Netgear TeadyNAS 214 (RN21400) Opnieuw instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-08 05:53
Beste mensen ik heb een Netgear TeadyNAS 214 (RN21400) die wij voor zakelijk en prive gebruikten.
Wegens emigratie willen wij m alleen nog prive gebruiken, er zitten nu 2x 4TB schijven in.
De software is 6.10.10 en kan ook niet meer geupdate worden deze machine is EOL.
Het schijnt dat Netgear onverwachts alle ondersteuning en Cloudservers heeft beeindigd, Slecht bedrijf!
Ondanks dat wil ik m alsnog blijven gebruiken dus een factory reset gaat er overheen.
Nu werden dit soort zaken altijd door een vriend gedaan maar nu moet ik het zelf doen, is hiervoor een stappenplan?
Wat ik wil is dat deze machine door meerdere computers benaderd kan worden in prive partities maar ook in gezamelijke voor o.a. upload van films die via de tv bekeken kunnen worden.
Ook zou het fijn zijn als wij er een cloud service op kunnen zetten voor onze mobiele telefoons i.p.v. de Google Cloud oplichters die vanaf het begin volhouden dat hun Cloud service voor 95% vol is.
Graag advies en een duidelijk stappenplan, ik heb dit nooit eerder gedaan.

B.v.d. Manado

Ik zie net dat er in het topic naam een tikfoutje zit, TeadyNAS, hopelijk kan dit veranderd worden in ReadyNAS.

[ Voor 5% gewijzigd door Manado op 09-08-2025 09:20 ]