Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-08 12:38
Over een week starten de scholen weer en voor het eerst gaat er eentje naar de middelbare school. Dat betekend een eigen huissleutel meenemen. Aangezien ze nogal wel eens wat kwijtraakt wilde ik graag een tracker bevestigen aan de huissleutel zodat die altijd weer gevonden kan worden (sluitplan vervangen is ook duur). Na ongeveer de gehele ochtend reviews gelezen te hebben en YouTube doorgespit te hebben is het me er alleen niet duidelijker op geworden welke er nu écht werkt voor het doel waar ik hem voor wil gebruiken. Ik ben namelijk niet op zoek naar een 'bluetooth' tracker die me helpt een sleutel in huis te vinden. Ik wil hem echt alleen maar gebruiken voor als de sleutel onderweg verloren is, op school is blijven liggen, gestolen is etc etc.

Voorheen heb ik al eens gebruik gemaakt van een oude tile (lang geleden) en recent de trackers van fresh and rebel. Deze werken alleen voor geen meter. De tile was afhankelijk van gebruikers van het tile netwerk (wat er niet veel zijn in Nederland) en de Fresh and rebel kun je een dag lang aan de andere kant van het dorp neerleggen en die straalt nog steeds thuis uit (meermaals geprobeerd).

Hebben jullie een tip voor een tracker die wel doet waar ik naar op zoek ben?

We maken gebruik van Android devices (geen Samsung). Ik vind het geen probleem om een 4g kaartje te kopen of gebruik te maken van het 'find my phone' netwerk van Google. Ik moet er dus een sleutel mee terug kunnen vinden ook al wordt die midden in een buitengebied in een stuk bos verloren.

In de reviews die ik vanmorgen gelezen heb lijkt het er op dat tile nog steeds gebruik maakt van een eigen netwerk (en diverse abonnementen verkoopt). Ik zou graag een tracker kopen die de sleutel precies kan vinden of aanwijzen zonder abonnement. Aanschafprijs is me om het even. Dat zijn eenmalige kosten.

Bestaat zoiets überhaupt?

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
je zoekt dus een gps tracker met een simkaart klein genoeg om aan een sleutelring te hangen met minimaal 7 dagen batterij? ik denk dat het kleinst wat je gaat vinden een tracker voor een kat is. zeg 5,5 x 2,8 x 1,7 cm; 130 g

persoonlijk zou ik voor een elektronisch slot gaan, kunnen de kids ook niks kwijt raken.

[ Voor 25% gewijzigd door jack zomer op 10-08-2025 12:06 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Is een label met een (anoniem) email adres of telefoonnummer niet veel handiger? De airtag van apple is aanzienlijk beter dan een google find tag maar alles blijft afhankelijk van het netwerk.
Zelf ook alles android, heb een tag in de auto maar het werkt niet echt top.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
De technische oplossing is een GPS tracker met eigen batterij en eigen 4G simkaart. Dan weet je altijd waar de sleutel van je kind is. Nadelen:
- Die dingen zijn groot en onhandig aan een sleutelbos dat een kind mee moet nemen naar school
- Je geeft je kind (onbedoeld?) het gevoel dat je het continu in de gate houdt

Tot welke leeftijd was je van plan deze tracker mee te geven? Op deze manier ontneem je je kind de mogelijkheid om "fouten te maken" en daarmee te leren wat de gevolgen zijn als je iets belangrijks als een sleutel verliest.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:13
Je gaat sowieso toch niet je sloten vervangen omdat je een keer een sleutel kwijtraakt? Net of iemand ooit weet bij welk huis een willekeurig gevonden sleutel hoort...

Inbrekers hebben vast betere manieren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:37
Ik zou niet zo moeilijk doen. Wat Nopheros ook zegt, niemand weet waar die huissleutel bij hoort.

20jr geleden waren er geen trackers.

Gewoon dat vertrouwen geven en als de sleutel kwijtraakt maak je een nieuwe.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48

Roozzz

Plus ultra

Koop desnoods een paar extra reservesleutels en accepteer dat jezelf buiten sluiten een uitstekende leerervaring is.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ja, maar niet formaatje AirTag. Zal veel groter, en duurder, zijn dan de sleutel zelf of een nieuwe maken.

https://lightbug.io/product/long-battery-life/lb-dev-ze2/
Zegt 1 maand te doen op de batterij met een update rate van 1 uur.
Is wel "contact us for quote"...

