Velgen gekocht in Duitsland - naafkappen ontbreken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-09 05:08
Afijn, hier gaan we, wellicht is dit een verloren zaakje, maar wie weet.

Tijdlijn:
- 4 augustus kocht ik gebruikte winterbanden (velg+band) bij een Duitse webshop. Deze zijn geadverteerd als originele Skoda Octavia IV NX Lyra 5E3601025AE winterbanden.
- 7 augustus alle 4 de banden ontvangen in conditie zoals online beschreven, kleine beschadiging op een velg en de bandjes paar jaar oud maar prima aantal milimeters nog voor de winter.

Echter:
- De naafkappen (Skoda logo in het midden) ontbreken?
- Bij toevoegen aan de winkelwagen op de website kon ik optioneel bijbestellen: 4x balanceren (+EUR), 4x naafkappen (+EUR), 4x RDK-sensor (bandendruk sensoren)
- Op de foto's stonden/staan de winterbanden inclusief naafkappen. Balanceren leek mij niet nodig als deze gewoon nog gebalanceerd zijn, anders merk ik dat vanzelf wel zodra ze gemonteerd zijn en zoek ik wel een garage op. Bandendruk sensoren heb ik niets aan, want dat systeem heeft de auto niet.

Ik dus mailen naar de Duitse webshop; ik mis de naafkappen, ik ging er van uit dat deze er bij zouden zitten want ze staan op de foto's en jullie vermelden originele wielen.
Als ik het product nummer (5E3xxx) Google zie ik ze nieuw ook verkocht worden met naafkappen op de foto's, lijkt me raar als Skoda ze zonder verkoopt.

De reactie terug:
This is normal. As stated in the offer under ‘general information’ - the rim covers are not included in the scope of delivery, but you can order them as an option.

Furthermore, the option of hub caps for €49 was also clearly visible under the price. All you had to do was tick the hub caps box.

I am sorry if you have overlooked all the information.
Dat stukje had ik dus gemist... Als ik nu op de website kijk voor een andere set velgen moet ik helemaal naar beneden scrollen, voorbij de lijst met specs van de velgen en banden om vervolgens "Algemene informatie" te klikken en ja hoor; daar staat:
De velgdeksels worden niet meegeleverd, maar je kunt ze als optie bestellen.
(Ik had balanceren dus ook niet aangeklikt, maar de balanceergewichten zitten nog wel op de velgen :+)

Dus technisch gezien heeft de webshop misschien gelijk, maar dit was niet direct zichtbaar bij de foto's of als tooltip/info/hint bij de optionele bestelknoppen.

Zelf even wat rondgezocht op internet en kom wat topics tegen hier op Tweakers of Reddit, maar ook:
https://www.thuiswinkel.o...t-weergeven-wat-je-koopt/

We hebben het hier niet over een integraal onderdeel, maar dit kost anders toch nog 40-50 EUR extra :P blijf een Nederlander.

Heb ik hier gelijk dat de naafkappen gewoon geleverd hadden moeten worden of moet ik hier mijn verlies nemen omdat ik niet goed genoeg gelezen of gezocht heb op de website?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
Luckei schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:46:
Heb ik hier gelijk dat de naafkappen gewoon geleverd hadden moeten worden of moet ik hier mijn verlies
nemen omdat ik niet goed genoeg gelezen of gezocht heb op de website?
Niet goed gelezen, of in ieder geval niet goed begrepen, want eerder schreef je al:
- Bij toevoegen aan de winkelwagen op de website kon ik optioneel bijbestellen: 4x balanceren (+EUR), 4x naafkappen (+EUR), 4x RDK-sensor (bandendruk sensoren)
Dat kon je doen, maar heb je dus niet gedaan.

En ik snap dat dat een optie is, want meestal heb je maar 1 setje naafkappen (althans, dat is mijn ervaring). En wissel je van velg+band (zomer/winter) dan wissel je de naafkap mee.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
Luckei schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:46:
Heb ik hier gelijk dat de naafkappen gewoon geleverd hadden moeten worden of moet ik hier mijn verlies nemen omdat ik niet goed genoeg gelezen of gezocht heb op de website?
Wat denk je nu zelf?

Het staat er toch gewoon duidelijk of vindt je het onredelijk dat ze van je verwachten dat je de gehele advertentie leest? Plaatjes kijken is zelden voldoende :-).

Je kan natuurlijk altijd terugsturen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
Zoals ik het dus dacht te begrijpen was What You See Is What You Get, en dat dus die +4x naafkappen extra was, wellicht een onlogische gedachte want waarom zou iemand een extra set naafkappen willen?

