Seamless AI gegevens van VMWare - probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
Ik krijg vanochtend een email op een specifiek VMware adres van Seamless IA dat ze mijn data willen gaan gebruiken voor "hun klanten".

Blijkbaar is er een soort opt out maar voor ik dit aanklik: Kent iemand deze AI toko en hoe (on)betrouwbaar is dit? Het email adres is specifiek VMware (nu dus Broadcom) maar mijn data bij VMware - die zij niet laten zien - is betrouwaar en persoonlijk. Ik wil dus onmiddellijk bezwaar maken maar niet via een onbetrouwbare website....

NB: Links in onderstaande zijn verwijderd maar verwijzen allemaal naar email.mg.sainotice.com dat als domain (nog) niet als scam bekend staat.

Heeft iemand hier een mening over?
Personal Data Privacy Notice
We wanted to inform you of the collection, processing, and sharing of your personal data. Seamless.AI is a provider of business contact information for businesses. Our customers are businesses trying to reach business professionals for sales, marketing, recruiting, and other business purposes.

If you would like, you may access, delete, or opt out of the sharing of your personal data by visiting our Personal Information Request Portal. We provide additional information below.

Categories of Personal Data Processed

Seamless.AI collects business contact information, including your:

Name,
Company,
Telephone number,
Email address,
Office address, and
Job title and education.

Purposes of Personal Data Processing
Seamless.AI processes your information to provide our products and services to our customers and for other purposes, including for communications and customer service, direct marketing, and legal and compliance purposes. The information may be shared with our customers subject to terms that prohibit its unauthorized use or transfer. Our customers may use the information to market their products or services or to contact you regarding professional opportunities.

Legal Bases for Personal Data Processing
Seamless.AI's legal bases for processing your personal data include the performance of contracts, communicating with you and providing customer service, and for our legitimate business interests, such as the provision, promotion and improvement of our products and services, fraud detection and prevention, risk assessment, continuing and improving customer relations, updating customer details and preferences, marketing, advertising, meeting legal obligations, and complying with laws.

Sharing of Personal Data
Your personal data may be shared with Seamless.AI's customers. These customers are subject to restrictive agreements regarding the use and sharing of your personal data.

International Transfers
Seamless.AI may transfer Personal Information internationally. We ensure that transfers of Personal Information to a third country are subject to appropriate safeguards, such as the UK or EU Standard Contractual Clauses, as applicable.

Retention of Personal Data
Seamless.AI retains personal data for as long as reasonably required to comply with our legal obligations and in compliance with our data retention policies and procedures. We also retain your personal data for as long as reasonably required for our business purposes, including to provide our services to our customers, to resolve disputes, to enforce our agreements, and for the safety, security, and reliability of our products and services.

Your Rights relating to Personal Data
You may have the right to access, correct, object, or delete your personal data, for example by visiting our Personal Information Request Portal. You may also have the right to lodge a complaint with a local supervisory authority; the right to have Seamless.AI restrict the processing of your personal data, the right to opt out of the sale of your personal data, the right of portability of your personal data; or the right to withdraw any consent relating to the processing of your personal data at any time. You may also contact us using the information below to exercise your rights.

Our Article 27 Representative
IT Governance Europe Limited has been appointed as Seamless.AI’s representative in the EU for data protection matters, pursuant to Article 27 of the EU General Data Protection Regulation (GDPR). If you are in the European Economic Area, we have appointed IT Governance Europe Limited to act as our EU Representative. If you wish to exercise your rights under the GDPR, or have any queries in relation to your rights or privacy matters generally please email our Representative at eurep@itgovernance.eu or post your query to: EU Representative, IT Governance Europe, The Mill Enterprise Hub, Sagreenan, Drogheda, Co. Louth, A92 CD3D, Ireland. When contacting our Representative please ensure you include our Company name, Seamless.AI, in any correspondence.
UK Representative: GRCI Law Limited, Unit 3, Clive Court, Bartholomew's Walk, Cambridgeshire Business Park, Ely, Cambridgeshire CB7 4EA, UK or ukrep@grcilaw.com.

Sources of Personal Data
Seamless.AI gathers personal data from several sources, which may include your professional networking, customer relationship management, or social media platforms, our website, our service providers and partners, and publicly available sources. It may be difficult to identify the exact source of your personal data because we may combine information from several sources.

Contact Us
Seamless.AI is Seamless Contacts, Inc., and we are located at 7652 Sawmill Road, Suite 341, Dublin, Ohio 43016.

Additional Information
You may find additional information about how we process personal data by reading our Privacy Policy and other documents that may apply to you found on our website.

