Problemen met koel/vries combinatie, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-09 21:56
Afgelopen december is bij ons de nieuwe keuken geplaatst inclusief inbouwapparatuur. Nu hebben wij al weken aan een stuk dat zowel de koelkast als het vriesgedeelte bromt als een gek. Monteur van ATAG is op locatie geweest en heeft bevestigd dat dit enorm storend is. Zeker omdat het geluid continu aanwezig is en dus niet na 5 minuten stopt ( wat je vaak hebt als je de koelkast net aanvult bijvoorbeeld ). Waar het probleem vandaan komt durfde ATAG niet 1,2,3 te zeggen, maar na overleg heb ik contact opgenomen met de keukenleverancier om te kijken of hij een monteur in kon schakelen om bijvoorbeeld iets te doen met bijvoorbeeld een extra onderplank, zodat het geluid zou dempen enzovoorts. Dit heeft niets uitgehaald en dus heeft het keukenbedrijf ATAG gevraagd een nieuwe combinatie te leveren.

Nu hebben wij een voorstel per e-mail ontvangen met daarin de melding dat deze combinatie niet meer leverbaar is ( wat vrij apart is, aangezien het een vrij nieuw model is, maar zou kunnen uiteraard ). Nu hebben wij een voorstel gekregen voor een andere combinatie ( met een hogere advies verkoopprijs, maar dat zegt uiteraard niet veel ), maar die is qua inhoud gewoon een stuk kleiner. Wel zuiniger.

Het oorspronkelijke model wat wij hebben met batch eind 2024 is de KD63194D. Nu schat ik in dat deze tussen de 1500-2000 euro moet hebben gekost. Kan ik niet terugvinden op de factuur, aangezien de apparaten niet gespecifieerd erop vermeld staan.

Het nieuwe voorgestelde model is de KD67194DN die dus zuiniger is, maar minder inhoud heeft en dat vinden wij toch prioriteit nummer 1.

Wat te doen? ATAG verzoeken een vergelijkbaar model te leveren? Die hoogstwaarschijnlijk veel duurder zal zijn? Ik weet vanuit wetgeving dat zij een vergelijkbaar model moeten leveren qua specs, maar ook als deze flink duurder zal zijn? En als zij dat niet willen, wat dan? Keukenbedrijf uiteindelijk vragen een ander merk/type erin te plaatsen lijkt mij. Punt is dat ik wel moet weten wat de oorspronkelijke combinatie mij gekost heeft denk ik. Dat onderhandelt wat makkelijker.

Thanks alvast voor jullie raad.

Verschillen tussen beide modellen:

KD63194D - Inhoud 308 liter ( 222 liter koel, 79 vries )

KD67194DN - Inhoud 280 liter ( 212 liter koel, 68 liter vries )

[ Voor 4% gewijzigd door CryptoNL op 08-08-2025 15:09 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee hoe het contract is maar als jij bij het keukenbedrijf iets afneemt (keuken + apparatuur + plaatsing), neem ik aan dat ATAG niet verantwoordelijk is voor de oplossing? Dat moet je dus mogelijk met het keukenbedrijf bespreken?

/edit: specifieker: in jouw topicstart praat je inderdaad over bedrijf en ATAG. Echter, als ATAG iets niet kan leveren, kan je ze verzoeken tot je een ons weegt; keukenbedrijf is jouw aanspreekpunt en zal dan met ATAG en jou samen tot een goede oplossing moeten komen in apparatuur of kosten. Is de keuken specifiek gebouwd op de afmetingen van de ATAG koelkast of zou je open staan (in overleg) voor een ander merk, als dat wel leverbaar en groot is?

Wat ik overigens mis in het verhaal; veel inbouw-koelkasten lijken inderdaad te brommen. Ook hier, mijn ervaring maar is het niet het snelste om die koelkast (te laten) uitbouwen en een dag of 2 losstaand te gebruiken? Dan weet je ook meteen 100% of het enkel aan de koelkast ligt of juist een combi van materialen / keuken / montage?

1 van de dingen die ik vaak merk is dat de legplanken en lades nooit 100% recht zijn en met bepaalde frequentie vibreren. Nou heb je niks aan een lege koelkast maar haal alle bewegende / vervang-delen er maar eens uit?

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 08-08-2025 15:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
MAX3400 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:15:
Geen idee hoe het contract is maar als jij bij het keukenbedrijf iets afneemt (keuken + apparatuur + plaatsing), neem ik aan dat ATAG niet verantwoordelijk is voor de oplossing? Dat moet je dus mogelijk met het keukenbedrijf bespreken?

