Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:13
Ik zoek een?
Nieuwe TV ter vervanging van mijn Q9FN van Samsung. (65 inch)

Wat is je budget?
Max 2000 maar minder is altijd beter ;)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga het gebruiken voor reguliere tv, streamingdiensten en games (PS5, Switch 2)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf natuurlijk ook al wat research gedaan maar op het grote boze internet kom je gewoon veel meningen tegen waardoor het lastig vergelijken is. Ik heb een woonkamer met veel licht overdag met ramen aan de zijkant van de tv maar ook tegenover de tv. (achter de kijker zeg maar). Ja er hangen gordijnen maar deze zijn niet verduisterend. Ik zit op dit moment naar de volgende tv's te kijken:

- TCL c7k
- TCL c8k
- TCL c9k
- LG C4
- LG C5

Ik heb eigenlijk de voorkeur voor Sony omdat die goed aangeschreven staat qua Motion handling en Upscaling alleen zijn erg prijzig vergeleken met de concurrentie. Mijn huidige Samsung heeft bijvoorbeeld soms wel last van artifacts bij snelle beelden met lage kwaliteit (reguliere tv)

Welke vragen heb je hier nog over?
De vragen die ik eigenlijk heb zijn het volgende:

- Zijn de TVs die ik hierboven noem een forse upgrade tegenover mijn huidige tv?
- Hoe storend zijn zaken om burn in tegen te gaan zoals (ABL)
- RGB Mini-led staat om de hoek en die heeft geen nadelen tegenover de huidige mini-led televisies, klopt deze aanname? (behalve de prijs :P )
- Wat zouden jullie doen en waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je krijgt weinig reacties als je niet de grootte van de TV die je wil vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
mrmrmr schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:43:
Je krijgt weinig reacties als je niet de grootte van de TV die je wil vermeldt.
Ah vergeten te vermelden 65 inch. Zelfde als mijn huidige TV (gezien de WAF)

[ Voor 8% gewijzigd door Trixh op 09-08-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
RGB Mini-LED, mits goed geïmplementeerd, is een goede verbetering tegenover standaard MiniLED maar zal flink aan de prijs zijn.

Wanneer er geen directe zonlicht op de TV schijnt zou OLED eventueel kunnen, hangt wel af van hoe je momenteel TV kijkt. Als je SDR bij hoge helderheid kijkt zullen de genoemde OLED modellen tegenvallen, ook mede door de glossy toplaag. ABL zal altijd een dingetje blijven bij OLED, al heb je er tegenwoordig minder last van vergeleken met paar generaties terug.

Met jouw wensen zou ik naar een Sony Bravia 7 serie kijken of naar de LG G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
Freshouttheoven schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:11:
RGB Mini-LED, mits goed geïmplementeerd, is een goede verbetering tegenover standaard MiniLED maar zal flink aan de prijs zijn.

Wanneer er geen directe zonlicht op de TV schijnt zou OLED eventueel kunnen, hangt wel af van hoe je momenteel TV kijkt. Als je SDR bij hoge helderheid kijkt zullen de genoemde OLED modellen tegenvallen, ook mede door de glossy toplaag. ABL zal altijd een dingetje blijven bij OLED, al heb je er tegenwoordig minder last van vergeleken met paar generaties terug.

Met jouw wensen zou ik naar een Sony Bravia 7 serie kijken of naar de LG G4.
Dank voor je antwoord. Hoe erg is dat directe zonlicht? Hebben alle mensen die een OLED hebben verduisterende gordijnen?

SDR kijk ik op een lage helderheid.

Is de bravia 7 dan echt zoveel beter dan bijvoorbeeld die TCL c7k? De TCL kan je voor 830 euro kopen terwijl de Sony voor 1900 weggaat in de pricewatch.

Ik zal me verder verdiepen in de verschillen tussen de C4 en G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Graag gedaan.

Ik heb een aantal jaar in een lichte ruimte naar een standaard WBE WOLED paneel gekeken, ging prima al merk je wel dat kleuren overdag minder poppen dan in de avond. Hiermee wil ik zeggen dat verduisterende gordijnen onnodig zijn, enige waar je rekening mee moet houden is directe UV licht op het paneel doordat dit permanente vlekken kan veroorzaken. Ochtendzon en avondzon is in de regel geen issue doordat dan de UV sterkte laag is.

De Bravia 7 is in alles een (veel) beter TV dan de C7K, je dient de Bravia 7 (momenteel voor 1699 euro te koop) dan ook met een C8K te vergelijken. Dan liggen de prijzen dichter bij elkaar en wint de Sony het met name wanneer je gevoelig voor motion bent en je accuraatheid belangrijk vindt. Echter heb je het jaren met een Q9FN uitgehouden waardoor accuraatheid voor jou waarschijnlijk geen prioriteit is, no offence haha.

De 65C7K voor 830 euro is een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:39
https://www.rtings.com/tv/reviews/tcl/qm8k

Op basis van bovenstaande review, die van tweakers en een zooi YouTube reviews ben in de TLC 65C8K aan het eyeballen.

Kost je niet de kop, nu al 300 goedkoper (1299 bij mm) dan introductie prijs.
In vs is ie al $999 geweest in aanbieding. Dus als hij hier rond de €1000 a €1100 is dan haal ik hem.

Wat ik tot nu toe heb gelezen / gezien is de C8K wel de meerprijs tov de C7K waard. Zeker als het je main tv wordt.
Pagina: 1