Respectfully,
Seamless.AI Privacy

Seamless.AI

7652 Sawmill Road, Suite 341,

Dublin, Ohio 43016

Privacy Policy

This email is a required legal notice; it is not a marketing or promotional email. That is why this email does not contain an unsubscribe link and why you are receiving this email even though you may have unsubscribed from marketing emails.

unsubscribe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 18:51
Dit is gewoon spam.

Er gaan al een tijd verschillende varianten hiervan rond. Meestal komt het er op neer dat je de optie krijgt je data te bevestigen of te verwijderen. Vervolgens vragen ze voor het verwijderen wel alsnog alle informatie en ben je dus lekker hun ontbrekende informatie aan het aanvullen.

Nee, ze mogen niet zomaar je data verwerken, het mailadres hebben ze ergens vandaan gevist uit een dataset/lek en nu zijn ze naar meer informatie aan het vissen.
Zie bijv: https://www.reddit.com/r/...notice_email_from_bright/

Ik heb ze zelf ook van 1 of 2 andere toko's gehad op mijn werkmail. Het beste wat je kan doen is de mail naar spam verplaatsen en niet meer naar om kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat @Itrme zegt. In een ideale wereld stop je ze want mag niet, maar ik heb ze ook als spam gemeld en verder vergeten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@DjoeC Dit is gewoon spam op een adres wat ze uit een datalek hebben óf wat ze hebben gegokt. Beide zijn plausibel. In beide gevallen vooral niet iets met linkjes in die mail doen (of per definitie niets met die mail doen) en gewoon verwijderen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
remco_k schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:19:
@DjoeC Dit is gewoon spam op een adres wat ze uit een datalek hebben óf wat ze hebben gegokt. Beide zijn plausibel. In beide gevallen vooral niet iets met linkjes in die mail doen (of per definitie niets met die mail doen) en gewoon verwijderen.
Spam was ook mijn idee al is vmwareesxi@mijndomein natuurlijk wel bijzonder om te gokken. Dan veronderstel ik een datalek. Maar goed, vanaf nu ga ik ervan uit dat dit mailadres is gecomprimeerd.

Dank iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

vmwareesxi@mijndomein is een prima gokbaar iets
Je bent de enige niet die op deze manier e-mail adressen opbouwt. Ze zijn heel voorspelbaar en worden b.v. met woordenlijsten uit andere datalekken samengesteld (op dezelfde manier als dat ook bij wachtwoorden gebeurd). Is geen rocket science. :)
Pas als je hele lange tekst met veel willekeurige karakters gebruikt, is de gokbaarheid nihil.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 12-08-2025 23:47 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ik weet niet hoe toevallig het is, ik heb vandaag namelijk exact hetzelfde ontvangen. Op mijn vmware@domain adres.

Ik ga mijn VMWare account verwijderen, en het adres blokkeren.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Saeverix schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:41:
Ik weet niet hoe toevallig het is, ik heb vandaag namelijk exact hetzelfde ontvangen. Op mijn vmware@domain adres.

Ik ga mijn VMWare account verwijderen, en het adres blokkeren.
Mooi te horen, dan komt die data dus werkelijk bij VMWare (Broadcom) vandaan.... Of dat een hack is of dat SeamlessAI met hen samenwerkt is mij iig niet duidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Het is nogal een karwei om het VMWare/Broadcom account te verwijderen. Het inloggen lijkt niet eens te werken momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Saeverix schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:50:
Het is nogal een karwei om het VMWare/Broadcom account te verwijderen. Het inloggen lijkt niet eens te werken momenteel.
Hmm, het lijkt alsof er geen VMWare login meer bestaat: Omgezet of moet omgezet worden naar Broadcom: https://access.broadcom.com/default/ui/v1/signin/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Als je je account wilt verwijderen maar nergens een verwijderfunctie kunt vinden, kan je de GDPR-route proberen: erasure cf. https://www.broadcom.com/company/legal/privacy/policy en dan expliciet vragen om (ook) je account te verwijderen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DjoeC schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:56:
[...]

Hmm, het lijkt alsof er geen VMWare login meer bestaat: Omgezet of moet omgezet worden naar Broadcom: https://access.broadcom.com/default/ui/v1/signin/
Allicht even je eigen "relatie" met Broadcom updaten qua licenties, verstandhouding en afgenomen produkten? Want volgens mij is dat portal al minstens een jaar geleden omgezet en zou je toentertijd ook al een mail hebben gekregen hierover. Daarnaast is de inhoud van het portal sindsdien ook meermaals veranderd qua layout en entitlements dus misschien hoef/wil je helemaal geen klant/relatie meer van ze te zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
MAX3400 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:18:
[...]

