Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roald666
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22-08 10:56
beste forum gebruikers,

ik ben op zoek naar een nieuwe 15 of 16 inch laptop met goed geluid.
ik kijk vel filmpjes en luister er gegelmatig muziek op.
veel laptops die ik zie en hoor zijn qua geluid echt matig namelijk.

mijn huidige is nog een Asus N53SV met harmann kardon geluid. dit is voor een laptop naar mijn mening echt goed, hier wil ik dus iik zeker niet op achter uit gaan. tevens 13 jaar aan technologische ontwikkelingen zal er vst wel iets op de markt zijn?

wat kunnen jullie me aanraden?

groeten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-08 12:58

Major_ton

Shoot!

Een nieuwe laptop is uiteraard veel meer dan alleen goed geluid. Welk formaat zoek je, wat doe je er nog meer mee? Wat is je budget? Een hoe goed het geluid (voor een laptop) ook mag zijn, een hoofdtelefoon zal altijd beter zijn.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

Nibbz

Postmaster General

Persoonlijk vind ik het geluid uit macbooks het beste. Koop een m4 air.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roald666
Major_ton schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:22:
Een nieuwe laptop is uiteraard veel meer dan alleen goed geluid. Welk formaat zoek je, wat doe je er nog meer mee? Wat is je budget? Een hoe goed het geluid (voor een laptop) ook mag zijn, een hoofdtelefoon zal altijd beter zijn.
15 of 16 ich dus.
veel internetten, netflix, youtube, dat soort zaken. geen zware programmas of gaming met de laptop.
budget tot ongeveer 1000 euro.
ja dat geluid uit een koptelefoon beter is weet ik, maar ik wil gewoon geen koptelefoon of oortjes in. dus acceptabel geluid is vereist.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:13
Simpel er bestaan geen laptops met goed geluid, gezien de ruimte waarin de zeer kleine speakertjes in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roald666
Hell-Slave schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:44:
Simpel er bestaan geen laptops met goed geluid, gezien de ruimte waarin de zeer kleine speakertjes in moeten zitten.
zoals ikin mijn 1e post ook melde heeft mijn huidige prima geluid met harmann kardon speakers.
ik verwacht geen hifi geluid ofzo maar gewoon goed acceptabel geluid om films en muziek te kijken en luisteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mocht je een mac overwegen, koop dan een (tweedehands) MacBook Pro 16".
Betere geluidskwaliteit ga je niet vinden.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
roald666 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:53:
[...]

zoals ikin mijn 1e post ook melde heeft mijn huidige prima geluid met harmann kardon speakers.
ik verwacht geen hifi geluid ofzo maar gewoon goed acceptabel geluid om films en muziek te kijken en luisteren
Waarom dit topic dan?
Elke laptop komt geluid uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hell-Slave schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:55:
[...]

Waarom dit topic dan?
Elke laptop komt geluid uit.
Wat denk je precies te bereiken met je (flauwe) posts :?

TS heeft momenteel een laptop waarvan 'ie tevreden is met het geluid, en zoekt nu een nieuwe laptop, waarvan het geluid ook degelijk genoeg is. Dát is de reden van zijn topic.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Hahn schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:59:
[...]

Wat denk je precies te bereiken met je (flauwe) posts :?

TS heeft momenteel een laptop waarvan 'ie tevreden is met het geluid, en zoekt nu een nieuwe laptop, waarvan het geluid ook degelijk genoeg is. Dát is de reden van zijn topic.
Dus elke laptop, ja zeer topic waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hell-Slave schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:01:
[...]

Dus elke laptop, ja zeer topic waardig.
Nee, waar haal je vandaan dat elke laptop zou voldoen :? Dat maak jij ervan, maar dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Hahn schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:02:
[...]

Nee, waar haal je vandaan dat elke laptop zou voldoen :? Dat maak jij ervan, maar dat slaat nergens op.
Geluid dat goed genoeg is, elke laptop maakt geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hell-Slave schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:04:
[...]