En dan dingen zoals dit, leuk idee, maar elke ~4-5 dagen opladen, met een proprietary kabeltje.
https://shop.spottergps.com/nl/spotter-x10b.html

en diverse dingen op AliExpress natuurlijk ymmv.

Kosten van een sim hoeven niet zo hoog te zijn. Je kunt europa-brede IoT sims krijgen voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Nopheros schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:15:
Je gaat sowieso toch niet je sloten vervangen omdat je een keer een sleutel kwijtraakt? Net of iemand ooit weet bij welk huis een willekeurig gevonden sleutel hoort...
Dit.

Alternatief is om een deur een andere cilinder te geven. Kan ook een indirecte deur zijn zoals poort of sleutelkast.
Inbrekers hebben vast betere manieren.
Statistisch is de kans gewoon klein:
• iemand vindt sleutel
• persoon kan sleutel herleiden naar huis
• persoon is bereid tot inbraak

Inboedelverzekering afsluiten die insluiping dekt en inbraak zonder braaksporen is een compenserende maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:00

BCC

FredvZ schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:12:
De technische oplossing is een GPS tracker met eigen batterij en eigen 4G simkaart. Dan weet je altijd waar de sleutel van je kind is. Nadelen:
- Je geeft je kind (onbedoeld?) het gevoel dat je het continu in de gate houdt

Tot welke leeftijd was je van plan deze tracker mee te geven? Op deze manier ontneem je je kind de mogelijkheid om "fouten te maken" en daarmee te leren wat de gevolgen zijn als je iets belangrijks als een sleutel verliest.
Dit is in meerdere landen (oa Duitsland) terecht verboden imho.

Gewoon sleutel meegeven - ik had nog het plan om op onze zijdeur een rfid slot the zetten net zo’n tag, maar ik denk niet dat het veel toevoegt.

[ Voor 10% gewijzigd door BCC op 10-08-2025 12:42 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
Ze raakt nog wel eens wat kwijt zeg je.
Dan zou ik me allereerst afvragen waarom dat is.
Wanneer dat geen ziekte, aangeboren geestelijke afwijking of diefstal door anderen is dan zou ik eerst bij mezelf zoeken. Want dan ontbreekt er waarschijnlijk iets wat ik in de opvoeding niet helemaal goed heb gedaan. Het zorg dragen dat men niks verliest is een vorm van verantwoordelijkheid dragen voor de spullen die je bij je hebt. Wanneer je elke keer beloont wordt voor het verlies (papa koopt wel een nieuwe) dan leer je die verantwoordelijkheid ook niet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:26
Misschien niet het antwoord wat je zoekt, maar wellicht is een cijfer sleutel kluis in de achtertuin ook een mogelijke oplossing, ook voor andere gezinsleden of jezelf als je de huissleutel verliest.

En nog een pluspunt vind ik, je hoeft geen sleutels meer te geven aan de buren, ouders, broer/zus voor als je bijvoorbeeld op vakantie gaat.

Just a simple thought....

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:31

mb1

Onze oplossing was huissleutel vast maken aan de fietssleutel.
2x per dag is er dan een check en de sleutel blijft niet op school achter!
N=2
En totaal >10 jaar goed gegaan verdeeld over 2 dochters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:37
Als de kosten je niet zoveel uitmaken, waarom tik je dan niet een refurbished iPhone en een aantal (nieuwe) airtags op de kop? (kosten telefoon < € 200, hier op V&A). Dan kan je wél gebruik maken van het Apple-'find my'-netwerk. En verder hoéf je natuurlijk niets met de telefoon te doen.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:55

Onbekend

...

Gaat het echt alleen om de huissleutel, of ook om andere sleutels?

