Toon posts:

TV OUT werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Geforce2 Ultra 64Mbddr met tv out maar ik krijg met geen mogelijkheid de tv aangesloten op de pc. Ik trek de monitor uit en plug de tv in de geforce en start de pc opnoieuw op maar geen beeld op de tv. ik heb ook alle kanalen doorzocht maar nergens iets gevonden. Ook heb ik inde eigenschappen van de 3d kaart de uitgang op tv gezet of analog enzo maar niks werkte. kan iemand mij helpen?

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb niet precies dezelfde video-kaart (Geforce 2 MX TV-out), dus ik weet niet of onderstaande je helpt. Ik doe een poging:

- als je een asus hebt dan aub een asus-gemodificeerde-detonator driver gebruiken (bij mij zorgden de gewone nvidia detonators ervoor dat de tv-out het niet meer deed, wegens een andere TV-out chip)
- zet de settings op twinview, dan moet je op beide (TV en monitor) beeld kunnen zien. Op TV overigens pas als Windows volledig is opgestart.
- Mijn tv-kanaal zet ik op EXT. Dat is hetzelfde kanaal als van de video als die met scart werkt...

Verder weet ik het ook niet meer. Hoop dat het helpt.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• The_Sukkel
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Sjeeeeezzz, wat vind ik het irritant als mensen helemaal niet meer reageren op hun eigen post. Ik ben niet aan het bedelen om een "Dank u wel meneer", maar even laten weten of het nu wel of niet gelukt is zou wel zo informatief zijn. Getverdemme...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry ik heb al iets geprobeerd maar het lukt nog steeds niet volgens mense in me klas zeggen ze dat me tv te oud is omdat ik geen scart aansluiting heb ik heb alleen aan de voorkant een gele en een zwarte plug voor iets in te steken maar nothing werkt....

Verwijderd

gele plug op je tv is een in line voor beeld
dus dat moet eigenlijk werken
zet je je tv wel op signal in??? (dat is bij mij een knopje op mijn afstand met label een tv met pijltje erin)
bij je vga kaart software moet een functie van display of twinview zitten die moet je op tv zetten als dit niet kan kijken of je twinview aan kan doen
let tv out werkt alleen maar bij resolutie 600x800 maar dat hoort je software zelf aan te passen als je om schakelt
en wat voor merk is het ... probeer de drivers op de site vaan de kaartmaker

succes

Verwijderd

Topicstarter
alright ik kan eindelijk een fiulm op de tv kijken! THX! alelen is er geen mogelijkheid om EN de TV en De monitor tegelijk aan te hebben? want ik akn alleen maar of de tv of de monitor en geen 2 tegelijk :(

ik kan nergens iets van TWINVIEW vinden

weet iemand nog raad?

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
hier een tooltje die ik gebruik om me desktop op monitor en tv tergelijk te zien

http://come.to/tvout

werkt goed als je een beetje goeie monitor hebt

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ok maar ik krijg nu ineens alleen maar zwart-wit beeld op me tv eerst had ik gewoon zwart wit maar sloeg ie na 3 sec om naar kleur maar nu blijft ie gewoon continu op zwart wite staan ik snap het niet meer. en dat proggie voor te downloaden wertk alleen maar 10 min.. :(

Verwijderd

Als alles goed is aangesloten. Denk er dan om dat je beeldscherm resolutie niet hoger dan 800x600 is

Verwijderd

Topicstarter
ik kan alleen maar tussen 640x480 en 800x600 kiezen maar allebei de resoluties hebben maar zwart-wit

• the_tWiStEr
  • Niet online
Jij hebt een GF2 Ultra, deze heeft geen Twinview, dus het is OF Monitor OF TV, als je twinview wilt moet je een GF2MX nemen.

Zelfs met tvtool enz enz kun je niet beide tegelijk doen, want het is een feature die in de chip zit ingebakken :)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op zaterdag 22 september 2001 18:00 schreef TWINCAM1600 het volgende:
ok maar ik krijg nu ineens alleen maar zwart-wit beeld op me tv eerst had ik gewoon zwart wit maar sloeg ie na 3 sec om naar kleur maar nu blijft ie gewoon continu op zwart wite staan ik snap het niet meer. en dat proggie voor te downloaden wertk alleen maar 10 min.. :(
Je moet ook niet dat betaalde programma downloaden maar de gratis versie (TVCC). Daarmee kan je met 1 simpele muisklik switchen tussen tv-out en monitor (bij mx'en ook beide natuurlijk)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ok dan maar of de Tv of de monitor maar heb nog steeds alleen zwart wit op de monitor Hij staat op 800x600 en op PAL-B ( nederland) maar niks helpt blijft maar zwart wit

• the_tWiStEr
  • Niet online
Wat voor output gebruik je? Composite of SVHS?

Als je SVHS gebruikt via een verloopstukje naar composite, moet je wel het signaal op composite zetten, want waarschijnlijk kan je tv geen SVHS aan en dan krijg je zwart/wit beeld.

Veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
toen ik voord e eerste keer beeld had op me tv had ik zwart wit en na 3 sec kleur ! maar toen ik erna naar de monitor terug switchte en daarna weer na de tv met dezelfde instellingen bleef ie op zwart wit staan!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
ik had kleur nu 10 min later alleen maar fucking zwart wit a la jaren 40
Pagina: 1