Ik zoek een IT expert voor verklaring

Pagina: 1
Acties:
  • 1.372 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcopiloot
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-08 23:39
Mijn vraag
...ik zoek iemand die bevoegd / gekwalificeerd is om een officiele verklaring te kunnen geven / ondertekenen voor een rechtzaak die ik mogelijk zal gaan voeren tegen het grote Microsoft. Het gaat over een naar mijn mening niet heel erg complex probleem maar bij het indienen van mijn probleen dat ik heb ondervonden met de OS Windows van Microsoft en het functioneren van de UI , is het in mijn beste belang om er een verklaring bij te voegen door / geleverd van een zogeheten IT Expert die aangeeft of de door mij beschreven problematiek als zodanig ook klopt. Naar mijn overtuigen is het meer een formaliteit maar moet ik het wel geregeld hebben. Ik zal de eerste consument dan zijn die mogelijk een rechtzaak tegen het grote Microsoft weet te winnen. Waar een ieder die dat heeft getracht voor elkaar te krijgen is gefaald. Mijn probleem is iig uniek origineel en tegelijk ook belachelijk. Dat ik er een rechtzaak mee bereid ben te gaan beginnen klinkt wss meer als een stunt die viral zal gaan terwijl het probleem dat ik heb ontdekt in Windows OS UI een hele echte is die me technisch gesproken schade heeft opgeleverd en het bij een ieder ander ook zou kunnen doen indien ze deze functie op welke onorthodoxe wijze toepassen die er in theorie mogelijk zijn. Ik kan helaas niet publiekelijk al verklappen wat dit probleem exact specifiek precies is om te zorgen dat ik mn eigen kansen op succes niet benadeel.

Wie is er bereid en in staat doormiddel van zijn aan te tonen expertise mij te voorzien in een officieel ondertekende verklaring omtrent mijn claim en beschrijving van een specifiek functioneren van Windows en het onderdeel waar ik van de werking zoals die bedoeld is tegen serieus nemen problematiek ben aangelopen ? Ik heb verder geen budget hiervoor en heb de sterke overtuiging dat als dit tot een zaak zal komen het op tech platforms en nieuws outlets e.d een viral verhaal zal gaan worden. En hoop dat een rol spelen in de tot standkoming genoeg eer oplevert voor iemand die me bereid is te kunnen en willen helpen hiermee. En ik garandeer dat het een abceetje is wat vrij weinig tijd en moeite kost(mocht dat anders zijn kan het alsnog uiteraard worden geweigert). Ik zal helaas geen grote bedragen hiermee gaan lospeuteren in het geval ik succesvol zal zijn in erkenning van mijn claim anders had ik mischien wel een vergoeding kunnen proberen toe te zeggen maar zoals gezegd hoop ik dat wat vermelding en bijdrage hier in dit geval voldoende is voor het daadwerkelijke vereiste werk er voor nodig is:)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Windows microsoft in zn algemeenheid op elk systeem desktops alsmede laptops .

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een Universiteit gecontact met de vraag of er daar iemand me kan helpen met het verchaffen van dit officieel vereiste document.
Waar ik niet met een specifiek persoon van de fakkelteit computerwetenschappen in contact kon worden gebracht via de desbetreffende informatie e.d afdeling.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is Microsoft. Tenzij je hele diepe zakken hebt ga je dat nooit winnen.

En verder moet je dit in vraag en aanbod plaatsen onder de diensten sectie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Marcopiloot schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 23:32:
Ik kan helaas niet publiekelijk al verklappen wat dit probleem exact specifiek precies is om te zorgen dat ik mn eigen kansen op succes niet benadeel.
als anderen jouw probleem ook ervaren, dan neemt je winkans toch juist toe? of: als tweakers hier goede argumenten hebben waarom jouw probleem niet geheel te wijten is aan Microsoft, dan helpt je dat ook om te werken aan je pleidooi (beter wetende wat je in het verweer kan verwachten).

En 'IT expert' is geen beschermde beroepstitel zover ik weet, je kan waarschijnlijk zelf net zo goed die handtekening zetten als zelfbenoemd IT Expert.

