Audio van Tablet (Android) afspelen op Windows machine.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kowa84
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-08 16:09
Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik wil graag muziek van mijn tablet streamen naar Windows 11 desktop computer.

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Streaming via AudioRelay en Soundwire Server (wifi). De verbinding is echter niet stabiel en valt na een x-tal minuten uit.
- Met Airserver en Reflector geprobeerd muziek van het tablet te casten van het tablet naar mijn pc. De pc wordt allen bij beiden niet herkend (wel als Airplay, casting dus niet)
- Ik heb geprobeerd met de applicatie "telefoonkoppeling" in Windows het geluid van het tablet af te spelen op mijn pc. Dit gaat echter via Bluetooth en deze verbinding is helemaal niet stabiel....

De telefoonkoppeling in Windows werkt eigenlijk het beste. Alleen als ik de computer in slaapstand zet en vervolgens weer uit de slaapstand haal moet ik handmatig weer in de telefoonkoppeling app selecteren dat ik het geluid van het tablet af wil spelen in Windows.

Wat ik dus eigenlijk heel simpel wil:

Audio van het tablet uitvoeren naar een Windowsomgeving.. Om duidelijker te zijn wil ik een app starten (Veronica radio app) en dan het geluid afspelen op een Windows machine. Dit met zo min mogelijke tussenstappen. Het moet ook werken als deze uit de slaapstand is...

Ik heb me bedacht dat misschien het makkelijkste is om een snelkoppeling te maken en die te starten. Het vervelende dan is dat, er telkens een nieuw tabblad bij komt en er weer wat afgelsoten moet worden..

Hebben jullie misschien een tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:44
Is het niet (veel) eenvoudiger om een bluetooth speaker voor te tablet te kopen?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kowa84
Dat kan, ik heb een mooie studioopstelling, ik wil daar graag gebruik van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Je kunt ook bluetooth audio receivers kopen. Ipv dat je Windows die functie wil laten uitvoeren.
Die receiver sluit je dan aan op de line-in.

Voorbeeld van Ugreen met 3.5mm plug en USB voor energie:
https://www.amazon.nl/-/e...-Smartphone/dp/B081GGB53R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Radio Veronica stream kun je toch gewoon via https://www.nederland.fm/mobile/index.php oppikken? Is gewoon dezelfde stream :)

Naar een computer in slaapstand streamen gaat hem niet worden. Er moet namelijk wel iets draaien dat een stream van je telefoon kan ontvangen, en dat kan niet als je pc slaapt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kowa84
@ Jeroen, dat is een prima oplossing, maar.... Bluetooth stoort hier erg. Ook met oortjes. Ik vind die verbinding niet stabiel genoeg...

@The Eagle, ik wil graag alles wat met streaming te maken heeft bedienen met een Galaxy Tab. En ik had het er niet over dat het niet lukt vanuit een slaapstand. Dat lijkt me vrij logisch. Alleen als je uít de slaapstand komt, dan is "phonelink" de instelling kwijt.

Wat ik eigenlijk zoek is dat mijn pc functioneert als een (chrome)cast voor muziek vanaf die Galaxy Tab, dat heb ik nog niet kunnen vinden.... En je hebt gelijk, het moet niet teveel kosten (streamer bijv.)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kowa84
Het is gelukt. Ik heb eens wat beter gekeken naar Audiorelay. In de gratis versie verbreekt de verbinding wel na een uur... Dit zou opgelost moeten zijn met de betaalde versie.

Op deze manier kan ik streamen van Android naar Windows. Zelfs in- en uit slaapstand blijft de verbinding behouden.
Pagina: 1