Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handsz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:06
ik doe dappere pogingen een pc te bouwen en heb een Core Reactor II VE voeding waar een 12+4 pins 12 volt kabel bij zit? Zie ik iets over het hoofd of past deze niet op mijn moederbord? Is deze aansluiting überhaupt nodig en zo ja, hoe kan ik dat oplossen? Alle goede raad is welkom, want ik kom er even niet meer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:32

fxs81

Julianadorp

Is een beetje weinig info maar heb je alles wat erin moet aangesloten en doet hij het? Ik heb ook kabels over van mijn voeding omdat ik niet meer apparatuur heb om aan te sluiten.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 10:53

TommieW

Numa numa.

Je bedoelt de 12V-aansluiting voor de CPU? Die heb je wel nodig. De handleiding zegt het volgende over CPU_12V_1 en CPU_12V_2:
Ensure to connect the 8-pin power plugs.
Die (2 keer 8 pins) zou je allemaal moeten aansluiten, lijkt mij.

De specificaties van je voeding (tenminste, ik heb naar de 850W gekeken aangezien je niet zegt welke voeding je precies hebt) zeggen het volgende:
CPU power connectors 2x 4+4-pins EPS
Je moet dus even zoeken in de doos en de goede kabel eruit pakken en aansluiten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handsz
aan het hoofdstuk "doet hij het" ben ik nog niet toegekomen :-) Maar misschien moet i maar gewoon dapper zijn er het gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handsz
Ik heb inderdaad de 850W voeding en inderdaad ook 2 8 pins kabels voor de CPU, maar volgens mij maar 1 8 pins-header op mijn moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Wat is nu pressies je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
Anders even rondkijken/zoeken:
Google: CPU power connector faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 10:12
Zo te zien heb je alleen de 4+4 pin kabel bij je psu wat 8 maakt voor atx 12v_1. Dus het klopt wat je zegt.

[ Voor 177% gewijzigd door Jelle Brolnir op 10-08-2025 15:05 ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handsz
Hoi Hell-Slave...de vraag was eigenlijk of de 12+4 pins 12 volt kabel die bij mijn Core Reactor II VE 850W voeding zat ergens op een header van mijn Asus Tuf Gaming B650 plus wifi moederbord hoort te passen. Inmiddels is mijn probleem veranderd, want ik heb nu een 8-pins kabel van CPU uitgang van de voeding naar het moederbord en een moederbord kabel...en er gebeurt niks als ik hem aan wil zetten. Wat mis ik nog? Naast de 8-pins header op het moederbord zit nog een 4 pins, maar geen idee of ik daar ook nog wat mee moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 10:12
Handsz schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:07:
Hoi Hell-Slave...de vraag was eigenlijk of de 12+4 pins 12 volt kabel die bij mijn Core Reactor II VE 850W voeding zat ergens op een header van mijn Asus Tuf Gaming B650 plus wifi moederbord hoort te passen. Inmiddels is mijn probleem veranderd, want ik heb nu een 8-pins kabel van CPU uitgang van de voeding naar het moederbord en een moederbord kabel...en er gebeurt niks als ik hem aan wil zetten. Wat mis ik nog? Naast de 8-pins header op het moederbord zit nog een 4 pins, maar geen idee of ik daar ook nog wat mee moet?
Nee, die 4pins hoef je niks mee. Je moet wel wat aansluiten op atx_pwr. Is een brede 20+4 pins kabel. Vergeet de power knop niet om te zetten achterop de voeding. Daarnaast, controleer of je aanuitknop goed zit op je mobo, als ja, ff de pinnen kortsluiten waar je pwr button op gaat. De ground plus pwrbutton#

12+4 kabel zit niet in de specsheet van je mobo, dus weet niet wat dat is.

[ Voor 15% gewijzigd door Jelle Brolnir op 10-08-2025 15:12 ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handsz
Inmiddels alle aansluitingen nog een keer nagelopen en ik ben een stap vooruit, ik heb licht en de fans draaien, nu nog even studeren op de volgende stappen, voor een amateur is het zelf bouwen best een klus, maar wel een leuke! Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:37
Is die 12+4 niet gewoon die hippe connector van NVIDIA? Dus voor een eventuele videokaart met die aansluiting?

[ Voor 13% gewijzigd door Dagion op 10-08-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Handsz schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:07:
Inmiddels is mijn probleem veranderd, want ik heb nu een 8-pins kabel van CPU uitgang van de voeding naar het moederbord en een moederbord kabel...en er gebeurt niks als ik hem aan wil zetten. Wat mis ik nog? Naast de 8-pins header op het moederbord zit nog een 4 pins, maar geen idee of ik daar ook nog wat mee moet?
De processor wordt gevoed via 1 of 2 aansluitingen. De extra aansluiting is bedoeld om meer stroom naar de processor te kunnen geleiden. Het is vooral van belang als de processor erg zwaar wordt belast(*).

Daarnaast heb je de brede ATX stekker.

En 12V aansluitingen voor de grafische kaart.

Je geeft geen informatie over de samenstelling van je PC, je kan dat doen in je account via inventaris en daarna de gegenereerde RML code in de topic start kopieren.

(*) Als je voeding er geen kabels voor heeft, koop dan in ieder geval niet een 8 naar 8+4 splitter. Dat heeft helemaal geen zin en een extra overbrenging maakt de situatie niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handsz
Hoi mrmrmr, inmiddels lijkt het te werken, het rammelen aan stekkers heeft geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Handsz schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:51:
Hoi mrmrmr, inmiddels lijkt het te werken, het rammelen aan stekkers heeft geholpen!
Als je iets niet zeker weet kan je altijd op YouTube filmpjes kijken hoe het moet.
Op YouTube is zo veel te vinden over pc bouwen.
Pagina: 1