[ Voor 20% gewijzigd door JJ Le Funk op 09-08-2025 23:56 ]

:twk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:37
Heb je nu echt niks anders te doen. Sorry, kansloos dit hele verhaal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Natuurlijk gaat een universiteit je niet in contact brengen met een van hun medewerkers. Die hebben wel wat beters te doen.

Verder is jouw onkunde met de user interface niet de verantwoordelijkheid van Microsoft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
probleem dat ik heb ontdekt in Windows OS UI een hele echte is die me technisch gesproken schade heeft opgeleverd
Bedoel je dat het je geen schade heeft opgeleverd maar dat het zou kunnen, puur hypothetisch? Steek je dromen maar weg, voor een burgelijke zaak moet er sowieso eerst schade zijn.

Sowieso klinkt dit als verhaal van veel blabla en weinig inhoud. Je gebruikt moeilijke woorden maar zegt eigenlijk niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wie heeft jou verteld dat een “IT Expert” moet tekenen? Wat verstaan ze daar onder en welke titel moet zo’n expert hebben?

Want in de IT zijn er heel veel titels en certificeringen maar ze zijn niet erkend zoals een accountant, advocaat, notaris, arts of ander beschermd beroep als autoriteit erkend is. Dat is waarom die mensen bepaalde handelingen mogen uitvoeren die jij en ik niet uit mogen voeren. Maar ik kan mezelf wel voor “IT Expert” uitgeven, want dat is geen beschermd beroep, en die term betekent eigenlijk niets. Het staat jou ook vrij om je voor “IT Expert” uit te geven.

Dus wat zoek je nu concreet. Je moet echt veel specifieker zijn dan een “IT Expert”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Voor €100 miljoen wil ik wel tekenen, alleen vooraf te voldoen.
Na ruim 10K uur in de IT gewerkt te hebben mag iedereen zich expert in de IT noemen.
En deze ervaring hoeft niet Microsoft specifiek te zijn, enige affiniteit met Microsoft lijkt me al voldoende.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:01

Reinier

\o/

Alles wat ik zie is fakkelteit :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wauw, dit relaas riekt wel heel onfris. Dat er nog serieus op ingegaan wordt ook, in de reacties. En inderdaad: “fakkelteit” 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik zal de eerste consument dan zijn die mogelijk een rechtzaak tegen het grote Microsoft weet te winnen. Waar een ieder die dat heeft getracht voor elkaar te krijgen is gefaald.
Teri Goldstein vs. Microsoft tldr je ben niet de eerste,

Ik denk dat je nog niet door hebt hoe lang dit gaat duren,
Hoeveel geld dit gaat kosten.
Wat dit je gaat opleveren.
ALS dit je iets gaat opleveren.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:35
Ik ben vooral benieuwd welke overeengekomen functionaliteit Microsoft jou zou hebben moeten leveren maar dat niet goed doet waardoor er schade is ontstaan. Of ontstaat er ‘random’ schade? Zo ja: zou je kunnen aangeven wat de schade is zonder in te gaan op de UI.

Het zal ongetwijfeld aan mijn licentieovereenkomst liggen maar daarin beloofd Microsoft geen specifieke functionaliteit van de user interface anders dan het gebruik van Windows 11 (of 10 of …. voor wat betreft dat wat uitmaakt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:26
Welkom op Tweakers!

Stap 1: lees de algemene voorwaarden van jouw OS door.

Stap 2: denk je nog steeds dat je schade kunt verhalen? Ga dan door met stap 1.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:14
Hoe ga je de rechtszaak tegen Microsoft financieren als je geen geld hebt voor een “IT expert”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:27
Zorg dat je een advocaat hebt. Die regelt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:26
Kalentum schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:18:
Zorg dat je een advocaat hebt. Die regelt dit.
Daar is geen budget voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:09
Prutserpiloot heeft zijn bestanden weggegooid en is boos dat MicroSoft dit ook inderdaad gedaan heeft. Volgens ChatGPT kon hij een rechtzaak starten dus daarom komt hij hier ? Komkommertijd topic volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit is niet de juiste plek voor deze vraag. Dit topic gaat dan ook dicht

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.