Anders zou je het slot kunnen vervangen door een slim deurslot wat met een tag, druppel of telefoon te openen is.
Zodra ze wat kwijt raakt, blokker je die tag of druppel en geef je haar een nieuwe mee.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had vroeger de sleutel van de schuurdeur. Zat aan mijn fiets sleutel. Die schuurdeur was op slot. In de schuur hing de huissleutel ergens. Werkte prima.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:18

MasterCypher25

Miss Patriotic

The Eagle schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:39:
Ik had vroeger de sleutel van de schuurdeur. Zat aan mijn fiets sleutel. Die schuurdeur was op slot. In de schuur hing de huissleutel ergens. Werkte prima.
Of gewoon aan een touwtje om je nek, je hoofd verlies je niet zo snel... >:)

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:08
Yaksa schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:55:
Wanneer dat geen ziekte, aangeboren geestelijke afwijking of diefstal door anderen is dan zou ik eerst bij mezelf zoeken. Want dan ontbreekt er waarschijnlijk iets wat ik in de opvoeding niet helemaal goed heb gedaan. Het zorg dragen dat men niks verliest is een vorm van verantwoordelijkheid dragen voor de spullen die je bij je hebt. Wanneer je elke keer beloont wordt voor het verlies (papa koopt wel een nieuwe) dan leer je die verantwoordelijkheid ook niet.
Of je hebt geen kinderen en/of je bent zelf nooit puber geweest?
Zelf heb ik er 2 (kinderen) de 1 gaat zeer verantwoordelijk om met z’n spullen maar is toch regelmatig iets kwijt, wat hij dan heel vervelend vindt. De ander kan helemaal niks schelen maar is nooit wat kwijt.
Ja zo gaat dat met pubers en heeft echt niks met opvoeding te maken.

Zelf hebben we allemaal een AirTag aan onze sleutelbos en ja ook ik ben wel eens wat kwijt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:13
gielie schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:51:
[...]

Zelf heb ik er 2 (kinderen) de 1 gaat zeer verantwoordelijk om met z’n spullen maar is toch regelmatig iets kwijt, wat hij dan heel vervelend vindt. De ander kan helemaal niks schelen maar is nooit wat kwijt.

Zelf hebben we allemaal een AirTag aan onze sleutelbos en ja ook ik ben wel eens wat kwijt.
Een beetje opletten kun je je zelf ook prima aanleren toch? Ik leg m'n sleutels altijd op dezelfde plek neer als ik thuis kom en wegga, heb ik geen trackers voor nodig...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher werkt met pubers

Je staat er van te kijken wat er blijft liggen na een schooldag, sportdag, schoolfeest. Zeker het jonge spul is heer en meester in dingen vergeten/laten vallen/sap erop morsen, etc.

Bluetooth trackertje aan de sleutelbos = slim.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een kind van 12 kan toch wel de verantwoordelijkheid aan om zijn sleutel niet te verliezen?

Raakt hij/zij ook steeds zijn telefoon of fiets kwijt? Of schooltas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

DukeBox schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:04:
Is een label met een (anoniem) email adres of telefoonnummer niet veel handiger?
Daar zijn zelfs gewoon dienstverleners voor, bijvoorbeeld ReturnKey en SOSpersonalservice. Die laatste kan de vinder ook gewoon naar hun opsturen en zorgen zij ervoor dat de sleutels weer bij de eigenaar terecht komen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:20
Ik heb zelf Pebblebee's. Die zijn zowel aan apple als het android netwerk te koppelen, alleen niet tegelijkertijd. Dat laatste is jammer, maar helaas. Ik heb zelf android en heb ze dan ook aan het android netwerk gekoppeld. Dat werkt perfect in drukke gebieden (Amsterdam centrum, concertzaal, Schiphol). Echter, kom je daar buiten dan valt het android netwerk uit elkaar. Waarom? Google heeft besloten eens privacy vriendelijk aan het werk te gaan. Dat houdt in dat android telefoons in drukke gebieden wel aktief tags doorgeven die ze vinden, maar in rustige gebieden alleen maar als je dat zelf hebt aangegeven als eigenaar van de telefoon. In de praktijk houdt dat in dat alleen mensen die zo'n tag in het android netwerk hebben, deze functie inschakelen omdat je er een waarschuwing over krijgt.

Hoe merk je dat? Nou bijvoorbeeld, mij auto staat midden in een kleine stad (groot dorp) op een parkeerplaats, zo'n 400m van mijn huis. Maar als ik na een week kijk in de Vind-Hub dan is de laatste update van een telefoon die hem heeft gezien, van 7 dagen geleden, op het moment dat ik er weg liep.

