Zalmann ZM17CU op GeForce3 kaart ..

Pagina: 1
Acties:

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Allo :) ,

Ik ben van plan een Zalmann ZM17CU te kopen om de nogal luide en irritantie fan/sink van m'n Elsa Gladiac 920 te vervangen. Nu ben ik niet bang om dat ding vast te plakken ;) maar ik weet niet zeker of het wel past ivm de heatsinks op het geheugen. Is hier iemand die er al 1 op z'n Gladiac 920 of andere vergelijkbare GF3 / GF2 Ultra heeft zitten? Met s&h erbij kost ie nogal wat dus ik zou graag zeker weten dat ie past :) .. thnx!

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/pbimages/17cu.gif
Zalmann ZM17CU ...

PC Specs

Verwijderd

Zalman raadt in ieder geval ook een fan te plaatsen (hun model dus >:) )op deze heatsink.

Ik vraag me af of hij dan nog steeds zoveel stiller is dan de standaard koeling van de GF3 en daarmee inderdaad zo'n investering rechtvaardigd.

• Bomberman
Laatst is er een review gedaan op een GeForce2, waarbij ie zonder fan bijna net zo goed presteerde als een Blue Orb @ 12V .. Ik heb er een SlotCooler onder hangen (die geen geluid maakt) dus het lijkt me wel voldoende. Die heatsink die er nu op zit is gewoon een plat stukje aluminium met een paar kartelrandjes aan de zijkant, die is ook niet echt effectief :) ..

PC Specs

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hij past, ik heb een plaatje gezien van een GF3 met de Zalman erop maar kan de link niet meer vinden. Je kan de bladen ook iets verbuigen mochten ze toch contact maken.

Heb er zelf ook 1 besteld, heb eerst de standaard fan vervangen door een TennMax BGA maar die koelde niet goed. Ik kreeg van TennMax een pre-production model van een 50x50x10 BGA koeler maar die maakte een heel hoog irritant geluid.

Ik heb er nu een Blorb op zitten, die koelt goed, ook op een lager toerental maar is ook een lawaaipapagaai.

Dus nu maar Zalman, sommigen zijn laaiend enthousiast over dat ding en anderen kraken het af, ik zie wel.

Ik kan die xtra fan die ze adviseren niet kwijt (Mac G4 Quicksilver) omdat er bij mij precies naast de PCI sloten een 120MM casefan zit. Deze zuigt dus ik hoop dat ik genoeg airflow heb om de Zalman koel te houden.

Waar heb je het besteld?

Specs

• Bomberman
Mooi :) . Ik heb hem nog niet besteld, maar ga hem bestellen bij Space Promotion. Ik heb al een Zalmann op m'n CPU zitten die daar ook vandaan komt ..

PC Specs

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Nou, het zit erop. Heb net wat levels Q3 gespeeld en heb daarna de startup van UT 3 kwartier laten draaien. De zalman wordt heet, niet "vingertipverbrandheet" maar toch goed heet.
Ik zie geen artifacts maar vind het nog te vroeg om al te hiephiephoera'n.

Rob

Specs

• Bomberman
Hey,

Ik heb de mijne vanmorgen ook binnen gekregen .. ga hem er nu opzetten. Ik had ook wel verwacht dat ie heet zou worden, maar m'n kaart is niet overgeclocked dus hij zou toch wel iets moeten kunnen hebben lijkt me. Zal strax laten weten hoe ie het doet met een slotcooler er onder :) ..

PC Specs

• Bomberman
Op vrijdag 21 september 2001 14:59 schreef Bomberman het volgende:
Hey,

Ik heb de mijne vanmorgen ook binnen gekregen .. ga hem er nu opzetten. Ik had ook wel verwacht dat ie heet zou worden, maar m'n kaart is niet overgeclocked dus hij zou toch wel iets moeten kunnen hebben lijkt me. Zal strax laten weten hoe ie het doet met een slotcooler er onder :) ..
[edit]» heb je trouwens gewoon dat spul gebruikt dat erbij zit? Of misschien alleen op de hoeken dat spul en artic silver in het midden.

Sh*t dit moest edit zijn, niet quote |:( ..

PC Specs

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Gewoon dat standaard spul in die 2 spuiten. Groen spul op je chip, roze spul op je koeler, beide een lekkere dik laag. Aandrukken, effe flink heen en weer schuiven net zolang tot je voelt dat ie zich vastzuigt, dan nog een keer goed aandrukken en een uurtje laten liggen.

Heb je je proc gelapped?

edit:

Iemand enig idee hoe warm een Gf3 chip mag worden?

Specs

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Heb voor de zekerheid toch maar een fan op de Zalman aangebracht. Het is de fan van een Blorb die op 5v draait. Ik heb met 2 componentenlijm een metalen buisje op de Zalman geplakt en heb daarop de koeler geschroeft.

Kost wat, hebbie wat. :7

Afbeeldingslocatie: http://www.groenebeestjes.nl/Div/Resources/dsc2.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.groenebeestjes.nl/Div/Resources/dsc4.jpeg

Specs

• ReseT
  • Niet online
Ziet er best wel geil uit moet ik zeggen. :P

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Bomberman
Cool :) .. bij mij is het wat uitgelopen, ik heb de kaart net pas terug gezet ;) . Ik heb mijn Zalman alleen moeten verbuigen omdat de losse TV-OUT module in de weg zat ;( .. maargoed das geen ramp. Ik ga nu ff wat 3D draaien om het goed op te warmen.

