-
[ Voor 99% gewijzigd door Luckei op 09-11-2025 23:41 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Luckei op 09-11-2025 23:41 ]
Niet goed gelezen, of in ieder geval niet goed begrepen, want eerder schreef je al:Luckei schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:46:
Heb ik hier gelijk dat de naafkappen gewoon geleverd hadden moeten worden of moet ik hier mijn verlies
nemen omdat ik niet goed genoeg gelezen of gezocht heb op de website?
Dat kon je doen, maar heb je dus niet gedaan.- Bij toevoegen aan de winkelwagen op de website kon ik optioneel bijbestellen: 4x balanceren (+EUR), 4x naafkappen (+EUR), 4x RDK-sensor (bandendruk sensoren)
Wat denk je nu zelf?Luckei schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:46:
Heb ik hier gelijk dat de naafkappen gewoon geleverd hadden moeten worden of moet ik hier mijn verlies nemen omdat ik niet goed genoeg gelezen of gezocht heb op de website?
(Of is dit dan weer specifiek alleen voor NL?)Het oordeel van de voorzitter
Bij de aanprijzing van de deurdranger is het product met arm afgebeeld. Het staat vast dat deze arm niet wordt meegeleverd en de afbeelding in de reclame-uiting daarmee afwijkt van het geleverde product. Volgens de adverteerder is van misleiding geen sprake omdat uit de tekst onder het kopje “wat zijn de specificaties” duidelijk blijkt dat de arm niet wordt meegeleverd.
Dit verweer slaagt niet. Op de afbeelding is een dranger met arm te zien. De gemiddelde consument zal aan de hand van de afbeelding, waarbij geen duidelijk voorbehoud is gemaakt, verwachten dat het artikel wordt geleverd zoals het is afgebeeld, dus mét arm. De voorzitter verwijst naar de zogenaamde “Algemene Aanbevelingen” van de Commissie. Daarin staat dat wanneer een product wordt aangeboden én die aanbieding vergezeld gaat van een afbeelding, deze illustratie volstrekt hetzelfde product weergeeft als hetgeen waarmee wordt geadverteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Luckei op 08-08-2025 17:19 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
[ Voor 104% gewijzigd door Yorinn op 08-08-2025 18:02 ]
WYSIWYG, maar dan moet je wel de gehele productpagina bekijken en niet alleen het gedeelte wat je bevalt.Luckei schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:15:
Zoals ik het dus dacht te begrijpen was What You See Is What You Get, en dat dus die +4x naafkappen extra was, wellicht een onlogische gedachte want waarom zou iemand een extra set naafkappen willen?
Ik ga hierbij er niet van uit dat ik helemaal naar beneden moet scrollen op de website, een tekst moet open klappen, om daar dan pas te lezen dat naafkappen niet standaard meegeleverd worden.
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe.Taatort schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:40:
[Mbr] *knip* Ai antwoorden zijn niet de bedoeling. Zie ook De Huisregels. [/]
[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 08-08-2025 19:30 ]
Maar dan zou er bij mij toch een belletje gaan rinkelen wanneer de optie om de naafkappen bij de kopen voorbij komt om toch even terug te kijken bij de advertentie wat ik nu precies koop.Luckei schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:15:
Zoals ik het dus dacht te begrijpen was What You See Is What You Get, en dat dus die +4x naafkappen extra was, wellicht een onlogische gedachte want waarom zou iemand een extra set naafkappen willen?
Ik ga hierbij er niet van uit dat ik helemaal naar beneden moet scrollen op de website, een tekst moet open klappen, om daar dan pas te lezen dat naafkappen niet standaard meegeleverd worden.
stylezzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:54:
Dus je vroeg jezelf af van 'waarom worden die naafkapjes optioneel aangeboden'. Vervolgens bestel je een set velgen en ben je verwonderd dat er geen naafkapjes bij zitten. Mooi begin van het weekend....
Er ging ook even een belletje rinkelen, ik kwam alleen niet verder dan 'waarom zou ik nou nog een extra set naafkappen nodig hebben, die zitten er toch al op?'henri86 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:30:
[...]
Maar dan zou er bij mij toch een belletje gaan rinkelen wanneer de optie om de naafkappen bij de kopen voorbij komt om toch even terug te kijken bij de advertentie wat ik nu precies koop.
Ik had het bewuste stukje tekst over de naafkappen helemaal niet gezien onderaan de pagina, achteraf pas. Niet dus dat ik het bewust genegeerd heb en maar gewoon verwachtte dat de naafkappen meekwamen.Wolly schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:05:
[...]
WYSIWYG, maar dan moet je wel de gehele productpagina bekijken en niet alleen het gedeelte wat je bevalt.