Geluid dat goed genoeg is, elke laptop maakt geluid.
Ik mag hopen dat je een grapje maakt :/

Dat ergens geluid uit komt, betekent niet dat het goed genoeg is. Welk deel van 'goed genoeg' snap je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Hahn schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:05:
[...]

Ik mag hopen dat je een grapje maakt :/

Dat ergens geluid uit komt, betekent niet dat het goed genoeg is. Welk deel van 'goed genoeg' snap je niet?
Dat is juist het punt geen laptop heeft goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:14

Just_I

What did you just say?

Wat is er io tegen om een koptelefoon of een los speakertje te gebruiken? Vaak geeft dat al een betere kwaliteit en kan je voor meerdere apparaten gebruiken.

Maargoed, wat goed klinkt qua geluid is ook herl persoonlijk. Zelf zou ik eerder kijken maar een externe oplossing voor beter geluid dan daar potentiële ander laptops op af te keuren.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hell-Slave schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:07:
[...]

:z nu ben je gewoon aan het trollen.

Goed geluid is relatief. Als TS aangeeft dat de huidige laptop goed genoeg is, dan is dat de maatstaaf.

Dat betekent niet dat elke laptop tegenwoordig goed genoeg is, want er zullen zat laptops zijn met slechter geluid dan de 14 jaar oude laptop van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roald666
Hell-Slave schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:07:
[...]

zucht.. nog maals, er zijn zeker wel laptops waar goed geluid uit komt. alleen zijn dat er niet veel nee. ik ben 12 jaar geleden speciaal voor een asus gegaan met harmann kardon speakers. hier komt echt wel stukke beter geluid uit als de meeste andere laptops die ik tot op heden heb gehoord.
nu moet deze echt hoog nodig vervangen worden en zoek ik naar gelijkwaardig of beter geluid. niet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Just_I schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:08:
Wat is er io tegen om een koptelefoon of een los speakertje te gebruiken? Vaak geeft dat al een betere kwaliteit en kan je voor meerdere apparaten gebruiken.

Maargoed, wat goed klinkt qua geluid is ook herl persoonlijk. Zelf zou ik eerder kijken maar een externe oplossing voor beter geluid dan daar potentiële ander laptops op af te keuren.
Correct, ik zou persoonlijk een bluetooth speaker gebruiken van een goed merk en je geluid is zo veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
roald666 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

zucht.. nog maals, er zijn zeker wel laptops waar goed geluid uit komt. alleen zijn dat er niet veel nee. ik ben 12 jaar geleden speciaal voor een asus gegaan met harmann kardon speakers. hier komt echt wel stukke beter geluid uit als de meeste andere laptops die ik tot op heden heb gehoord.
nu moet deze echt hoog nodig vervangen worden en zoek ik naar gelijkwaardig of beter geluid. niet slechter.
Dan word het heel simpel voor u, een andere Asus laptop met Harman Kardon speakers en klaar zoektocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:31
roald666 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

Correctie, waarvan jij vind dat het geluid goed genoeg is.

Persoonlijk zou ik besparen op de laptop en dan een set kleine speakers op m'n bureaublad zetten. Wat heb je zelf al gevonden, google zal vast wel wat resultaten hebben gegeven?

13 jaar technologische ontwikkeling zegt verder weinig, geluid heeft nou eenmaal wat ruimte nodig om goed te klinken en dat is er niet in een laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 10-08-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roald666
Hell-Slave schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:15:
[...]

Dan word het heel simpel voor u, een andere Asus laptop met Harman Kardon speakers en klaar zoektocht?
dat was idd mijn idee, echter werken asus en harmann kardon niet meer samen. teminste, ik kon geen nieuwe meer vinden op de asus website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik ben vooral nieuwsgierig naar wat TS zelf al gevonden en uitgezocht. Een snelle Google actie geeft mij toch al wat aanknopingspunten.

