Niko home control schakelaar veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06:40
Beste,

Ik heb in mijn nieuwbouw niko home control.
Nu heb ik bijvoorbeeld in mijn 2 wc's en inkom een drukknop schakelaar maar we vinden dit achteraf gezien toch niet zo handig en willen hier graag een bewegingssensor.

Ik ben eentje gaan kopen en aangesloten maar die werkt niet. Moet de firma hiervoor langskomen om dat in te stellen of kan ik dat ook?

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek coming soon?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
De firma zegt dat ik dit evt ook zelf kan doen als ik wat kennis heb met het programma om dit in te stellen.
Iemand ervaring mee?

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek coming soon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09:39
Stef CB schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:23:
De firma zegt dat ik dit evt ook zelf kan doen als ik wat kennis heb met het programma om dit in te stellen.
Iemand ervaring mee?
Wat heb je zelf al geprobeerd? Die programmeertool staat gewoon op de site van Niko.

• Stef CB
Tillumen schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:29:
[...]

Wat heb je zelf al geprobeerd? Die programmeertool staat gewoon op de site van Niko.
Ik heb via bet programmeertool gekeken maar ik kom er niet uit hoe ik nu een bewegingsmelder kan toevoegen?
Ik heb hem aangesloten en dezelfde aansluitwijze gevolgd hoe hij aangesloten was op de schakelaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPWIEOMeJBtD91BOpVCDhoCb0p4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoqKk9MS0vTHI5b2QGwEqWOd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09:39
Ik ken die Niko tool niet precies maar soortgelijke tools hebben vaak een catalogus waar je componenten kan zoeken en toevoegen.

Verder is je aansluitwerk niet in orde, koper mag niet zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:12
https://guide.niko.eu/nl/...wegingsmelder-Installatie

In de software moet je dan waarschijnlijk even de bewegingsmelder toevoegen en koppelen.
En dan connectie tussen de betreffende melder en lamp maken. Als je bekend bent met de software, duurt het opstarten van de laptop het langst. Als je er nog niet mee gewerkt hebt kun je je beter laten helpen door de installateur van het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Krijnemans schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:15:
https://guide.niko.eu/nl/...wegingsmelder-Installatie

In de software moet je dan waarschijnlijk even de bewegingsmelder toevoegen en koppelen.
En dan connectie tussen de betreffende melder en lamp maken. Als je bekend bent met de software, duurt het opstarten van de laptop het langst. Als je er nog niet mee gewerkt hebt kun je je beter laten helpen door de installateur van het plan.
Ik zal je link even bekijken, thnx!
Ik heb al veel geprobeerd met de software maar de nieuwe bewegingsmelder toevoegen lukt niet, misschien de verkeerde?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:12
Je moet inderdaad wel de goeie bewegingsmelder toevoegen. Ik kan nu even niet bij de software, maar even proberen totdat je de goeie hebt.. Zou verder heel simpel moeten lukken eigenlijk...
Pagina: 1