Ik ga hierbij er niet van uit dat ik helemaal naar beneden moet scrollen op de website, een tekst moet open klappen, om daar dan pas te lezen dat naafkappen niet standaard meegeleverd worden.

Zo ook op de Thuiswinkel.org/Reclame Code Commissie link:
Het oordeel van de voorzitter
Bij de aanprijzing van de deurdranger is het product met arm afgebeeld. Het staat vast dat deze arm niet wordt meegeleverd en de afbeelding in de reclame-uiting daarmee afwijkt van het geleverde product. Volgens de adverteerder is van misleiding geen sprake omdat uit de tekst onder het kopje “wat zijn de specificaties” duidelijk blijkt dat de arm niet wordt meegeleverd.

Dit verweer slaagt niet. Op de afbeelding is een dranger met arm te zien. De gemiddelde consument zal aan de hand van de afbeelding, waarbij geen duidelijk voorbehoud is gemaakt, verwachten dat het artikel wordt geleverd zoals het is afgebeeld, dus mét arm.
De voorzitter verwijst naar de zogenaamde “Algemene Aanbevelingen” van de Commissie. Daarin staat dat wanneer een product wordt aangeboden én die aanbieding vergezeld gaat van een afbeelding, deze illustratie volstrekt hetzelfde product weergeeft als hetgeen waarmee wordt geadverteerd.
(Of is dit dan weer specifiek alleen voor NL?)

Ik ben prima bereid om m'n verlies hier te nemen, maar ik vond het wel een beetje een flauw antwoord van de Duitse webshop.

Zelf ben ik juist niet gewend om ook naafkappen te moeten wisselen, maar voorheen kocht ik dan ook tweedehands via Marktplaats, inclusief naafkappen :+ (en dat was nooit een discussie)

[ Voor 6% gewijzigd door Luckei op 08-08-2025 17:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Bestel op ali 4 naafkapjes.
Ik zie ze al vanaf 1euro73cent

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 16:30
*knip* Ai antwoorden zijn niet de bedoeling. Zie ook De Huisregels.

[ Voor 104% gewijzigd door Yorinn op 08-08-2025 18:02 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Dus je vroeg jezelf af van 'waarom worden die naafkapjes optioneel aangeboden'. Vervolgens bestel je een set velgen en ben je verwonderd dat er geen naafkapjes bij zitten. Mooi begin van het weekend.... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Luckei schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:15:
Zoals ik het dus dacht te begrijpen was What You See Is What You Get, en dat dus die +4x naafkappen extra was, wellicht een onlogische gedachte want waarom zou iemand een extra set naafkappen willen?

Ik ga hierbij er niet van uit dat ik helemaal naar beneden moet scrollen op de website, een tekst moet open klappen, om daar dan pas te lezen dat naafkappen niet standaard meegeleverd worden.
WYSIWYG, maar dan moet je wel de gehele productpagina bekijken en niet alleen het gedeelte wat je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 16:30
Taatort schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:40:
[Mbr] *knip* Ai antwoorden zijn niet de bedoeling. Zie ook De Huisregels. [/]
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe.

NB. Ik had juist de moeite genomen om een specifieke vraag te stellen zodat duidelijk wordt waar je in DE terecht kunt indien een webshop knollen voor citroenen verkoopt. Ik ga het AI antwoord natuurlijk niet nog een keer overtypen/ samenvatten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 08-08-2025 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Luckei schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:15:

Maar dan zou er bij mij toch een belletje gaan rinkelen wanneer de optie om de naafkappen bij de kopen voorbij komt om toch even terug te kijken bij de advertentie wat ik nu precies koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckei
stylezzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:54:
Dus je vroeg jezelf af van 'waarom worden die naafkapjes optioneel aangeboden'. Vervolgens bestel je een set velgen en ben je verwonderd dat er geen naafkapjes bij zitten. Mooi begin van het weekend.... :)
henri86 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:30:
[...]

Maar dan zou er bij mij toch een belletje gaan rinkelen wanneer de optie om de naafkappen bij de kopen voorbij komt om toch even terug te kijken bij de advertentie wat ik nu precies koop.
Er ging ook even een belletje rinkelen, ik kwam alleen niet verder dan 'waarom zou ik nou nog een extra set naafkappen nodig hebben, die zitten er toch al op?' :)

Tuurlijk, als ik dit wel had gelezen had ik het waarschijnlijk wel gevraagd, maar mijn vraag is dus voornamelijk: had dit niet duidelijker direct naast de foto's moeten staan ipv verborgen onderaan de pagina in een niet direct leesbaar stuk tekst? (Plus: het originele onderdeelnummer is dus ook inclusief naafkap, waarom deze dan niet?)

