Toon posts:

audiosignaal van computer naar stereo versterken

Pagina: 1
Acties:
  • 783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n line-out van m'n soundblaster live op een line-in van m'n stereo staan, zodat ik mp3's en films door m'n boxen van m'n stereo hoor. Het signaal komt echter heel erg zwak door. Ik moet m'n versterker voor bijna 2/3 opendraaien voordat ik een acceptabel geluidsniveau heb. Nu hoor ik dus altijd heelveel ruis doordat ik m'n versterker zo ver open moet draaien...

Is er niet een simpel "iets" dat het signaal versterkt voordat het m'n stereo bereikt??? En daar bedoel ik dus niet super dure voorversterkers of naversterkers mee, maar gewoon één of andere elcheapo schakeling oid.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

staat je volume in (windows??) wel helemaal open. Ik heb hier namelijk ook een SB live kaart aan mijn reciever hangen en ik heb nergens problemen mee.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

Hu9o

Schokkend

[Simpele modus]
Heb je niet ergends een T-stuk tussen moeten zetten?
Dit kan namelijk niet gebruikt worden om twee mannetje plugs te verlengen.
[/Simpele modus]

[Moeilijke modus]
Is een lang verhaal..... :z
[/Moeilijke modus]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Je kan op meerdere plekken je volume regelen. Mediaspeler heeft een eigen volumeregeling en de windows mixer ook (zowel de master als de wave/directsound moeten voluit staan)

Verwijderd

Topicstarter
Volume in windows staat al op maximaal.

Ik zit me net wel te bedenken dat er ongeveer 10 meter snoer tussenligt (van computer naar stereo). Zwakt het audio signaal door de lengte van de kabel misschien af??

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

dat is wel heel lang. Zou kunnen dat je daardoor wat kwaliteitsverlies hebt. En wat voor snoer is het?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

kwaliteits verlies kan, maar ik betwijvel of je volume omlaag gaat daardoor

Verwijderd

Topicstarter
het is gewoon elcheapo snoer wat je kant enklaar kan kopen.
Eerst een stuk snoer van jacket (male) naar jacket (female) en daarop zit weer een ander snoer met jacket (male) en aan het andere eind tullip stekkertjes.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

heb je een setje pc speakers die je er ff op aan kan sluiten?
om te kijken of het geluid dan ook zo zacht is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Ik heb zelf een onboard geluidschippie en ik had (ik ben verhuisd :)) eerst ook wel een meter of tien el-cheapo snoer tussen mijn stereo en m'n PC line-out liggen. Ik moest m'n versterker wel ietsje verder openzetten dan bij bv m'n CD-speler, maar niet gigantisch. Maar het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je bedoelt met 'een acceptabel geluidsnivo' ;)

Ik gebruikte overigens de video ingang van m'n versterker (aux was al vol), misschien dat je eens een andere ingang op je versterker kan proberen (CD-in heeft bv geloof ik een wat lagere gevoeligheid). Verder zeg je 'Volume in Windows' staat maximaal, betekent dat dat je wel jouw device (bv wave) ook maximaal hebt staan in je mixer of alleen de master? ('t is maar een vraag)

De enige echte :-)

• TheGhostInc
  • Niet online
Probleem is de spanning die op je uitgang staat.
Waarschijnlijk je hoofdtelefoon uitgang oid. gebruikt.
Als het een Line-out is kun je die soms versterken.
(1x 2x 4 x oid)
Maar het probleem kan amper aan je kabels liggen.
Heb hier het probleem ook met laptop en andere pc's.
(tov een cd-speler)
Als dit het niet oplost dan een voorversterker ertussen, of anders er gewoon mee leven :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op dinsdag 18 september 2001 00:18 schreef TheGhostInc het volgende:
Probleem is de spanning die op je uitgang staat.
Ja duh, dat is zo ongeveer hetzelfde als zeggen dat hij te zacht staat :P.

Het probleem zal hem zeker niet in de kabel zitten. De impedantie van een flink lange signaal kabel zal misschien 20 Ohm zijn, de impedantie van de ingang is 20kOhm. De spanning die over de signaalkabel staat (dat is verlies) zal niet merkbaar zijn. In de prof audio heb je afstanden van soms wel meer dan 100m voor signaalkabel, en eigenlijk heb je daar helemaal geen last van.

Wat is dan wel het probleem? Sja, ik heb ook een live, en dat werkt eigenlijk gewoon goed. Het is net wat minder dat het signaal van een cd (hij gaat gelukkig bij mij wel door een preamp van mijn A&H mixer, dus zelfs dat verschil heb ik niet).

