Reviews, Quicktests en Uitgebreide Quicktests

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:25
Na de introductie van de Quicktests op Tweakers dacht ik eerst: hey leuk, een snelle manier om veel zaken beoordeeld te zien in een klein artikel!

Nu zag ik bij de Samsung S90F-oled-tv Quicktest dat er een 'ruime quicktest' wordt gedaan. Wat is dan nog het verschil met een 'echte' review?

Eerst dacht ik nog, na de quicktest volgt de volledige review, maar dat lijkt niet zo te zijn.
Is er ergens iets gepost over Quicktests VS Reviews? Ik vond alleen een hele korte discussie op het forum over wel/geen awards uitreiken bij Quicktests.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:25
Niemand iets te melden over Quicktests en Reviews? B)

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wellicht weet @TijsZonderH hier meer over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 12:19

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Hi!
Quicktests zijn in de basis (tekstueel) korte single-page reviews waarin we niet alle aspecten van een product (zo uitgebreid) beschrijven. We voeren wel al onze labtests (benchmarks) uit, maar in sommige gevallen doen we voor een quicktest wat minder uitgebreide hands-on tests, denk daarbij aan cameratests bij smartphones.

Maar de lijn tussen een kortere 'normale' review en een quicktest is de afgelopen tijd inderdaad wat troebel geworden, zeker nu alle reviews in de basis met single-page weergave getoond worden. Hier zullen we scherper op zijn.