Storm in een glas water, natuurlijk kan ik ook op Ali voor minder dan een tientje wat kopen of OEM voor vier tientjes.

Gaat mij er dus puur om; klopt dit wel volgens de regels/wetten/anders? Had wat mij betreft (en Thuiswinkel.org/RCC) veel duidelijker er bij moeten staan.
Wolly schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:05:
[...]

WYSIWYG, maar dan moet je wel de gehele productpagina bekijken en niet alleen het gedeelte wat je bevalt.
Ik had het bewuste stukje tekst over de naafkappen helemaal niet gezien onderaan de pagina, achteraf pas. Niet dus dat ik het bewust genegeerd heb en maar gewoon verwachtte dat de naafkappen meekwamen. :|

[ Voor 12% gewijzigd door Luckei op 08-08-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:54
Over het algemeen is het bij op afstand (en op basis van wat foto's) kopen van goederen heel verstandig om de complete advertentie goed na te lezen of hetgeen je denkt aan te schaffen naar aanleiding van foto's wel overeenkomt met de beschrijving. Denk je dat er iets niet klopt, stuur dan eerst een mailtje naar de verkoper.
Dat jij voorbijgaat aan dit soort zaken en denkt dat je nu in je gelijk staat is een misvatting van jouw kant. Zie het als leergeld voor een volgende keer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
Yaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:31:
Over het algemeen is het bij op afstand (en op basis van wat foto's) kopen van goederen heel verstandig om de complete advertentie goed na te lezen of hetgeen je denkt aan te schaffen naar aanleiding van foto's wel overeenkomt met de beschrijving. Denk je dat er iets niet klopt, stuur dan eerst een mailtje naar de verkoper.
Dat jij voorbijgaat aan dit soort zaken en denkt dat je nu in je gelijk staat is een misvatting van jouw kant. Zie het als leergeld voor een volgende keer.
Nogmaals, Thuiswinkel.org en RCC lijken te oordelen in mijn voordeel. Gelijk krijgen is natuurlijk weer iets anders, en zo ver wil ik er zeker niet mee gaan ;) dus anders is het inderdaad leergeld.

Kleine voetnoot die ik nog kan geven is dat deze 'Algemene informatie' kop ook pas onder de Service banner met Whatsapp knop stond, met daarbij nog een paar algemene kopjes over factureringsgegevens en iets over COC en EG documenten.
Moet je van de gemiddelde consument verwachten dat die helemaal naar beneden scrollt, elk kopje open klikt en daar pas kan lezen dat er iets afwijkt aan de productfoto of standaardbestelling?

Ter volledigheid, hier integraal het stukje onder 'Algemene informatie':
Alle complete wielen zijn volledig gemonteerd en kunnen op verzoek opnieuw worden gebalanceerd. Pas de luchtdruk van de banden aan volgens de specificaties in de specifieke gebruiksaanwijzing van je voertuig. TÜV-registratie is over het algemeen niet vereist voor de vermelde modellen. Raadpleeg ter controle het gegevensblad van je COC. Hierop staat of de gewenste wiel- en bandencombinatie is geregistreerd. De velgdeksels worden niet meegeleverd, maar je kunt ze als optie bestellen. Wielbouten worden ook niet meegeleverd. In de regel kun je de bestaande bouten van je originele wielen af fabriek gebruiken. Let bij het monteren van de wielen op het toegestane aanhaalmoment.
Dat kun je ook open klikken, ff skimmen, en denken; mwah, zal wel kloppen. Maar ergens halverwege in het geheel staat pas dat die velgdeksels niet meekomen. Maak dat dan duidelijk en transparent voor de consument. Ik vind het op deze manier toch wel een beetje te verborgen. Als je er over heen leest, of het gewoon niet vind, dan bestel je dus net zoals ik zonder de optie met 4x naafkappen.

Sterker nog, bovenaan bij bestellen heten ze in het Nederlands (geen Google translate, de site heeft een NL taalknop) 'naafdoppen' en in de algemene info heeft men het over 'velgdeksels'. Moet iedereen dan weten dat dit over hetzelfde gaat? In het Engels wordt dit hubcap bij bestellen, en rim covers in general info, klopt eigenlijk ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Luckei op 08-08-2025 20:47 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
Luckei schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:41:
[...]
Nogmaals, Thuiswinkel.org en RCC lijken te oordelen in mijn voordeel. Gelijk krijgen is natuurlijk weer iets anders, en zo ver wil ik er zeker niet mee gaan ;) dus anders is het inderdaad leergeld.
Ongekend hoor..... de woorden eigen verantwoordelijkheid zeggen je zeker ook niets.