Wat ik overigens mis in het verhaal; veel inbouw-koelkasten lijken inderdaad te brommen. Ook hier, mijn ervaring maar is het niet het snelste om die koelkast (te laten) uitbouwen en een dag of 2 losstaand te gebruiken? Dan weet je ook meteen 100% of het enkel aan de koelkast ligt of juist een combi van materialen / keuken / montage?

1 van de dingen die ik vaak merk is dat de legplanken en lades nooit 100% recht zijn en met bepaalde frequentie vibreren. Nou heb je niks aan een lege koelkast maar haal alle bewegende / vervang-delen er maar eens uit?
Keukenbedrijf is ook verantwoordelijk, maar ATAG bood zelf aan; Kijk wat jullie kunnen doen, komt er geen oplossing dan ruilen we de combinatie direct om. Keukenbedrijf heeft geen tijd om de combinatie er eventjes uit te halen en los te zetten. Hebben we het al over gehad. Teveel gedoe, makkelijker is gewoon een nieuwe.

De combinatie bromt niet een beetje. Het is voorin de kamer continu aanwezig, uren aan een stuk, iedere dag.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Overigens heb ik ook geluidsopnames gelukkig :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt waarschijnlijk al meer info dan ik maar er is ook een KD67194DNXL leverbaar maar die waarschijnlijk te breed (75cm) voor jouw inbouwplaats. Liebherr heeft verschillende modellen met 212L / 84L inhoud maar die zijn weer iets dieper en minder hoog dan jouw huidige combi.

Vind het vreemd dat ATAG geen vergelijkbaar model heeft (ook niet een begin 2024 modelletje) ofzo; het is niet alsof de afmetingen van keukens elk jaar enorm veranderen waardoor hun technologie en voortgang zo drastisch om moet.

Hoop dat je er snel uit kan komen met ze; kan me heel goed voorstellen dat dit een zure afdronk is van een langgekoesterd (droom)keuken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
MAX3400 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:36:
Je hebt waarschijnlijk al meer info dan ik maar er is ook een KD67194DNXL leverbaar maar die waarschijnlijk te breed (75cm) voor jouw inbouwplaats. Liebherr heeft verschillende modellen met 212L / 84L inhoud maar die zijn weer iets dieper en minder hoog dan jouw huidige combi.

Vind het vreemd dat ATAG geen vergelijkbaar model heeft (ook niet een begin 2024 modelletje) ofzo; het is niet alsof de afmetingen van keukens elk jaar enorm veranderen waardoor hun technologie en voortgang zo drastisch om moet.

Hoop dat je er snel uit kan komen met ze; kan me heel goed voorstellen dat dit een zure afdronk is van een langgekoesterd (droom)keuken.
Klopt had die ook al gezien. Onze kasten zijn 60 cm. We hebben al een hoop ellende gehad met deze keuken in ieder geval :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:52
Je huidige model is 301 liter - maakt het verschil wat minder :)

Voor rest, je kan ernaar vragen, desnoods kan je kijken of je een kleine bijbetaling zou accepteren. (Stel dat je even groot maar zuiniger krijgt). Dat is echter helemaal aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
99ruud99 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:42:
Je huidige model is 301 liter - maakt het verschil wat minder :)

Voor rest, je kan ernaar vragen, desnoods kan je kijken of je een kleine bijbetaling zou accepteren. (Stel dat je even groot maar zuiniger krijgt). Dat is echter helemaal aan jou.
Volgens ATAG zelf 306 liter btw. Bijbetalen kan, maar moeten we wel weten wat we voor deze hebben betaald uiteraard :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ah excuses , ik telde koel + vries bij elkaar op, dan kom ik op 301 uit.

Ik zou zeggen, trek de stoute schoenen aan en vraag het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
99ruud99 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:47:
Ah excuses , ik telde koel + vries bij elkaar op, dan kom ik op 301 uit.

Ik zou zeggen, trek de stoute schoenen aan en vraag het :)
Probleem is ze hebben maar 4 modellen 194 en 1 past maar die is dus ruim 10% minder qua inhoud. Andere drie passen niet ( te breed etc )

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom moet het perse een Atag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
FreakNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:48:
Waarom moet het perse een Atag zijn?
Dat hoeft niet, maar het is nu een ATAG, dus stap 1 is kijken wat zij kunnen doen uiteraard.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik kan me voorstellen dat Atag geen koelkast van een concurrent voor je gaat kopen. Dan moet je bij verkopende partij aankloppen.