Wat dat betreft is de keuze van Apple dat alle telefoons de tags by default doorgeven beter.

Op dit moment lijkt het netwerk van Tile dan ook beter te zijn voor Android gebruikers. Die heb ik ook nog (oud type) en die wordt vaker aangetikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13

DukeBox

loves wheat smoothies

evilution schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:20:
[...]

Daar zijn zelfs gewoon dienstverleners voor, bijvoorbeeld ReturnKey en SOSpersonalservice. Die laatste kan de vinder ook gewoon naar hun opsturen en zorgen zij ervoor dat de sleutels weer bij de eigenaar terecht komen.
Die bestonden 30 jaar geleden al. Vroeger zelfs een mooie metalen sleutelhanger van de postbank.. allemaal leuk totdat de dienst weer eens stopte met bestaan. Ik heb ze ook van de NMB bank gehad (later ING), AH bonuskaart deed dat ook net als de ANWB sleutelaar.. allemaal gestopt na een paar jaar.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 18:00

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik gebruik hier een aantal samsung smarttags. die werken perfect.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:05

Tuxie

En WeL nU!

Sleutel onder de bloempot doet al 15 jaar zijn werk :Y

En anders bij de buren ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
teacher schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:18:
* teacher werkt met pubers

Je staat er van te kijken wat er blijft liggen na een schooldag, sportdag, schoolfeest. Zeker het jonge spul is heer en meester in dingen vergeten/laten vallen/sap erop morsen, etc.

Bluetooth trackertje aan de sleutelbos = slim.
Eens.
Bizar wat ze onbewust vergeten. Behalve hun telefoon. Daarvoor fietsen ze wél terug naar huis /school (niet voor hun boeken/schriften/complete schooltas/etc) als ze die vergeten zijn.

Ik zeg, telefoonhoesje waar ze hun pinpas, ID, schoolpas en hun sleutel in kunnen doen.

En op school de telefoon mooi in de kluis, zodat ze die ook niet kwijt kunnen raken….

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08 11:56
Wat een reacties allemaal..

Ja ik vervang ook de sloten bij een vermist sleutel. Het KAN bij je verzekeraar probremen opleveren mocht er toch iets gebeuren (deur per ongeluk openlaten of dief komt door open tuindeur binnen etc). Verder kan je verzekerd zijn voor het vervangen sloten.

Zelf kind laten leren van de fouten is ook een leuke, alsof de gevolgen voor het kind zijn.

Maar goed, het antwoord is dus gewoon een find hub tag voor android, te koop vanaf een euro of 3, werkt ongetwijfeld niet perfect maar goed zat voor je sleutels eventueel terug kunnen vinden. Motorola heeft er inmiddels eentje voor 40 euro met UWB. Zal steeds beter werken naar gelang meer toestellen het find netwerk van google aanzetten en dat zal steeds sneller gaan naar gelang er meer UWB android tags uitkomen. Helpt niet dat je in een dorp woont I guess maar dat komt wel goed.

En nu mag ik ook: Wow.. op 12-13 jaar pas eigen sleutels.. dat was toch heel anders toen je zelf kind was?

[ Voor 21% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-08-2025 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Onoffon schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:58:
Misschien niet het antwoord wat je zoekt, maar wellicht is een cijfer sleutel kluis in de achtertuin ook een mogelijke oplossing, ook voor andere gezinsleden of jezelf als je de huissleutel verliest.

En nog een pluspunt vind ik, je hoeft geen sleutels meer te geven aan de buren, ouders, broer/zus voor als je bijvoorbeeld op vakantie gaat.
Ik ben met hetzelfde probleem uiteindelijk ook voor een (degelijke) sleutelkluis gegaan. Heeft inderdaad als voordeel dat die behalve voor de kinderen ook voor de huishoudhulp en als backup voor als ik mezelf buitensluit kan dienen zonder dat ik tig sleutels moet laten bijmaken (want voor veiligheidssloten telt dat ook wel door).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:55:
Moet dat op zo'n vervelend belerend toontje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:35:
En nu mag ik ook: Wow.. op 12-13 jaar pas eigen sleutels.. dat was toch heel anders toen je zelf kind was?
Volgens mij kreeg ik ook rond die leeftijd een eigen sleutel. Wat eigenlijk niet echt nodig was. Er stak toen nog een touwtje uit de brievenbus toen ik 12/13 was. Als ik wilde, kon ik overal naar binnen in de straat waar mijn ouders toen woonden.
* streamnl gaat weer Het Dorp opzetten <3

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:50

Jrz

––––––––––––

Smart lock nemen met code

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

er zijn wel GPS horloges voor kids waar je de huissleutel dan weer aan zou kunnen hangen.
echter grote kans dat die combinatie in de schooltas verdwijnt vanwege het formaat.