[ Voor 12% gewijzigd door Luckei op 08-08-2025 19:55 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Nogmaals, Thuiswinkel.org en RCC lijken te oordelen in mijn voordeel. Gelijk krijgen is natuurlijk weer iets anders, en zo ver wil ik er zeker niet mee gaanYaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:31:
Over het algemeen is het bij op afstand (en op basis van wat foto's) kopen van goederen heel verstandig om de complete advertentie goed na te lezen of hetgeen je denkt aan te schaffen naar aanleiding van foto's wel overeenkomt met de beschrijving. Denk je dat er iets niet klopt, stuur dan eerst een mailtje naar de verkoper.
Dat jij voorbijgaat aan dit soort zaken en denkt dat je nu in je gelijk staat is een misvatting van jouw kant. Zie het als leergeld voor een volgende keer.
Dat kun je ook open klikken, ff skimmen, en denken; mwah, zal wel kloppen. Maar ergens halverwege in het geheel staat pas dat die velgdeksels niet meekomen. Maak dat dan duidelijk en transparent voor de consument. Ik vind het op deze manier toch wel een beetje te verborgen. Als je er over heen leest, of het gewoon niet vind, dan bestel je dus net zoals ik zonder de optie met 4x naafkappen.Alle complete wielen zijn volledig gemonteerd en kunnen op verzoek opnieuw worden gebalanceerd. Pas de luchtdruk van de banden aan volgens de specificaties in de specifieke gebruiksaanwijzing van je voertuig. TÜV-registratie is over het algemeen niet vereist voor de vermelde modellen. Raadpleeg ter controle het gegevensblad van je COC. Hierop staat of de gewenste wiel- en bandencombinatie is geregistreerd. De velgdeksels worden niet meegeleverd, maar je kunt ze als optie bestellen. Wielbouten worden ook niet meegeleverd. In de regel kun je de bestaande bouten van je originele wielen af fabriek gebruiken. Let bij het monteren van de wielen op het toegestane aanhaalmoment.
[ Voor 8% gewijzigd door Luckei op 08-08-2025 20:47 ]
Ongekend hoor..... de woorden eigen verantwoordelijkheid zeggen je zeker ook niets.Luckei schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:41:
[...]
Nogmaals, Thuiswinkel.org en RCC lijken te oordelen in mijn voordeel. Gelijk krijgen is natuurlijk weer iets anders, en zo ver wil ik er zeker niet mee gaandus anders is het inderdaad leergeld.
Heb de advertentie in z'n geheel gelezen, dat men op de website onderaan een pagina onder een servicebanner onder alle specs van de velgen en banden nog extra informatie stopt in onder een uitvouwbaar kopje een alinea die verder niet echt nuttige info biedt en inconsistent is met specifieke begrippen of naamgevingen, tja... Waar gaat het inderdaad heen met de wereld, ik schaam me diepTweakGP schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:51:
[...]
Ongekend hoor..... de woorden eigen verantwoordelijkheid zeggen je zeker ook niets.
Je koopt dus TWEEDEHANDS velgen bij een webshop in DE, leest de advertentie maar half... en dan kom je met een totaal niet relevant tekst van Thuiswinkel. Bedroevend allemaal.
[ Voor 18% gewijzigd door Luckei op 08-08-2025 22:14 ]
[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 10-08-2025 07:32 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Tijd voor een nieuwe sig..
[ Voor 9% gewijzigd door Luckei op 10-08-2025 10:56 ]
Ik zeg altijd: "alle lettertjes zijn belangrijk".Wolly schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:05:
[...]
WYSIWYG, maar dan moet je wel de gehele productpagina bekijken en niet alleen het gedeelte wat je bevalt.
Je besteld eerst op een tweedehands Duitse website waarbij je de advertentie niet goed leest. En nu wil je naafdoppen bestellen bij AliExpress...
Buiten dat je niet tegen OP praat is dit lekker flauw. Net of OP nu niet meer online zou moeten bestellen. AliExpress heeft over het algemeen wel goede advertenties waar de details niet onder een submenu in een submenu staan.Wulfric92 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:13:
[...]
Je besteld eerst op een tweedehands Duitse website waarbij je de advertentie niet goed leest. En nu wil je naafdoppen bestellen bij AliExpress...
Website misleid met foto's en verstopte tekst. Als er meerdere foto's zonder naafkap en ook een foto met zou zijn zou dat een voorbeeld van accessoire erbij zijn. Dat zou geen misleiding zijn. Alle foto's met? Misleiding.Deze zijn geadverteerd als originele Skoda Octavia IV NX Lyra 5E3601025AE winterbanden.
...
Ik dus mailen naar de Duitse webshop; ik mis de naafkappen, ik ging er van uit dat deze er bij zouden zitten want ze staan op de foto's en jullie vermelden originele wielen.
Als ik het product nummer (5E3xxx) Google zie ik ze nieuw ook verkocht worden met naafkappen op de foto's, lijkt me raar als Skoda ze zonder verkoopt.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq