PIN apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Ik heb hier een apparaat liggen waarmee je kan "pinnen" in winkels enzo... wordt alleen niet meergebruikt omdat men overgaat naar de Euro, dus mocht ik deze hebben.

Iemand enig idee wat je hiermee voorleuks kan doen, iemand misschien al ervaring met iets soortgelijks?

Kheb op internet al wat gevonden over dat je een soort van workstation nodig had om het ding uberhaupt aan te krijgen :( en die heb ik dus niet...

alvast bedankt maar weer... :)

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
PINpas erin --> PC aan
PINpas eruit -> PC uit

hoe kan je dat ding aansluiten (serieel, parralel ??)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:22
Wat voor één is het?

Ik ben nu voor mijn werk bezig ivm de euro bij allerlei supermarkten pinautomaten om te wisselen. Bij de meeste supermarkten werken ze gewoon met normale PC's.
De pinautomaat is dan aangesloten op de COM2 poort. Althans dat is zo bij de nieuwe die we installeren. De oude werken via een ander systeem.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• ezwizard
het is een serieel apparaat en is alaangesloten op mijn systeem (W98SE), maar er gebeurt niets met het apparaat... (niks te zien op display, er zit ook geen aan/uit knop op).

Voorop staat:
NCR

Achterop:
Intellect Australia
Model 6525-8005
Volt 6-15 DC
Amps 250 mA
Serial 224906

Enig idee?

• budi
Oh als er geen uit-aan knop op zit, kan het zijn dat je er een zogenaamde 'powered serial port' voor nodig hebt. Dit is een seriele poort die apart gevoed wordt.

Of heeft het apparaat nog wel een ingang voor een voeding?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• ezwizard
nee apparaat heeft geen aparte voedingsingang, gewoon 1 kabel die naar de seriele poort gaat... (en daar nu in zit)

Verwijderd

Probeer anders ff wat geld op te nemen! 8-)

• ezwizard
nice :)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
kijk ook effe hiero !!!

[topic=176673/1/25]

-

• ezwizard
mmm kwordt nog niet veel wijzer van die link...

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 01:00 schreef ezwizard het volgende:
Volt 6-15 DC
Amps 250 mA
dat komt toch niet uit je seriele poort ?
ik denk dus dat je een aparte voeding er op moet aansluiten via de pinnen van de seriele poort stekker die naar je apparaat gaat (of gaat dit anders).

Verwijderd

je hebt van die serieele kabels wat tevens voeding is...

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:43

McFizban

Hackito ergo sum.

Zit er op de connector die in je PC gaat ook een klein extra zwart plugje ? En zo ja, heb je er een voeding voor ?
Wat je ook moet controleren is of er onderin de PIN pad nog de chipkaarten zitten. Zonder die kaarten gaat de PIN pad alleen maar piepen en knippert de display.
En nee, je kan hem niet open maken zonder hem helemaal te slopen. Tenminste, het is mij nog niet gelukt ;).
Ik heb er nl. ook een, maar ik heb er ook nog de printer en zo bij. Deze werkt echter niet zonder de aangesloten en werkende PIN pad. :(

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
Uiteindelijk moeten die apparaten via je telefoonlijn....

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:19
Op dinsdag 18 september 2001 16:49 schreef dennisdotcom het volgende:
Uiteindelijk moeten die apparaten via je telefoonlijn....
Ja en als je dan je PIN intoetst krijg je de bank :P

• budi
Vorige week hoorde ik toevallig hoeveel zo'n ding moet kosten en je mond valt open: een simpel doorsnee supermarkt model kost 2500 gulden! Belachelijk voor een simpel toetsenbordje, kaartlezertje en een ledje dat niet eens kan scrollen!
Oh ja en voor dat geld heb je nog niet eens een aansluiting tot Beanet!

Met deze wetenschap kun je bij het overvallen van de supermarkt beter de pinautomaten meenemen! :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hmmm... volgens mij heb ik hiero nog ergens een voeding liggen voor een NCR.
Is het zo'n pin geval van de ABN-AMRO? Dus zo'n groen geval? Dat zijn namelijk ook NCR's, en daar is die voeding ook van.
Hij krijgt inderdaad zijn voeding via de seriele kabel. Als het goed is zit er een voedingsaansluiting aan het einde van de kabel.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

heb ook pas geleden een pin automaat gekregen van iemand die ook verplicht zo'n alle jesus duur ding moest gaan kopen.

heb um al gedeeltelijk uit elkaar en die pin pad haalt zun voeding echt uit het "hoofd apparaat" zelf.
btw het "hoofd apparaat is een OKI OTT2100 - GB1480A

op de aansluitng staat: RS232C daar onder staat PIN PAD heb hem ook werkend gekregen maar nou is de accu leeg (van de cmos dus gaat hij niet verder dan de cmos error :{

heb heel wat sites afgezoekt maar nix gevonden.

in de hoofd dinges zit VFD 2x20 Futaba(dot matrix)
de twee controllers komen van TOSHIBA - TD62C949RF

weet iemand of ik er nog wat mee kan doen (zoals die VFD aansturen met de pc?)

• schizofreen
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

ik heb zelf ook ooit zo'n ding gehad, en een topic over geopend
Maar ik geloof dat ie gewist is met BC3 of uit het onzinforum kwam :D

kwam verder nix zinnigs uit...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• schizofreen
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

geinig topic maar er staat geen nuttig info in...

behalve dat stukje met die scheer app. en die boom :P

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51
NogooD => Dubbelposten oké maar dit is overdreven ;)

There is no magic.

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 00:50 schreef Narf het volgende:
PINpas erin --> PC aan
PINpas eruit -> PC uit

hoe kan je dat ding aansluiten (serieel, parralel ??)
Is het nou niet gewoon veel gemakkelijker doormiddel van de er voor behorende en voor uitgevonde Aan en uit knop te gebruiken? :? Ik vind dat zelf namelijk een hele goede uitvinding.. :) 1 druk en de pc gaat aan.. :o Beter kan het niet verzonnen worden.. Die man die dat uitvond moet een Genie zijn! (8> (8> (8>

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op donderdag 04 oktober 2001 05:14 schreef 3MuR het volgende:

[..]

Is het nou niet gewoon veel gemakkelijker doormiddel van de er voor behorende en voor uitgevonde Aan en uit knop te gebruiken? :? Ik vind dat zelf namelijk een hele goede uitvinding.. :) 1 druk en de pc gaat aan.. :o Beter kan het niet verzonnen worden.. Die man die dat uitvond moet een Genie zijn! (8> (8> (8>
Ik geef je deels gelijk, maar wat mij handiger lijkt is om het als een soort van 'smartcard' te gebruiken, dan dit ook in win2k geloof ik. Je meld je dan aan met zo'n pas! Da's pas handig lijkt me! Maar je kan heel simpel met een klein schakelaartje in die automaat de computer ook aan/uit doen. Dus als je pas erdoos gaat dan gaat dan gaat de computer aan.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

ff wat dubbelposts verwijderd

Dennis.com: meestal is het geen gewone tel.lijn maar een X-25 lijn. Alleen heel kleine winkels zouden eventueel een dial-up kunnen hebben. En dan nog meestal ISDN. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• budi
Klopt, de meeste supermarkten hebben X25, winkels met maar één of twee pinautomaten werken meestal gewoon met ISDN. Die hebben achterin ook gewoon een NT1 kastje hangen.

Pagina: 1