:twk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Sleutel aan de telefoon vast. Die laten ze nooit los :7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-08 10:29
Waarom de oplossing niet bij jezelf zoeken?

https://nuki.io/en-nl/products/smart-lock-go

Vervang je cilinder voor een cilinder met nood-functie (hierdoor kan aan de binnenkant de sleutel blijven zitten terwijl je buiten nog steeds het slot kunt bedienen), bijvoorbeeld deze speciaal bedoeld voor Nuki. Of het all-in-one alternatief van Nuki zelf.

Vervolgens hang je de Nuki over de sleutel heen. daarna kun je gebruikers uitnodigen en rechten instellen. Bijvoorbeeld dat de deur alleen geopend mag worden wanneer de gebruiker binnen bluetooth range is. De Nuki haalt niet alleen het slot van de deur, hij opent ook de deur zoals je normaal met een sleutel zou doen als je door zou draaien.

Daarnaast zijn er nog leuke alternatieven op de "digitale sleutel" via je telefoon. Zoals de Fob. Keypad die je ergens naast je deur hangt. Of keypad met fingerprint reader als je helemaal fancy wilt doen.

TL;DR; vervang je sleutel voor een digitale sleutel en het probleem van tracking is onnodig.

Heb zelf al ruim 3 jaar geen sleutels of pasjes meer mee. Alles verloopt digitaal, alleen mijn telefoon en watch mee. Zeldzaam moment dat ik mijn voordeur niet binnenkwam en dus via de sleutelkluis achter het huis de fysieke sleutel moest pakken om alsnog binnen te komen

[ Voor 9% gewijzigd door Fidelity op 11-08-2025 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/11620.jpg

Niet helemaal antwoord, maar dit kan ook werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 14:18

PinusRigida

I put the p in pool.

gielie schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:51:
[...]

Ook ik lees tussen de regels door dat mensen die zulke sterke meningen hebben over opvoeding, vaak geen kinderen hebben. :D

"spullen kwijtraken als kind of puber" heeft idd. weinig met opvoeding te maken. Sure, opvoeding is *een* variabele.

Maar kinderen zijn kinderen en pubers zijn pubers, hoe wollig dit ook klinkt, het is gewoon zo.

M'n zus en ik waren als kinderen ook complete tegenovergestelden op dat gebied, en toch kregen we dezelfde opvoeding... daar gaat het "opvoedings-argument" dus al de prullenmand in.

M'n eigen dochter, start volgende maand ook in het middelbaar maar ging vorig schooljaar al met de fiets naar school, is verbazend genoeg -ondanks slordig op ander gebied, bvb. rommel achterlaten- redelijk secuur op het niet kwijtraken van d'r sleutel (afstandsbediening van garage), slot van d'r fiets etc. Ik laat haar dan ook telkens dubbelchecken dat die dingen in haar rugzak in datzelfde zakje zitten waar het alleen uit komt bij gebruik en meteen weer in gaat.

Tot nu toe nog niet gebeurd maar àls ze het kwijtraakt is het resultaat dat ze ofwel niet met d'r fiets kan vertrekken naar huis, ofwel niet binnen kan eens ze thuiskomt en dan maar bij de buren moet gaan aanbellen en wachten tot ik of m'n vrouw thuiskomen.

En "zal papa dan maar een nieuwe kopen", goh, dat hangt er wat van af, als de sleutel of afstandsbediening de volgende dagen niet gevonden wordt moet er wel een oplossing komen natuurlijk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 11:34

Barrycade

Through the...

Wacht maar over een jaar wil ze persé een iPhone en kan je makkelijk de Apple tags gebruiken.

Loop jij eerst te vloeken omdat een Apple account op Windows of Android aanmaken gewoon ruk is. En moet je die telefoon van je kind 3* opnieuw instellen omdat ze anders niets kan zonder jouw toestemming.