PC Specs

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik heb mijn huge sink ook ff getest :)

230 core is mogelijk zonder enige actieve koeling. Kijk dat moeten we nu hebben, 245 core met 15cfm 5400 rpm 50mm fannetje is max... :) Voordeel van Mr. Zalman is dat ie geen 2 pci sloten jat >:).

Very nijs, mooier dan mijn mod iig :) Alleen heeft een voorgeproduceerde sink iets vreemds... Weet je wel, het is al ontworpen enzo, ik heb gewoon mijn sink van een enorme P-II sink gezaagd, niet dat dat origineel is, maar het was tenminste niet een dedicated GPU ontwerp :P (als je me nog kan volgen, ben alweer 2 uur wakker enzo :P )

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Het grote voordeel van een dedicated GPU ontwerp is dat je 's-morgens 2 uurtjes langer in je bed kan blijven liggen :+

Specs

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik snap niet dat ze bij Space-Promotion dat speciale fannetje wat erbij hoort niet verkopen :?

• Bomberman
Op zaterdag 22 september 2001 09:35 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Ik snap niet dat ze bij Space-Promotion dat speciale fannetje wat erbij hoort niet verkopen :?
Tja das inderdaad jammer. Bij mij wordt ie toch wel erg heet als ik wat 3D draai. Een slotcooler alleen er onder lijkt niet genoeg ;( . Beetje weggegooid geld, met een SocketA coolertje (heb ik nog liggen), wat seconde-lijm en artic silver en de fan op 7V had ik waarschijnlijk hetzelfde bereikt. Had me 80,- bespaard maargoed, dit ziet er iig cool uit ;) . Ik ga zo ook ff een fannetje erop/eronder monteren.

Die adhesive compound wat je erbij krijgt is echt goor spul zeg .. ik ging bijna over me nek van die stank!

PC Specs

• Bomberman
Fannetje van SocketA cooler op 5V ernaast gemonteerd, zelfde manier als de officiele fan (met wat geknutsel):

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/pbimages/fb165176.gif

Deze foto is dus van de Zalman site.

Werkt prima, m'n computertje is nu iig weer lekker stilll :z ..

PC Specs

Verwijderd

Dat heb je heel netjes opgelost :9~

hopelijk heb je zo veel plezier van je Zalmannetjes >:)

Verwijderd

Pics komen binnekort,
ik heb mijn standard nvidia chipset cooler eraf gehaald
en een dun kopere plaatjes gekocht zodat die op de achter kan plakken over mijn mem chips daarop de standaard nvidia cewler , ( 1 mm kopere plaatjes btw L vast gemaakt artic silver componenten lijm )

Daarna zaltman op de core, en 4 heatsinks op de mem en de heatsinks horzontaal erop geplakt , dan ernaast een slot cooler van alpha zodat er coolen lucht op de zaltman en mem sinks staat.

Nu staat me g-force 4 ti 4600 standaard op (300/650) en nu (345/798) zonder artifacts :D

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

damn, deze is oud zeg. post je pics in een nieuwe topic destination1.

Verwijderd

Ben ik ook van plan moet alleen nog ff change maken zodat met chipset cooling optimaal is :D

Verwijderd

Iets veel leukers,

een GeForce 4 Ti passief koelen!!! *D

Ook van Zalman, is nog niet uit.

http://akiba.ascii24.com/akiba/news/2002/06/06/636305-000.html

http://www.zalman.co.kr/english/product/zm50-hp.htm

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik had ook al zoiets gezien. Het idee is mij totaal vreemd. Heatpiping of zo?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:09
Ik ben ook niet zo bekend met die heatpipes maarre het is wel stil en heeft geen extra fan nodig, dat is dus voor mij genoeg redenen om op deze te wachten ipv zon andere zalman vga koeler te nemen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Ik ga hem ook nemen, zit al een tijdje te twijfelen over die ZM17CU+extra cooler voor mijn GF3. Maar dan gaat wel mijn 6 jaar Elsa garantie weg.
(Garantie van Elsa schijnt nog te bestaan via een ander bedrijf in NL.)

Hier een quote van het Zalman forum:
Thank you very much for contacting ZALMAN.

ZM50-HP, the world first Heat-Piped Passive Cooler for VGA chips, was introduced with some small sized heatsinks to the public in the computex 2002 which was held in Taipei about a month ago. We believe that if time goes a little further after our innovative VGA chip coolers such as ZM50-HP and ZM80-HP are launched, people will gradually come to take notice the irritating noise from small VGA chip cooler due to ours from a comparative view.

There is one thing important that should not be left out in our new models. That means a semipermanent life of them. Under a reasonable cooling condition, users can freely change their old VGA cards into the latest ones without financial worries about the new silent cooler purchase.

While ZM80-HP will be used for high end graphics cards like Geforce 4-TI, ZM50-HP for middle & low end cards, i.e, Geforce 4 MX, Radeon 7500.

Official release date of them has not yet been determined, but you will be able to see them in your country at the beginning of August. Prices are not yet decided either. Estimately price 2,300 Yen for ZM50-HP, 3,500 Yen for ZM80-HP.

Kind regards,

Jinkook Kim/ZALMAN
2300 Yen is 20 Euro
2500 Yen is 30 Euro

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:09
Thnx --> dat is nou nuttige informatie, nu nog hopen dat ze snel op de markt zullen komen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Deze GPU koelt mijn radeon 8500le (275/275)
Pagina: 1