Ervaringen met Robbshop eigen merk zigbee-artikelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:22
Hoi allemaal, ik heb al enige tijd HomeAssistant draaien op een Proxmox-servertje, wat echt geweldig werkt. Ik heb een klein Zigbee-netwerk eraan hangen van wat lampen die aangestuurd worden op powerplugs, en ook wat raam- en deursensoren.

Ik wil nu graag wat van onze plafondverlichting aan gaan sturen. Dat zijn allemaal LED-lampen, en ze worden met pulsdrukkers aangestuurd. Ik weet dat er modules achter de knoppen zitten, en die zou ik dan dus gaan vervangen. Mijn huidige powerplugs en sensoren zijn allemaal van ome Ali, echter als ik nu iets in mijn muren ga inbouwen denk ik er wel aan om een beter apparaat te halen. Als het dan kapot gaat is het namelijk meer werk om te vervangen dan simpelweg een powerplug uit het stopcontact halen.

Ik kwam uit bij Robbshop, verre van goedkoop, maar wel een mooi compleet aanbod zoals het lijkt. Heeft iemand ervaring met deze Zigbee-modules? En wellicht ook met de service van Robb (als het nodig is geweest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dat zijn whitelabel Sunricher Zigbee-dimmers; als je de laatste stuiver wil omdraaien, kun je op basis van de specs het exacte type achterhalen (Robb hernoemt ze helaas zodanig dat dit wat puzzelen vergt) en kijken of je ergens anders goedkoper uit bent. Vraag is dan natuurlijk wel hoe de service is - waarvoor je voor Robbshop kunt kijken @ https://tweakers.net/shopreview/9194/robbshop/shopreviews/

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Dank voor de informatie!

De reviews ga ik even doorheen bladeren, maar gemiddelde is aardig hoog zag ik al.

Heb je toevallig ook ervaringen met de dimmers zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
Hier ervaring met de Robb dimmers. Ik heb er een stuk of 4. Op zich werken ze prima. Enig nadeel is dat ze af en toe even een paar seconden uitgaan, volstrekt willekeurig. Is maar eens per maand ofzo. Zie ook dit topic, waar ook andere gebruikers dit probleem hebben

ROBB Dimmer, licht valt af en toe uit

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
@s441558 Oh, dat is een duidelijk verhaal dan. Deze gaan hem niet worden.

Ook jammer dat Robbshop blijkbaar het probleem niet wil erkennen en zich dus verschuilt achter verkeerde installatie.

Dank voor het delen van je ervaring, ik hoop dat je intussen wel betrouwbare dimmers hebt (als je wil, hoor ik graag welke dat dan zijn zoals je al wel gedacht had).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
Ik gebruik ze nog steeds. Het gebeurt te weinig om ze te vervangen. Dus heb geen advies voor je welk wel goed werken helaas

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:25
Kan zo gauw niet vinden om welke dimmers het exact gaat. Maar ik heb 3 stuks Rob 200_004 in gebruik.

1 achter een stopcontact altijd in gebruik voor een stalamp.
2 achter een puls drukker voor eetkamer/keuken verlichting.

Ik gebruikt ze ook icm met zigbee2mqtt en bij mij zijn ze nog nooit spontaan uitgegaan zoals hiervoor beschreven wordt.

Ze bevallen mij erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:36
Zou gewoon voor Tuya Zigbee dimmers van AlieExpres gaan (pas op dat je niet per ongeluk een wifi versie koopt).

Alles wat je koopt (dus ook bij RobbShop) wordt ook gewoon in China gemaakt het enige verschil is de prijs en misschien iets meer kans op garantie als er een defect gaat, maar voor dat prijsverschil kun je er gewoon een extra kopen en in de kast leggen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
@Ben(V) Dank voor je advies. Ik kijk nu zo rond, en het lijkt alsof de RobbShop versie ook in een paar andere merknamen op Ali staat inderdaad. Hoewel daar soms zelfs duurder, maar ook goedkoper.

Het gaat mij niet direct om de laatste paar euro, meer om het werk om er 1 te vervangen als hij kapot gaat. Bij mijn powerplugs en deursensoren heb ik ook precies gedaan wat jij aangeeft: extra kopen, en gewoon vervangen als er 1 niet (meer) blijkt te werken. Het openen van een schakelaar is alleen wat meer werk, daarom zocht ik ook wat meer kwaliteit om de kans op falen te beperken. Het lijkt er inderdaad alleen op dat het een beetje prijsschieten is als het op kwaliteit aankomt, zowel op Ali als in Nederlandse webshops.

Het is de enige logische conclusie, maar mijn gevoel moet nog even overtuigd worden door mijn verstand denk ik. Zal nog een paar dagen duren gok ik, ik heb geen bloedspoed.

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 15:47
Heb er twee in gebruik, nog nooit een probleem mee gehad.

De gledopto GL-SD-001 doet hetzelfde
https://a.aliexpress.com/_EGcUEAW
Pagina: 1