Je koopt dus TWEEDEHANDS velgen bij een webshop in DE, leest de advertentie maar half... en dan kom je met een totaal niet relevant tekst van Thuiswinkel. Bedroevend allemaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckei
TweakGP schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:51:
[...]

Ongekend hoor..... de woorden eigen verantwoordelijkheid zeggen je zeker ook niets.

Je koopt dus TWEEDEHANDS velgen bij een webshop in DE, leest de advertentie maar half... en dan kom je met een totaal niet relevant tekst van Thuiswinkel. Bedroevend allemaal.
Heb de advertentie in z'n geheel gelezen, dat men op de website onderaan een pagina onder een servicebanner onder alle specs van de velgen en banden nog extra informatie stopt in onder een uitvouwbaar kopje een alinea die verder niet echt nuttige info biedt en inconsistent is met specifieke begrippen of naamgevingen, tja... Waar gaat het inderdaad heen met de wereld, ik schaam me diep ;)

Hoe dat Thuiswinkel niet relevant is, snap ik dan niet helemaal, gaat toch over hetzelfde principe? Of maakt dat dan uit dat het een DE webshop betreft? Maar die wel met een NL taalknop werken? Ik kom hier om te leren of dit nou toch wel een beetje vreemd is qua wet- en regelgeving, dat ik soms dom en onbezonnen ben weet ik al lang hoor :D

Verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook bij de webshop die het wel wat duidelijker mag maken in plaats van te verstoppen, voor de domme consumenten zoals ik.

Proost zo verder op de vrijdag!

[ Voor 18% gewijzigd door Luckei op 08-08-2025 22:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:09

MLLL

Palm Treo 650

Je kunt de naafkapjes uit je zomervelgen halen om ze daarna in je winterset te drukken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
Je vraagt hier advies en iedereen is het niet met je eens. Neem daar lering van in plaats van consequent volhouden in je eigenwijsheid. Maar als je het zo graag wilt horen: je hebt helemaal gelijk, natuurlijk hadden er naafkappen bij moeten zitten. Schrijf direct je rechtsbijstandsverzekering of huur een advocaat, want dit kan natuurlijk niet.

En dat thuiswinkel.NL niets te maken heeft met een webshop.DE lijkt me evident. Ander land, andere wetten, ondanks de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
Maar bij de RCC voornamelijk over valt is dat bij alleen specificaties zeggen zonder naafkappen niet voldoende zou zijn. Maar in jou geval krijg je een extra optie om hem allerlei extra's te bestellen.

Dus heb je al een andere casus.(en al hoe wel ze op elkaar lijken op papier kan het een wereld van verschil zijn en kan je zomaar mak gaan) Kan het duidelijker? Ja.... is het voor mij misleidend? Nee omdat je een herinnering krijgt om ze er bij te bestellen. En dan kan je terug gaan en iets beter lezen. Of even bellen/mailen.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 10-08-2025 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:02

dragonhaertt

@_'.'

Ook bij Amazon.nl staat er altijd bij dat de foto kan afwijken van het product. Dus je moet de productpagina en de EAN goed controleren.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42
Leuk de uitspraak van RCC, maar uitspraken van RCC zijn niet bindend. Ze geven dus een soort advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 13:12
Je hebt ook nog ebay kleinanzeigen, (lijkt op marktplaats) vnl particulieren die dingen verkopen. Veel goedkoper en zonder dit geneuzel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Toen ik de laatste keer 4 skoda velgen met banden kocht zat er een hele auto omheen, maar als ik ze op marktplaats koop verwacht ik ook niet dat het met auto komt.

RCC en thuiswinkel.org lijken me sowieso niet heel erg van toepassing op een Duitse winkel.
en het komt wat bot over, maar stop met jammeren en drammen.
Er is een pagina waar duidelijk alle informatie staat. Jij hebt zelf ervoor gekozen om het niet te lezen. Het stond er. Maar je was lui en dacht dat een plaatje kijken genoeg was.
Vervolgens ga je klagen bij de verkoper, die zegt dat er keurig vermeld was dat het er niet bij zou zitten, maar tegen meerprijs wel mee te bestellen was.
Vervolgens ga je hier lopen zeuren. En je enige verweer is "ik heb zelf niet de hele pagina gelezen".

