De ene EV gooit de andere van de publieke laadpaal?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
Het was mij al eens eerder opgevallen dat als ik mijn auto ga laden, de andere auto stopt met laden

hier onder de foto's

- Er is een auto op 1 aan het laden, ik plug mijn auto in op 2
- 1 is aan laden, 2 heeft een groen vinkje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAYik04uWxSalO0TL3nGCnUDZvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzpgHzMywKwxnLURhvJT8IpG.jpg?f=fotoalbum_large

- Ik bied mijn pas aan en 2 springt naar 'wachten'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/731fQ8SMNp6F8o_9pnHY-zCz3Qk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fqaqXi4xacGo8bwBt1dsxov.jpg?f=fotoalbum_large

- vervolgens gaat plek 1 ook naar de wachtstand (deze wisselt vervolgens een paar keer tussen wachten en laden)
- mijn auto schiet naar laden toe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLG-3bdq-z_d9zAoKB-HeOpPG_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTVlNzI6jWdq4O7UuO5oLZ6U.jpg?f=fotoalbum_large

- uren later zie ik laadplek 1 nog steeds in de 'wachten' stand staan terwijl mijn auto aan het laden is (bijna vol)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahh8k7ZF39WWDguxAt-1BsEFAbU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k82b2pR3o3nG4m8OcbEv1QRO.jpg?f=user_large

- als mijn auto klaar is met laden springt deze naar 'wachten' toe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tI00EfNZe95RV9Z964f9gIoiPtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVBJUvuTPoPuQVm43mpy0v0W.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik na het starten van mijn laadsessie de andere auto van het laden verwijderd?

[ Voor 37% gewijzigd door nasdude op 09-08-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
wat bedoel je?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De auto op poort #1 staat toch ook als bijna vol? Er wordt waarschijnlijk gewisseld omdat anders de laadpaal teveel vermogen van de netstroom trekt of dat de kabels van de laadpaal doorbranden vanwege het verbruik dat er anders zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26

Honesty

kattenneus!

Volgens mij ook weleens meegemaakt plus een onsympathieke ev rijder die na mij zijn sessie ging af en aanmelden. Toen was ik wel bijna leeg dus kan niet te maken hebben met bijna vol

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nasdude
Honesty schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:12:
Volgens mij ook weleens meegemaakt plus een onsympathieke ev rijder die na mij zijn sessie ging af en aanmelden. Toen was ik wel bijna leeg dus kan niet te maken hebben met bijna vol
Ik begrijp je niet helemaal?

Iemand was aan het laden
Toen kwam jij laden en jij knikkerde hem van het laden af
Daarna kwam die iemand terug en die meldde zich af en aan bij de paal en daarna werd jouw laadsessie weer verbroken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het niet dat het even duurt en de paal zich aanpast naar 2 auto’s omdat de kW’s verdeeld moeten worden over 2 auto’s ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26

Honesty

kattenneus!

nasdude schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:39:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal?

Iemand was aan het laden
Toen kwam jij laden en jij knikkerde hem van het laden af
Daarna kwam die iemand terug en die meldde zich af en aan bij de paal en daarna werd jouw laadsessie weer verbroken?
Klopt helemaal, was wel tijdens een vergadering dus kan niet testen ofhet vaker voorkomt.
Weer nog dat ik het raar vond dat die man de sessie aan en uit zette terwijl zijn auto er bleef staan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
ZeRoC00L schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:54:
Is het niet dat het even duurt en de paal zich aanpast naar 2 auto’s omdat de kW’s verdeeld moeten worden over 2 auto’s ?
Dit ga ik bij de volgende keer laden nakijken, ik denk morgen of maandag avond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nasdude
Honesty schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:22:
[...]

Klopt helemaal, was wel tijdens een vergadering dus kan niet testen ofhet vaker voorkomt.
Weer nog dat ik het raar vond dat die man de sessie aan en uit zette terwijl zijn auto er bleef staan.
Maar dat maakt hem toch niet meteen een 'onsympathieke ev rijder'? Misschien was hij ook helemaal leeg en moest hij nog een paar uur rijden? Of zag hij in zijn app dat zijn auto niet meer aan het laden was en heeft hem daarom opnieuw aangekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, zie ik bij elke laadpaal eigenlijk wel, de andere auto gaat even naar 0 kW om daarna te balanceren.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Juist dit is het fenomeen en er wordt weer een heel drama van gemaakt omdat iemand een klikje hoort en wat lampjes ziet knipperen en het niet snapt

En ook niet het geduld heeft om een minuut te wachten en dan te zien dat beide autos weer gaan laden

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 10-08-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
boyette schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Juist dit is het fenomeen en er wordt weer een heel drama van gemaakt omdat iemand een klikje hoort en wat lampjes ziet knipperen en het niet snapt

En ook niet het geduld heeft om een minuut te wachten en dan te zien dat beide autos weer gaan laden
Ik had na ongeveer 5 minuten weer gekeken en de status was toen nog hetzelfde.

Afgelopen week stond er een Mercedes te laden, die bleef gewoon doorladen toen ik de mijne er bij hing
Vandaag stond er een andere auto en gebeurde hetzelfde, ongeveer een kwartier later gaan kijken toen stonden beide auto's te laden.

geen probleem dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

The Wizard schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:07:
[...]

Ja, zie ik bij elke laadpaal eigenlijk wel, de andere auto gaat even naar 0 kW om daarna te balanceren.
Bepaalde oudere EVs (oa. De 43kW AC ladende Renault Zoë) beginnen enkel met laden als ze op zijn minst ergens meer dan 12 ampère krijgen (pin me niet op het exacte nummer vast). Gezien 9 v/d 10 publieke AC laadpalen met 2 sockets op 25Ampere of minder begrensd is moet de andere auto even flink teruggeschroefd worden. Het makkelijkste en snelste is om dan gewoon even de laadsessie te pauzeren ipv terug te gaan regelen.
Pagina: 1