Fractal Design afstandhouders moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:04
Fijn ik ben overgestapt van mini itx naar micro atx nu heb ik waarschijnlijk extra afstandhouders weggegooid, en overgebleven ook niet in al te best staat meer zijn.

Ik heb dus nieuwe nodig , bij Amazon dit setje gekocht past niet.

Meerdere webshop gemailed niemand kan ze los leveren !!!! Google geraadpleegd Fractal Design gebruikt dus zeer afwijkende maten.

Iemand toevallig website kennen die ze wel los levert ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Er schijnen twee soorten standoffs/afstandhouders te zijn. Voorheen kon je een accessory kit kopen, maar de shop die dat deed is er niet meer.

Als ik het me goed herinner wordt de kast gespoten na het aanbrengen van de threads/schroefdraad in het bord. Als de afstandhouders te groot lijken is het misschien nodig om door in te draaien de coating aan te snijden. Je kan eerst linksom draaien tot je een verspringing voelt. Daarna rechtsom draaien, dan grijpt het schroefdraad in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:29
Out of the box als de nieuwe te groot zijn: draadtap kopen met juiste maat en nieuw draad erin tappen :D

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Jelle Brolnir schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:02:
Out of the box als de nieuwe te groot zijn: draadtap kopen met juiste maat en nieuw draad erin tappen :D
Haha goed idee m3? Want moet uiteraard op zelfde plek . Kan even schuifmaat hier niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:29
Amdwarrior schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:17:
[...]

Haha goed idee m3? Want moet uiteraard op zelfde plek . Kan even schuifmaat hier niet vinden
Ik zou zeggen m3 idd. Als je een m3 boutje hebt liggen kan je die er altijd ff naast houden.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:20
Het is niet altijd m3 bij fractal design! Dus even opletten.

Je kan ook FD een mail sturen, dan sturen ze die op (tegen verzendkosten). Best goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
99ruud99 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:51:
Het is niet altijd m3 bij fractal design! Dus even opletten.

Je kan ook FD een mail sturen, dan sturen ze die op (tegen verzendkosten). Best goede service.
Ik heb ze inderdaad net mail gestuurd.

En wat je zegt m3 maar aan de rechter kant passen die weer niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Amdwarrior schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:01:[...]Ik heb ze inderdaad net mail gestuurd.
En wat je zegt m3 maar aan de rechter kant passen die weer niet :')
Het lijkt me eerlijk gezegd nogal vergezocht dat een fabrikant verschillende schroefmaten in een kast voor de afstandhouders hanteert. Ik denk dat je ergens iets geforceerd / scheef geprobeerd hebt in te draaien.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Yaksa De oorzaak is waarschijnlijk de dikke coating op het metaal. Daardoor past het hier en daar niet meer goed.

Door het aan te draaien met de methode zoals ik schreef lukt het wel. Eventueel door met een scherp mesje voorzichtig een stukje van de coating te verwijderen, kijkend door een loupe.

Opnieuw tappen is een optie, maar het heeft een risico van destructie van het bestaande schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35
Amdwarrior schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:28:
Iemand toevallig website kennen die ze wel los levert ?
Heb je een foto van de afstandhouders die wel passen?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
FredvZ schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:42:
[...]

Heb je een foto van de afstandhouders die wel passen?
Net mijn schuifmaat gepakt het is m3, en wat Yaksa zei schroefdraad is beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Yaksa schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:17:
[...]

Het lijkt me eerlijk gezegd nogal vergezocht dat een fabrikant verschillende schroefmaten in een kast voor de afstandhouders hanteert. Ik denk dat je ergens iets geforceerd / scheef geprobeerd hebt in te draaien.
Je hebt helaas gelijk. Heb met verwijderen van afstandhouders met watertang geprobeerd loa te maken en toch niet helemaal gelukt blijkbaar.

Hoe kan je het best afstandhouders los maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Doorgaand op @99ruud99, in mijn ervaring gebruikt Fractal meestal UNC 6-32 standoffs. Lijkt heel erg op M3, maar dan een fractie groter. Een M3 standoff erin past dus niet goed (standoff zit er dan te los in).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ik heb een Ifixit gekocht die moet probleemloos afstandhouders los maken

Ik heb ze waarschijnlijk teveel mishandeld :')

[ Voor 10% gewijzigd door Amdwarrior op 13-08-2025 15:14 ]

Pagina: 1