Ook je verhaal dat Skoda ze altijd met verkoopt snijd geen hout. Het is een 2e hands product (en nogmaals: het stond erbij).

Als je dan zo graag WYSIWYG wel roepen: die WYSIWYG slaat uiteraard op volledige pagina, niet alleen op het eerste plaatje wat je aanstaat.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 17:50
Ik ben het met OP eens dat de advertentie duidelijker had moeten zijn. Tweedehands of niet maakt niet uit aangezien het om een professionele verkoper lijkt te gaan. Bij tweedehands zijn foto's mijn inziens belangrijker dan bij een nieuw product. En hoe moeilijk is het om als verkoper in de eerste paar regels aan te geven wat er precies verkocht wordt en wat optioneel is.

Hierboven wordt Amazon als voorbeeld genoemd waar de foto's ook kunnen afwijken. Naar mijn mening is Amazon dan ook erg slecht in het duidelijk maken wat ze verkopen in sommige gevallen. Vergeleken met andere sites bungelt Amazon ergens onderaan het lijstje qua duidelijkheid.

Ik denk echter dat OP zijn energie beter kan besteden dan gelijk proberen te halen. OP, Als je de kapjes niet over kunt of wil zet van je andere wielen dan is mijn advies om een setje te kopen (origineel nieuw, tweedehands of neppe van Ali).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckei
Aan eenieder hier bedankt voor de adviezen, en sommigen ook voor hun sterke mening over mijn shopgedrag zoals ik het dan lees. Tekst komt altijd slechter over dan het borrelniveau zoals ik dit topic had gestart :D

Dat ik beter had moeten lezen had ik blijkbaar niet duidelijk genoeg gemaakt, ik vroeg me enkel af of advertenties niet ietsjes duidelijker gemaakt moeten worden vanuit een autoriteit, regelgever, of wetgever wat betreft verschillen tussen een foto en de tekst. Blijkbaar niet dus. Ben het daar niet perse mee eens in dit geval, zeker niet als andere velgen webshops het echt heel duidelijk in 1 oogopslag maken dat naafkappen er niet bij zitten.

Ik zal de volgende keer wat meer opletten voor dit soort details. Voor nu koop ik natuurlijk gewoon zelf die kapjes ergens :)

[ Voor 9% gewijzigd door Luckei op 10-08-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10

mjl

Ugh

Tip; AliExpress heeft ook naafkapjes voor weinig :)

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-09 12:44
Wolly schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:05:
[...]

Ik zeg altijd: "alle lettertjes zijn belangrijk". :)
En het geldt ook voor cijfertjes, voor het geval iemand slim wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
mjl schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:43:
Tip; AliExpress heeft ook naafkapjes voor weinig :)
Je besteld eerst op een tweedehands Duitse website waarbij je de advertentie niet goed leest. En nu wil je naafdoppen bestellen bij AliExpress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 17:50
Wulfric92 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:13:
[...]

Je besteld eerst op een tweedehands Duitse website waarbij je de advertentie niet goed leest. En nu wil je naafdoppen bestellen bij AliExpress...
Buiten dat je niet tegen OP praat is dit lekker flauw. Net of OP nu niet meer online zou moeten bestellen. AliExpress heeft over het algemeen wel goede advertenties waar de details niet onder een submenu in een submenu staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Deze zijn geadverteerd als originele Skoda Octavia IV NX Lyra 5E3601025AE winterbanden.
...
Ik dus mailen naar de Duitse webshop; ik mis de naafkappen, ik ging er van uit dat deze er bij zouden zitten want ze staan op de foto's en jullie vermelden originele wielen.
Als ik het product nummer (5E3xxx) Google zie ik ze nieuw ook verkocht worden met naafkappen op de foto's, lijkt me raar als Skoda ze zonder verkoopt.
Website misleid met foto's en verstopte tekst. Als er meerdere foto's zonder naafkap en ook een foto met zou zijn zou dat een voorbeeld van accessoire erbij zijn. Dat zou geen misleiding zijn. Alle foto's met? Misleiding.

2e hands kan afwijken van origineel maar dat moet, zeker professioneel, duidelijk gemaakt worden. Zeker als je maar een deel van het originele artikel levert.
Bij een privé advertentie moet je als koper natuurlijk zelf ook wat beter opletten.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:49

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Really mensen, moeten we zó op de man gaan spelen? Enerzijds wil ik wat reacties knippen, anderzijds zie ik dat de TS hier meer dan prima zelf mee om kan gaan. Maar kom op mensen, dit kan schappelijker naar elkaar.
Pagina: 1