Sinds wij tv kijken met canal+ cam 803 CI+ module hebben wij een verschil in geluidsterkte van de soundbar tussen verschillende zenders.
Dit hadden we niet toen we met de aparte satelliet-decoder keken/luisterden.
Ned 1, 2 en 3 zijn veel zachter. Is vervelend want nu moet je steeds de tv harder of zachter zetten bij zappen.. En met de sony tv gaat dit in zulke kleine stapjes dat het echt vervelende maakt..
Volgens mij ligt het er aan dat ned 1,2, en 3 dolby digital geluid hebben en de andere zenders 2/0. Ik denk dat dat gewoon stereo is.
Ik heb alles geprobeerd in de tv instellingen maar niks helpt.
Als ik het geluid via de eigen tv speakers laat komen is er het verschil niet. Het ligt dus aan de combinatie tv/soundbar.
Het gaat om een simpele jbl soundbar van het kleinste/goedkope type jbl bar studio. Daar kun je ook niet veel in stellen. Ik heb surround al uitgezet en de verschillende soundmodus geprobeert..
De hdmi van de soundbar zit in de arc/earc aansluiting.
Wie weet raad. Het is heel vervelend>
Dit hadden we niet toen we met de aparte satelliet-decoder keken/luisterden.
Ned 1, 2 en 3 zijn veel zachter. Is vervelend want nu moet je steeds de tv harder of zachter zetten bij zappen.. En met de sony tv gaat dit in zulke kleine stapjes dat het echt vervelende maakt..
Volgens mij ligt het er aan dat ned 1,2, en 3 dolby digital geluid hebben en de andere zenders 2/0. Ik denk dat dat gewoon stereo is.
Ik heb alles geprobeerd in de tv instellingen maar niks helpt.
Als ik het geluid via de eigen tv speakers laat komen is er het verschil niet. Het ligt dus aan de combinatie tv/soundbar.
Het gaat om een simpele jbl soundbar van het kleinste/goedkope type jbl bar studio. Daar kun je ook niet veel in stellen. Ik heb surround al uitgezet en de verschillende soundmodus geprobeert..
De hdmi van de soundbar zit in de arc/earc aansluiting.
Wie weet raad. Het is heel vervelend>
[ Voor 4% gewijzigd door belmonde op 10-08-2025 12:52 ]