Betalen met iPhone voor 12 jarige

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 08:18
Mijn zoon van 12 heeft een iPhone en een eigen bankrekening bij de ING.

Omdat je op steeds meer plekken alleen met de pin kan betalen, heeft hij sinds kort vaak zijn bankpas mee, welke hij dan in het hoesje van de telefoon plaatst.
Ik vind het een beetje dubbelop om altijd de bankpas mee te moeten nemen, terwijl het betalen via de telefoon (bv via Apple Pay) prima mogelijk is technisch gezien.

Omdat hij echter nog geen 16 is , en ik met het oog op oa toezicht, geen ander AppleID met aangepaste leeftijd wil maken, is ApplePay helaas geen optie.

Ik heb wat dingen uitgezocht en volgens mij is het met een iPhone niet mogelijk om hem contactloos te laten betalen. Nu hoop ik echter dat iets heb gemist en er wellicht toch iemand is die een oplossing/work around heeft, wellicht uit eigen ervaring.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Bij ING moet je idd 16 zijn. Wil je met de app (of gekoppeld aan google pay/ apple) kunnen betalen

Met de pas contactloos is geen probleem.
Voor de app moet je 16 zijn. Weet eigenlijk niet de reden.
Maar hier ook 1 dochter die wel geld heeft, niet altijd haar pasje mee heeft, wel de telefoon en dus papa aankijkt om iets te betalen en een tikkie te sturen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:59
Helaas is hier geen oplossing voor. Ik kan me even niet heugen, maar hier op Tweakers is er recent nog over gesproken. Zelf kan het topic niet meer vinden, maar wellicht vind je via de zoekfunctie zelf nog iets terug.

Het zal iets te maken hebben met een juridische afweging die ING maakt. Zoals je ongetwijfeld weet zijn jongeren tot en met 18 jaar niet financieel zelfstandig en is er waarschijnlijk gekozen voor 16 jaar omdat het een balans is tussen dat wat de wet voorschrijft en hun eigen risicobeleid.

Binnen het Apple Pay-verhaal heb je voor zover ik dat kan beoordelen geen kans om daar vanaf te wijken.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 08:18
Ik kom inderdaad ook echt niet verder dan dat het niet mogelijk is.
Vanuit ING kant bezien vind ik het wel vreemd dat hetzelfde maar dan met de bankpas wel kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 20:46

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

heb hier ook al meerdere keren naar gekeken, maar er is geen echte optie...
Wat kan is de leeftijd niet correct zetten op het apple-id, dus ouder dan 16 zetten. dat wil ik persoonlijk niet voor mijn kinderen.
dit is mijn inziens de wet op de remmende voorsprong

ps geld voor alle banken, niet enkel voor ING, ook met Revolut en Rabo kan het niet.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Zuig schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:10:
heb hier ook al meerdere keren naar gekeken, maar er is geen echte optie...
Wat kan is de leeftijd niet correct zetten op het apple-id, dus ouder dan 16 zetten. dat wil ik persoonlijk niet voor mijn kinderen.
dit is mijn inziens de wet op de remmende voorsprong

ps geld voor alle banken, niet enkel voor ING, ook met Revolut en Rabo kan het niet.
En daarmee verlies je waarschijnlijk ook controle over Schermtijd en andersoortige functies? Lijkt me ook niet gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 20:46

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

inderdaad geen controle schermtijd. maar je kan het later ook niet aanpassen, dus zitten ze in theorie met "levenslang" foute leeftijd/geboorte datum.
Of als ze 16 worden een nieuw apple/google ID.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Zuig schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:20:
inderdaad geen controle schermtijd. maar je kan het later ook niet aanpassen, dus zitten ze in theorie met "levenslang" foute leeftijd/geboorte datum.
Of als ze 16 worden een nieuw apple/google ID.
Oh de leeftijd is niet eens aan te passen? Dat is inderdaad niet zo handig, al kan ik me niet echt bedenken of de leeftijd nog echt interessant is na 18+/21+. Ik kan me in ieder geval niet heugen dat mijn leeftijd echt een rol heeft gespeeld tijdens het gebruik van Apple-diensten.

Pagina: 1