En als Atag niets anders heeft zou ik toch een nadenken wat de alternatieven zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
99ruud99 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:51:
Ik kan me voorstellen dat Atag geen koelkast van een concurrent voor je gaat kopen. Dan moet je bij verkopende partij aankloppen.

En als Atag niets anders heeft zou ik toch een nadenken wat de alternatieven zijn...
Uiteraard maar dan rest nog de vraag;

Moet keukenbedrijf ongeacht prijs een vergelijkbaar model leveren? Zo nee wat mag het prijsverschil max zijn? Wij zijn in eerste instantie niet bereid bij te betalen. Bijvoorbeeld als het verschil 200-500€ is. Is het €1000 ok swat bijvoorbeeld.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 16:30
Ik zit even mee te lezen en ben enigszins verrast dat je bereid bent om ‘bij te betalen’ voor een eventueel duurder model.
Neem aan dat de nieuwe keuken geen koopje was dus mag je verwachten dat de leverancier je klacht serieus neemt en dit binnenkort gaat oplossen .
Weet niet of je dat al hebt gedaan, maar ik zou overwegen om de keukenleverancier schriftelijk een termijn te stellen waarbinnen het probleem opgelost dient te zijn. Ook om te voorkomen dat jij met Atag blijft communiceren,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 16:30
CryptoNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:54:
[...]

Uiteraard maar dan rest nog de vraag;

Moet keukenbedrijf ongeacht prijs een vergelijkbaar model leveren? Zo nee wat mag het prijsverschil max zijn? Wij zijn in eerste instantie niet bereid bij te betalen. Bijvoorbeeld als het verschil 200-500€ is. Is het €1000 ok swat bijvoorbeeld.
Ik denk dat de leverancier een gelijkwaardig model moet leveren dus met dezelfde specificaties. Dat deze eventueel duurder is, komt voor rekening van de keuken leverancier (die dat wellicht kan claimen bij Atag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Taatort schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:08:
[...]

Ik denk dat de leverancier een gelijkwaardig model moet leveren dus met dezelfde specificaties. Dat deze eventueel duurder is, komt voor rekening van de keuken leverancier (die dat wellicht kan claimen bij Atag)
Lijkt mij inderdaad ook het geval. ATAG zal het dan wel niet worden gezien zij maar 4 modellen hebben. Overigens valt mij op dat de meeste fabrikanten zeer weinig keus hebben in 194cm modellen 60cm breed.

Wil wel nog de prijs van het huidige model weten. Puur zodat ik in ieder geval niet beflikkerd kan worden qua nieuwe koelvriescombinatie

[ Voor 11% gewijzigd door CryptoNL op 08-08-2025 16:11 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:49
1e hit op google en ook reviews met geluid niet ok.
https://m.keukenloods.nl/kd63194d.html
Wel ruim, maar een herrie dat de koelkast produceert! Het geluid varieert tussen een harde lage brom tot een hoog gierend geluid alsof de pomp uit zijn lagers loopt.
Hij maakt geluid in de avonduren goed te horen. Al met al een tegenvaller.
Deze Miele heeft dezelfde maten, is wel duurder maar mijn ervaring met Miele is top, ook de service. Passen zelf eventuele coulance toe als het wel buiten de 2 jaar garantie is maar nog binnen de verwachte levensduur.

https://www.miele.nl/prod...riescombinatie-kfn-7833-d

Jouw Atag zie ik rond de 1500 euro dus ik zou die 500 euro meerprijs bijbetalen en de keukenboer hem laten vervangen.

De keukenboer zal in overleg met jou iets moeten regelen maar ik zelf zou de Miele swap voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Taatort schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:05:
Ik zit even mee te lezen en ben enigszins verrast dat je bereid bent om ‘bij te betalen’ voor een eventueel duurder model.
Neem aan dat de nieuwe keuken geen koopje was dus mag je verwachten dat de leverancier je klacht serieus neemt en dit binnenkort gaat oplossen .
Weet niet of je dat al hebt gedaan, maar ik zou overwegen om de keukenleverancier schriftelijk een termijn te stellen waarbinnen het probleem opgelost dient te zijn. Ook om te voorkomen dat jij met Atag blijft communiceren,
Ach, pick your battles.

Stel dat er nu een koelkast van 600 inzit en de TS vind een ideaal model van een ander merk voor 900. Keukenbedrijf doet de wissel voor 300. Dat is dan toch prima? Plus dat je dan niet met wederom een gaar model wordt opgescheept maar je gewoon zelf kunt kiezen…

Vind het trouwens wel bijzonder dat er geen gespecificeerde rekening is.