En logische verklaring is dat je ergens het volume te laag hebt staan. Want verkeerd prikken in je SB kan eigenlijk niet. Er zit buiten de twee line outs nog een line in en een mic in op, wat allebei uiteraard geen geluid oplevert. En verder nog een digitale uitgang, waar je al helemaal niks mee kan. En als je de tweede line out pakt, heb je volgens mij helemaal geen geluid als je hem op 2-speakers hebt staan.

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:30
Ik heb ook een kabel van 10m tussen de pc en de versterker liggen (2 zelfs, heen en terug), maar het volume is gewoon hetzelfde als van een cd-speler of draaitafel.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Je moet het te zachte line-out signaal niet gaan versterken want dan versterk je de ruis waar het signaal nu al in verzuipt gewoon mee. Dat doe je nu al doordat je de versterker tot 2/3 moet opendraaien. Ik neem tenminste aan dat het een versterker is die zelf deze ruis niet produceert. Het meest voor de hand liggend is inderdaad dat het signaal ergens te zacht staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volume in windows (zowel master als wave) voluit staan. Daar kan ik dus niets meer aan veranderen. De volume regeling van winamp zet ik nooit helemaal voluit omdat de muziek dan bij voorbaat gaat storen.

Ik gebruik de line-in van m'n stereo die eigenlijk bedoeld is voor de video. Er zitten nl. 3 verschillende line-in's op voor de video. De andere line-in's (CD, TV, MD, phono en DVD) heb ik ook al geprobeerd zonder dat het resultaat verbeterde. De phono line-in gaf wel een heel hard signaal maar dat stoorde zo gigantisch dat je amper hoorde dat er muziek aan stond.

Als ik een cdeetje luister heb ik het geluidsniveau op ongeveer 40 staan, bij mp3tjes op 60 en bij divxjes soms op 75 (maximaal is 90).

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Bij een DixXje is het geluid meestal een stuk zachter dan bijv. op de orginele DVD, hier zou het dus ook aan kunnen liggen.
Ik moet mijn versterker ook verder open draaien als ik een DivXje bekijk (en beluister) bij MP3's hoef ik dat weer niet te doen.
Kan je trouwens verhelpen door Normalise (Wave Audio) aan te zetten bij het rippen van de DVD.

Niet?
[Specs]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ligt aan je stereo hoor. Heb zelfde kaartje gehad en al ondertussen 4 verschillende + onboard shit. Werkt allemaal heel goed op mijn versterker. Ingangen gebruikt:

AUX, PHONO (te hard), VIDEO, Equalizer

Werkt perfect.

• Jag
  • Laatst online: 22:09

Jag

De volume regeling van winamp zet ik nooit helemaal voluit omdat de muziek dan bij voorbaat gaat storen.
Dan heb je het waarschijnlijk over een andere volumeregeling dan ik. Ik bedoel niet de preamp van de equalizer, maar gewoon de normale volumeregeling van winamp. Die hoort echt niet te vervormen, tenminste, bij staat die altijd op 100% en hij vervormt nooit.

Nog één andere optie, het zal wel niet, maar ik vraag het toch maar ff: heb je hem wel in de uitgang van de front speakers gestoken (misschien zit er veel overspraak tussen front en rear en hoor je nu de overspraak van de rears)?

• TheGhostInc
  • Niet online
Probeer anders Winamp op 100% te zetten en dan de andere regelingen af te regelen totdat je geen ruis meer hebt, en geen vervorming.
En kijk of je misschien ergens een grappig proggie de uitgang van je geluidskaart grafisch kan tonen, dan kun je misschien zien of er een probleem is.

Daarnaast:
Welke winamp gebruik je met welke winamp output dll?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 02:49 schreef Jag het volgende:
Nog één andere optie, het zal wel niet, maar ik vraag het toch maar ff: heb je hem wel in de uitgang van de front speakers gestoken (misschien zit er veel overspraak tussen front en rear en hoor je nu de overspraak van de rears)?
Ik heb 'em idd gewoon in de front speakers line-out zitten. De kwaliteit is ook weer niet zo erg slecht....maar het blijft wel vervelend
Op woensdag 19 september 2001 11:53 schreef TheGhostInc het volgende:
Daarnaast:
Welke winamp gebruik je met welke winamp output dll?
Nullsoft Directsound plug-in v 0.96 [out_ds.dll] met winamp V 2.65

Het probleem is echter niet alleen van toepassing op winamp. Maar in het algemeen heb ik een laag geluids niveau. Dus ook waneer ik wav, avi, mpeg, ram enz afspeel in elk willekeurige player, is het signaal erg laag (in vergelijking met m'n cd speler)
Pagina: 1