* Barrycade heeft enige ervaring met pubers

Maar ze hebben geen tags want ze hebben nog nooit hun sleutels of anders zaken verloren. Wel zonder de juiste boeken of zonder gymkleren op school aangekomen maar de leercurve was stijl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 15:19
42erik schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:16:
[Afbeelding]

Zoek eens op Youtube naar LockPickingLawyer. Dit soort kastjes (en zeker die van Master Lock) is sneller te openen met een haarspeld dan door de cijfercode te gebruiken.

Ik weet iemand met een aantal kinderen. Daar hangt een airtag aan de sleutelbos. Dat werkt prima. Android/Google heeft dat niet en zelfs de modernste telefoons (OnePlus 13 hier) hoeven geen UWB aan boord te hebben. De chip is onderdeel van de Snapdragon 8 set maar fabrikanten zijn niet verplicht deze te gebruiken.

De beste oplossing in deze is een smart lock die ze kunnen openen vanaf hun telefoon. Dat ding laten ze geen minuut uit het oog.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 14:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

streamnl schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 05:06:
[...]

Volgens mij kreeg ik ook rond die leeftijd een eigen sleutel. Wat eigenlijk niet echt nodig was. Er stak toen nog een touwtje uit de brievenbus toen ik 12/13 was. Als ik wilde, kon ik overal naar binnen in de straat waar mijn ouders toen woonden.
* streamnl gaat weer Het Dorp opzetten <3
Bij ons hing de sleutel van de achterdeur aan een spijker in het kozijn van het raam ernaast.

Ja, dat was vroeger veilig. Vroeger was alles beter.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 21:43

PB-powell

Mr. Laziness

In groep 7/8 had ik sleutel met touwtje om m'n nek. Daarna ging de sleutel aan de bos met fietssleutel, nooit kwijt geraakt. Zelf zou ik ook niet direct mijn sloten vervangen als de sleutel kwijt is.
In het slechtste geval moet kindlief een keer buiten wachten tot iemand die wel een sleutel heeft de boel komt openen. Is ook gelijk een goede les wat mij betreft (en ja ik heb een zoon maar die is pas 4). En als dat nog een paar uur duurt dan is er vast een vriend/vriendin/buur waar kind een paar uur mag doorbrengen, of terug naar school en in de aula huiswerk maken. Het laatste lesuur is vaak pas na 4 uur afgelopen dus als er dan nog leerlingen aanwezig zijn is ook niet direct heel vreemd.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
asing schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:35:
[...]

Zoek eens op Youtube naar LockPickingLawyer. Dit soort kastjes (en zeker die van Master Lock) is sneller te openen met een haarspeld dan door de cijfercode te gebruiken.

Ik weet iemand met een aantal kinderen. Daar hangt een airtag aan de sleutelbos. Dat werkt prima. Android/Google heeft dat niet en zelfs de modernste telefoons (OnePlus 13 hier) hoeven geen UWB aan boord te hebben. De chip is onderdeel van de Snapdragon 8 set maar fabrikanten zijn niet verplicht deze te gebruiken.

De beste oplossing in deze is een smart lock die ze kunnen openen vanaf hun telefoon. Dat ding laten ze geen minuut uit het oog.
Dank je voor de tip, ik had al een tabblad open laten staan om er zelf 1 aan te schaffen... We gaan voor een plan b! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46
42erik schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:16:
[Afbeelding]

Vooral zo'n Masterlock nemen......vindt lockpicking lawyer leuk. Juist dat ding is ontzettend makkelijk te kraken zonder zichtbare schade.

Overigens, hier en bij mijn moeder van 86 al jaren Nuki in bedrijf. Beide plekken met hub en keypad. Vaak genoeg veel gemak van gehad. Alleen thuis al terugverdiend door besparingen op de slotenmaker om weer eens de deur te openen als mijn vrouw de sleutels vergeten is. Digitaal slot is echt een gamechanger.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramon 73 op 11-08-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:55
@Pont Max
En gewoon een simpele QR-code:
https://www.goedgemerkt.n...sen-en-sleutelhanger.html

Laatst nog door een website getest met 100 willekeurige sleutel en was erg succesvol.
Pagina: 1