Ik heb wat advies nodig. Ik wil vanuit de meterkast een aantal kabels naar buiten trekken, en via de tuin verder laten lopen. Nu zag ik dat er vanuit de meterkast al 4 pvc buisjes naar buiten lopen met in elk een kabel. Ik had gehoopt dat die simpelweg in het zand onder de tegel door zouden lopen. Mijn plan was namelijk om betreffende tegel vanwege de grootte in tweeën te slijpen, gedeelte eruit tillen, en dan simpelweg in het zand graven zodat ik ook de andere kabels niet zou raken.
Helaas ontdekte ik gister dat de tegels op een laagje beton liggen, en dat de bestaande kabels ingestort liggen in het beton. Oftewel mijn plan gaat niet lukken. Ik heb geen idee hoe ik nu vanuit de meterkast nog een aantal gaten, of een groot gat, maar buiten kan krijgen en onder de tegel door kom zonder de andere kabels (en wat er mogelijk nog meer loopt) te beschadigen.
/f/image/cLdHn0ieXA88I8nIUcgiUDv5.png?f=fotoalbum_large)
Groen zijn de bestaande leidingen. Onder die kleine steen (waar ze eindigen in mijn tekening) ligt een kabel doos. De meterkast zit meteen achter de buitenmuur.
Er is geen kruipruimte in huis.
Helaas ontdekte ik gister dat de tegels op een laagje beton liggen, en dat de bestaande kabels ingestort liggen in het beton. Oftewel mijn plan gaat niet lukken. Ik heb geen idee hoe ik nu vanuit de meterkast nog een aantal gaten, of een groot gat, maar buiten kan krijgen en onder de tegel door kom zonder de andere kabels (en wat er mogelijk nog meer loopt) te beschadigen.
/f/image/cLdHn0ieXA88I8nIUcgiUDv5.png?f=fotoalbum_large)
Groen zijn de bestaande leidingen. Onder die kleine steen (waar ze eindigen in mijn tekening) ligt een kabel doos. De meterkast zit meteen achter de buitenmuur.
Er is geen kruipruimte in huis.
[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 09-08-2025 09:04 ]