[ Voor 5% gewijzigd door Boeryepes op 10-08-2025 20:43 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:39

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:55
bluetooth in ear oordoppen?
klein en makkelijk mee te nemen en veel beter geluid dan laptop speakers.
Of een gewone headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:47
3dmazter schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:08:
bluetooth in ear oordoppen?
klein en makkelijk mee te nemen en veel beter geluid dan laptop speakers.
Of een gewone headset.
roald666 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 10:04:
[...]
ja dat geluid uit een koptelefoon beter is weet ik, maar ik wil gewoon geen koptelefoon of oortjes in. dus acceptabel geluid is vereist.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Kan geen 1 laptop speaker tegen op:

https://www.jbl.nl/CHARGE5-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:22

snmght

imho dan he

Maar beantwoordt de vraag van TS (wederom) niet.

@roald666 deze heeft speakers van Bang & Olufsen maar ik heb geen persoonlijke ervaring met de geluidskwaliteit: https://maxict.nl/hp-elitebook-830-g8-p22683561.html

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:38
Ik snap de reacties in dit topic wel. 'Goed genoeg geluid' in een laptop is wel heel erg subjectief. Velen zullen, zoals hier ook, menen dat een laptop dat per definitie niet kan produceren. Een mening die ik deel.

Maar als TS vind dat het wel kan, dan zal TS toch zelf moeten gaan luisteren. Wij kunnen niet aangeven welke laptops in diens ogen 'goed genoeg geluid' produceren.

Verder neem ik aan dat TS niet telkens laptops wilt gaan bestellen en terugsturen, dus mijn advies aan TS: loop wat winkels in en ga zelf luisteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Ayazis op 12-08-2025 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:26

Fanta

FordPerformance™️

snmght schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

@roald666 deze heeft speakers van Bang & Olufsen maar ik heb geen persoonlijke ervaring met de geluidskwaliteit: https://maxict.nl/hp-elitebook-830-g8-p22683561.html
Ik wel, niet doen. Stelt echt weinig voor en lijkt meer een lokkertje.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:55
Wellicht dan eens langs een mediamarkt oid om een aantal modellen te testen.
wat jij mooi vind klinken kan een ander niet bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
3dmazter schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:55:
Wellicht dan eens langs een mediamarkt oid om een aantal modellen te testen.
wat jij mooi vind klinken kan een ander niet bepalen.
Staan die dus danig aan dat je geluid kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
snmght schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

Die vraag is (wederom) niet te beantwoorden en ik zou mijn ergste vijand niet naar MaxICT durven sturen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:22

snmght

imho dan he

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:05

D4NG3R

kiwi

:)

roald666 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:24:
[...]

dat was idd mijn idee, echter werken asus en harmann kardon niet meer samen. teminste, ik kon geen nieuwe meer vinden op de asus website
Het model wat je in de TS noemt heb ik zelf ook gehad, en daar zat een B&O ICEpower amp in. Niet alsof dat verder uit maakt, dat beestje had inderdaad bovengemiddeld (maar alsnog matig) geluid.

Ik weet dat Asus wat partnerships heeft lopen met HK voor relatief recente Zenbooks, maar daarbij gaat het om de amp en verwerking. De aanwezige speakers blijven net als bij elke andere dunne laptop gewoon te klein voor goed geluid.

Ik ben er bang voor dat er niks gaat aansluiten op je wens om niet in te leveren qua audio. Zelfs een kleine portable BT speaker klinkt al snel beter dan elke laptop uit het topsegment.

offtopic:
Grappig overigens dat je nog zo lang met die laptop hebt kunnen doen, heb de accu een jaar of 3-4 na aankoop al moeten vervangen, en drivers waren in Windows 10 een drama. Beestje heeft nog wel een aardige tijd dienst gedaan als server, de aanwezige i7 was niet slecht.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 12-08-2025 14:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1