Lauwe koffie uit koffiezetapparaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieljans191
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-09 13:59
Een paar jaar geleden heb ik een koffiezetapparaat van Philips gekocht. Sinds kort merk ik dat de koffie lauw uit het apparaat komt en dat het zetten langer duurt dan normaal. Soms hoor ik ook een vreemd borrelend geluid tijdens het zetten. Zou het kunnen zijn dat het verwarmingselement misschien versleten is, waardoor het water niet meer goed op temperatuur komt. Of heeft iemand hier mogelijk ervaring mee en zou die mij verder kunnen helpen wat ik kan vervangen?

Ik hoor het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 20-08-2025 16:39 . Reden: spam ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59
Dat klinkt alsof het hoog tijd wordt om het apparaat eens te ontkalken. Afhankelijk van hoe vaak je de koffiezetter gebruikt moet dat eens in de zoveel tijd. Staat vast iets over in de handleiding.
En anders even google gebruiken en zoeken op "ontkalken philips hier_het_typenummer"

[ Voor 28% gewijzigd door gerritjan op 10-08-2025 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59
@danieljans191
We zijn hier met z'n allen zeer benieuwd of je Philips koffiezetapparaat jou weer van lekker hete koffie weet te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merelhofstede
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-09 10:17
danieljans191 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:11:
Een paar jaar geleden heb ik een koffiezetapparaat van Philips gekocht. Sinds kort merk ik dat de koffie lauw uit het apparaat komt en dat het zetten langer duurt dan normaal. Soms hoor ik ook een vreemd borrelend geluid tijdens het zetten. Zou het kunnen zijn dat het verwarmingselement misschien versleten is, waardoor het water niet meer goed op temperatuur komt. Of heeft iemand hier mogelijk ervaring mee en zou die mij verder kunnen helpen wat ik kan vervangen?

Ik hoor het graag.
t zou eventueel mogelijk zijn dat u de verkeerde koffie bonen gebruikt! heeft u bij t aanschaffen informatie gehad ? is een herkenbaar probleem 2 vriendinnen van me zaten met het zelfde probleem.. :-(