Allicht even je eigen "relatie" met Broadcom updaten qua licenties, verstandhouding en afgenomen produkten? Want volgens mij is dat portal al minstens een jaar geleden omgezet en zou je toentertijd ook al een mail hebben gekregen hierover. Daarnaast is de inhoud van het portal sindsdien ook meermaals veranderd qua layout en entitlements dus misschien hoef/wil je helemaal geen klant/relatie meer van ze te zijn?
Tja, bij mij ging het om de gratis licentie van VMWare ESXi (aangamaakt 2021). Voor de betaalde versie van Workstation had ik een ander email adres.

Ik laat het erbij zitten, als ik weer met zoiets aan de gang ga wordt het Proxmox. En op de Pi ben ik blij met OMV. Dus: ik beschouw nu beide mail adressen als "besmet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik heb een account verwijdering request gedaan via de link die @F_J_K deelde. Ik kon uiteindelijk weer inloggen (tijdelijke storing denk ik), maar nergens een knop om zelf je account te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Saeverix schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:30:
Ik heb een account verwijdering request gedaan via de link die @F_J_K deelde. Ik kon uiteindelijk weer inloggen (tijdelijke storing denk ik), maar nergens een knop om zelf je account te verwijderen.
Zal later nog eens kijken, gebruik je Broadcom login pagina of heb je een VMWare link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
DjoeC schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:33:
[...]

Zal later nog eens kijken, gebruik je Broadcom login pagina of heb je een VMWare link?
Dit is waar ik uiteindelijk kon inloggen, maar zoals ik zei geen manier om je account te verwijderen: https://support.broadcom.com/group/ecx/my-dashboard
Op de pagina die @F_J_K noemde kun je zoeken naar "Request Intake Form", daar staat een link naar een formulier om je data mee te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

DjoeC schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:47:
[...]
Mooi te horen, dan komt die data dus werkelijk bij VMWare (Broadcom) vandaan....
Ik denk dat die conclusie misschien wat voorbarig is. Dit kan nog steeds prima een targeted (fishing?) aanval zijn op basis van datalekken elders en samenstellen van veelgebruikte e-mail adressen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
remco_k schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 19:06:
[...]

Ik denk dat die conclusie misschien wat voorbarig is. Dit kan nog steeds prima een targeted (fishing?) aanval zijn op basis van datalekken elders en samenstellen van veelgebruikte e-mail adressen.
Nee wat TS en ik gebruiken dit emailadres alleen voor het VMWare account wat we aangemaakt hebben. Een zogenaamde Alias.

Het kan wel zo zijn dat we dit gewoon gokken is op basis van woordenlijsten zoals je eerder zei. Vanaf nu ga ik gewoon random aliassen gebruiken, dan zijn we daar ook vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
remco_k schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 19:06:
[...]

Ik geloof niet in toeval..... Ik geloof wel in lekken die niet gemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.J.Pinkert
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-08 21:49
Heb er ook een gekregen, lijkt me i.d.d. phishing (in een werkelijk opmerkelijke variant).
Ik vermoed dat de plaatjes downloaden of de link gebruiken in elk geval bevestigd dat het e-mailadres bestaat.
Gebruik geen VMWare overigens, heb mogelijk ooit bij broadcom ingelogd, weet ik niet eens zeker.

Heeft aangifte van misbruik persoonsgegevens bij de politie zin (vooral voor de statistieken ben ik bang)?

Voorbeeld hoe de email eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHwX0SAwCuXGF_swLq9VoYebEU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uj3zyuUd76VQqXdju0lzSlaK.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0CbAGX6NkhjMMHWvoSq6vfsJyA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CWCzlH24Ru4sUCyL8jgkTM1v.png?f=fotoalbum_large

• DjoeC
T.J.Pinkert schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:49:
Heeft aangifte van misbruik persoonsgegevens bij de politie zin (vooral voor de statistieken ben ik bang)?
Ik verwacht niet dat dat zinvol is, ik steek er iig geen moeite in.

Naast het esxi adres heb ik nog een ander mailadres bij vmware geregistreerd (workstation, betaald), daar is nog geen spam op gekomen.

Wat mij betreft wel nog weer eens een teken hoe belangrijk unieke email adressen zijn. Naast uniek ben ik ook begonnen met zo af en toe een datum aan het mailadres toe te voegen, bijvoorbeeld bij het reserveren van een parkeerplaats.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 16:31

kodak

FP ProMod
T.J.Pinkert schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:49:
Heeft aangifte van misbruik persoonsgegevens bij de politie zin?
Poging tot opliching, illegaal verwerken van persoonsgegevens etc is strafbaar en daar kun je aangifte van doen. Maar je kan het ook via de fraudehelpdesk laten weten. Als je de mail als bijlage naar ze door zet.
Pagina: 1