kan oplossen? De elektricien snapt er niets van, en alle slimme kennissen die er ook het hoofd over hebben gebogen komen er ook niet uit. veel dank voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Wat is de storing van de zonnepanelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:33
Kan je een foto van je groepen/meterkast uploaden?

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:32

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Er zijn een beetje drie routes;

De officiële is gewoon de elektricien in gebreken stellen en het hem laten oplossen (of laten uitleggen). Eventueel mag hij op zijn kosten prima een derde inschakelen.

Of je schakelt zelf een andere elektricien in maar dan zijn de kosten etc voor jezelf.

Laatste is dat je zelf een beter beeld krijgt (en kan parallel aan voorgaande routes). Daar willen we best bij helpen maar dan zullen we een iets gedetailleerdere en gestructureerdere uitleggen moeten krijgen. Want verhaal is nu enorm onsamenhangend.

Dingen als:
- Wat gat de elektricien aan toen de boel sprong bij de aanleg?
- Heb je hem in gebreken gesteld? Zo ja, wat is zijn antwoord?
- Wat gaat er exact uit. Als je termen niet zeker weet, foto's!
- Wat is "zonnepanelen vliegen eruit"? Gaat de automaat uit? Of stoppen ze (tijdelijk) met leveren?
- Wat doe je exact wat niet gaat?
- Wat doe je exact om het nu "op te lossen"? (weer, plaatjes als dat helpt!)
- Wat is volgens jouw " 3 huishoudens op de meterkast"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:20
Zou je foto van meterkast kunnen maken en welke eruit gaan zodat wij goed de oorzaak eventueel kunnen beoordelen. Graag foto van meterkast maar ook het kastje van de stedin (dit vaak wat lager onder de elektriciteitsmeter. Incl. bove staande vragen kinnen wij goed meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:59

dragonhaertt

@_'.'

Als die laadpaal 'slecht' is aangesloten, en je zet hem daarna uit, dan heb je de slechte aansluiting niet opgelost.
Daar zou ik eerst naar het probleem (laten) zoeken!

Sowieso even die elektricien terug laten komen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 16:05
3 huishoudens op één meterkast die ook nog eens één fase is is vragen om problemen. Zeker met laadpalen, kookplaten en zonnepanelen :X
Ik gok zomaar dat het ook een oude meuk meterkast is (jaren 80-90 model) en denk zomaar dat een compleet nieuwe meterkast wonderen zal doen, ook icm de aankomende verzwaring naar 3 fase :)
Foto's zeggen alles :Y

[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 13-08-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesterlidewij
dank jullie wel!!
met jullie hulp ga ik het volgende doen, verder met stedin die een nieuwe aansluiting gaat maken, en de meterkast laten controleren,
en de electricien bellen om verder te gaan met de aansluiting van de laadpaal, want daarna is het gebeurt.
dank voor de verhelderende vragen, die ga ik meenemen
en ik zal ook de foto's uploaden, wellicht kunnen jullie zien of de meterkast oud is en dat stedin daar ook iets aan moet doen
ik het het verkeerd beschreven: We hebben niet drie huishoudens op een meterkast maar drie op de aansluiting vanaf de hoofdleiding.
de foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEwTpbUYQgVV2TIaELx_2hgEvO8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EgVtdRNCTadraPcIXtu7zCi4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sbdf9HQlDgKw01nCJMft-3h3ieY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zw13OsA3J5lpKQasMFKDB6bB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesterlidewij
de middelste kast is van ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesterlidewij
nog als reactie op de bovenstaande vraag van Chrisvest: als wij nadat de stop eruit is gevlogen, weer alles aanzetten maakt het niet uit in welke volgorde, dan doet alles het wel, of een tijdje en daarna vliegt het systeem er weer uit.
Dus we hebben eerst gedacht dat er een storing zit in een van de onderdelen, maar dat lijkt niet zo te zijn.
volgende week komt de elektricien weer meekijken naar een oplossing.
en met jullie hulp kan ik vast weer een stukje dichterbij de oplossing komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:33
Bedankt voor het toevoegen van de foto's.
Echter weet ik niet hoe je ze geüpload hebt, maar ik (en ik vermoed meerdere tweakers) kan deze niet inzoomen doordat ze verkeerd zijn geüpload.

Maar op basis van wat ik alvast wel kan zien:
Waar zijn die drie automaten/schakelaars voor onder de meter?

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:24
welke schakelaar / beveiliging vliegt er uit als jet mis gaat? waar druk je op/wat zet je terug omhoog om het weer te repareren?
Pagina: 1