Dank voor al jullie reacties. Ik merk dat het leeft. Sorry alvast voor de lange verzamel reactie maar er is ook veel gereageerd.
Ik snap het advies van een andere cilinder ook wel. Alleen die hadden we al en daar wordt de sleutelbos (incl de mijne) ook steeds groter van. Ik ben een aantal jaar geelden overgestapt naar een ander sluitplan vanwege het aantal zoekgeraakte sleutels en heb nu een heel plan met certificering etc.
FredvZ schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:12:
Tot welke leeftijd was je van plan deze tracker mee te geven? Op deze manier ontneem je je kind de mogelijkheid om "fouten te maken" en daarmee te leren wat de gevolgen zijn als je iets belangrijks als een sleutel verliest.
Op zich een goede vraag. Nu ken ik mezelf alleen ook goed en ik weet dat ik geenszins op geen enkele manier mijn kind de ervaring zou ontnemen om fouten te maken. Het gaat me écht alleen om de huissleutel van ons huis. Als ik mijn kind in de gaten wilde houden zijn daar eenvoudigere manieren voor.
Dit zou dan echt helemaal een ideale oplossing zijn geweest. Ik vind ook de manier van marketing echt schitterend:
"Geen dure abonnementskosten of contracten. Gewoon pre paid betalen". Ja dat klopt. maar wel alleen via hun. Je kunt de sim die zij geïnstalleerd hebben vooraf opwaarderen voor min. €7 per maand en voor min drie maanden. Daarna werkt die niet meer als je betaald. Dus wel degelijk een contractvorm.
Als dat niet het geval was had ik er meteen een gekocht.
Onoffon schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:58:
Misschien niet het antwoord wat je zoekt, maar wellicht is een cijfer sleutel kluis in de achtertuin ook een mogelijke oplossing, ook voor andere gezinsleden of jezelf als je de huissleutel verliest.
En nog een pluspunt vind ik, je hoeft geen sleutels meer te geven aan de buren, ouders, broer/zus voor als je bijvoorbeeld op vakantie gaat.
Daar heb ik wel kort over nagedacht, alleen ik ken genoeg praktijkvoorbeelden waarbij dit soort sleutelkluisjes doelbewust worden gesloopt en tbv een inbraak. Dus dat is bijna de kat op het spek binden. De varianten die je ingemetseld en niet open of af te breken zijn, zijn wel een optie. Alleen qua bebouwing is ons perceel af dus dat gaat niet lukken.
Bernard0343 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:22:
Als de kosten je niet zoveel uitmaken, waarom tik je dan niet een refurbished iPhone en een aantal (nieuwe) airtags op de kop? (kosten telefoon < € 200, hier op V&A). Dan kan je wél gebruik maken van het Apple-'find my'-netwerk. En verder hoéf je natuurlijk niets met de telefoon te doen.
Ik heb toevallig één iPad in huis dus die kan ik al gebruiken. Maar ik begreep dat het find my netwerk van Apple in nederland nog kleiner is dan het netwerk van google (via Android). Dus dan zou ik daar eerder voor kiezen. Temeer omdat ik het dan ook via mijn telefoon kan raadplegen wanneer nodig. De iPad ligt altijd in huis.
Onbekend schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:29:
Gaat het echt alleen om de huissleutel, of ook om andere sleutels?
Anders zou je het slot kunnen vervangen door een slim deurslot wat met een tag, druppel of telefoon te openen is.
Zodra ze wat kwijt raakt, blokker je die tag of druppel en geef je haar een nieuwe mee.
Alleen de huissleutel. Maar inderdaad, dat zou nog wel eens een goed idee kunnen zijn. heb je een advies voor een dergelijk druppel of tag systeem?
teacher schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:18:
* teacher werkt met pubers
Je staat er van te kijken wat er blijft liggen na een schooldag, sportdag, schoolfeest. Zeker het jonge spul is heer en meester in dingen vergeten/laten vallen/sap erop morsen, etc.
