Jura E8 of Nivona Nivo 8107

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:57
Ben momenteel in het bezit van een Seaco picobarista deluxe maar eigenlijk op zoek naar iets nieuws (beters).

Na wat zoekwerk kwam ik bovenstaande Nivona machine tegen. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik er nog nooit van had gehoord maar vooral het design en ook de reviews spraken me erg aan.

We zullen hem voornamelijk gaan gebruiken voor cappuccino en zwarte koffie. De Nivona heeft ook een cold brew functie en dat vind ik voor de warmere dagen wel een mooie toevoeging maar is geen absolute must.

In hetzelfde prijs (en kwaliteit?) segment kom je ook de Jura E8 tegen. Deze is zelfs nog een heel klein beetje goedkoper maar beschikt niet over cold brew functie.

Jura is Jura en voor veel mensen ook echt het topsegment in volautomaten heb ik gemerkt. Is dat ook terecht of is dat met name de ‘naam’ die ze (misschien ook wel terecht) hebben opgebouwd in de loop daar jaren.

Wie kan me een goed advies geven over deze 2 apparaten of heeft misschien nog een ander alternatief in dit prijssegment?

N.b.
Ik las ook her en der dat deze merken in Duitsland goedkoper zouden zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met koop in Duitsland irt garanties etc. en is het daar ook daadwerkelijk goedkoper (en waar?).
Edit: bij Saturn zag ik nu de E8 voor €888. Kleve zou voor mij een uurtje rijden zijn en in principe dus snel verdiend.

[ Voor 13% gewijzigd door Mich007 op 10-08-2025 14:21 ]