Bluetooth trackertje aan de sleutelbos = slim.
Dank voor de backup

Ze gaat inderdaad zo veel als mogelijk op een verantwoorde manier met haar spullen om. Alleen een forse (gediagnosticeerde) mate van adhd gooit wel eens roet in het eten. Een sluitplan is duurder dan een goede tracker dus vandaar dacht ik ook dat dat een slim idee was.
SunnieNL schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:45:
Ik heb zelf android en heb ze dan ook aan het android netwerk gekoppeld. Dat werkt perfect in drukke gebieden (Amsterdam centrum, concertzaal, Schiphol). Echter, kom je daar buiten dan valt het android netwerk uit elkaar. Waarom? Google heeft besloten eens privacy vriendelijk aan het werk te gaan. Dat houdt in dat android telefoons in drukke gebieden wel aktief tags doorgeven die ze vinden, maar in rustige gebieden alleen maar als je dat zelf hebt aangegeven als eigenaar van de telefoon. In de praktijk houdt dat in dat alleen mensen die zo'n tag in het android netwerk hebben, deze functie inschakelen omdat je er een waarschuwing over krijgt.
Dat wist ik niet maar wel heel goed om mee te nemen in mijn overweging. Besdankt voor die duidelijke uitleg. Als de locatie maar zo matig doorgegeven wordt heb ik daar niet veel aan nee. En werkt die tag dan ook op het 'find my' netwerk of alleen gebruikers van een dergelijke tag of instelling?
Maar werken die niet enkel icm Samsung toestellen? Die hebben wij geen namelijk.
De bloempot optie ken ik maar vind ik niet heel veilig (heb ook maar 1 bloempot), en de sleutel ligt al bij de buren. Die zijn alleen zelden overdag thuis. Daarnaast gaat het er mij niet om dat ze drie uur in de stromende regen voor een dichte deur mag wachten. Dat zorgt dat de les goed beklijft. Het gaat me écht om de vermiste sleutel die ik graag terug wil hebben.
TWeaKLeGeND schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:35:
Maar goed, het antwoord is dus gewoon een find hub tag voor android, te koop vanaf een euro of 3, werkt ongetwijfeld niet perfect maar goed zat voor je sleutels eventueel terug kunnen vinden. Motorola heeft er inmiddels eentje voor 40 euro met UWB. Zal steeds beter werken naar gelang meer toestellen het find netwerk van google aanzetten en dat zal steeds sneller gaan naar gelang er meer UWB android tags uitkomen. Helpt niet dat je in een dorp woont I guess maar dat komt wel goed.
ALs er een tracker bestaat met UWB (die had ik ook gevonden en klinkt op zich goed) die wel regelmatig pingt en enisgzins een nauwkeurige locatie kan doorgeven sta ik daar zeker voor open. De weg naar school is echter ook grotendeels buitengebied en dorp dus vooral daar moet die goed werken.
Zou je zeggen he!? Mijn vriendjes van toen hadden inderdaad de optie van sleutel om de nek of het touwtje in de brievenbus. Zelf kreeg ik ook pas een sleutel vanaf mijn dertiende of zo. En nodig was dat nog nieteens want moeders was altijd thuis en de deur was zelden gesloten (achteraf/boederij opgegroeid).
Haha, misschien is dat nog wel de duurzaamste oplossing. Die telefoon kan ik al vinden via de find my app en de school is telefoonvrij dus dan weet ik zeker dat de sleutel overdag de hele dag in het kluisje ligt. Nu even kijken hoe ik die deugdelijk vast maak aan de telefoon.
Ik sta open voor advies welk systeem dit kan.

Hoor die nuki ook wel vaker voorbij komen. Die is verder niet te hacken of iets dergelijks?
Sloten openmaken als de sleutel achtergebleven is kan ik gelukkig ook zelf. Daarom ben ik ook sneller huiverig voor bepaalde systemen aangezien ik weet hoe snel en makkelijk sommige open te krijgen zijn (al dan niet door mijzelf).