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 08-08-2025 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:29:

[...]

[...]

Deze Miele heeft dezelfde maten, is wel duurder maar mijn ervaring met Miele is top, ook de service. Passen zelf eventuele coulance toe als het wel buiten de 2 jaar garantie is maar nog binnen de verwachte levensduur.

Jouw Atag zie ik rond de 1500 euro dus ik zou die 500 euro meerprijs bijbetalen en de keukenboer hem laten vervangen.

De keukenboer zal in overleg met jou iets moeten regelen maar ik zelf zou de Miele swap voorstellen.
Dat probleem met het geluid was in batch 4.0. Wij hebben 5.0 maar toch pech gok ik.

Bijbetalen? Gewoon coulance mag ik hopen. Wij hebben al zoveel gezeur met de keuken gehad, ongelooflijk;

Kasten beschadigd bij levering.
Stucwerk gesloopt door monteur.
Blad te kort.
Wasbak beschadigd. Enzovoorts

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
FreakNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:31:
[...]

Ach, pick your battles.

Stel dat er nu een koelkast van 600 inzit en de TS vind een ideaal model van een ander merk voor 900. Keukenbedrijf doet de wissel voor 300. Dat is dan toch prima? Plus dat je dan niet met wederom een gaar model wordt opgescheept maar je gewoon zelf kunt kiezen…

Vind het trouwens wel bijzonder dat er geen gespecificeerde rekening is.
Ik zat trouwens nog eens te denken dat die Miele zonder bijbetaling gewoon zou moeten kunnen. Wij hebben namelijk een bedrag betaald van bijvoorbeeld €1500 voor deze combinatie en die Miele kost bijvoorbeeld €2000, maar dat is natuurlijk niet zijn inkoopsprijs. Die ligt daar een stuk onder, dus uiteindelijk kost het hem financieel niets extra lijkt mij.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:29:

[...]

[...]

Deze Miele voldoet trouwens niet, is kleiner qua inhoud zie ik.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
ATAG produceert zelf niets, het is allemaal private label waarvan de kwaliteit slecht, matig tot gemiddeld is terwijl men er de hoofdprijs voor vraagt. Afgaan op de adviesprijs/ verkoopprijs is hierdoor een slecht idee.

Jouw KD63194D, evenals de KD67194DN, zijn onderhuids een Whirlpool.

De Adviesprijs van € 2.299,- is een farce, een vergelijkbare Whirlpool koelkast kun je momenteel voor € 779,- kopen (gemiddelde prijs van de afgelopen paar jaar zit rond de € 1000,-) . Niet voor niets dat keukenboeren de consument graag ATAG aansmeren, de marges zijn ongekend en de kwaliteit zoals gezegd discutabel.

Als de keukenboer ook andere merken levert, gewoon open kaart spelen en aangeven dat men veel te veel heeft gerekend voor de kwaliteit die geleverd is en dat je kosteloos een fatsoenlijke koelkast als omruiling wenst van Miele, Liebherr, Bosch 6 serie of Siemens IQ500 model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Freshouttheoven schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:11:
ATAG produceert zelf niets, het is allemaal private label waarvan de kwaliteit slecht, matig tot gemiddeld is terwijl men er de hoofdprijs voor vraagt. Afgaan op de adviesprijs/ verkoopprijs is hierdoor een slecht idee.

Jouw KD63194D, evenals de KD67194DN, zijn onderhuids een Whirlpool.

De Adviesprijs van € 2.299,- is een farce, een vergelijkbare Whirlpool koelkast kun je momenteel voor € 779,- kopen (gemiddelde prijs van de afgelopen paar jaar zit rond de € 1000,-) . Niet voor niets dat keukenboeren de consument graag ATAG aansmeren, de marges zijn ongekend en de kwaliteit zoals gezegd discutabel.

Als de keukenboer ook andere merken levert, gewoon open kaart spelen en aangegeven dat men veel te veel heeft gerekend voor de kwaliteit die geleverd is en dat je kosteloos een fatsoenlijke koelkast als omruiling wenst van Miele, Liebherr, Bosch 6 serie of Siemens IQ500 model.
Thanks voor de opheldering. Hij levert alle merken in principe dus dat gaan we ook voorstellen. Wel even te weten komen wat we nu voor de combinatie hebben betaald.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
MIELE KFN7844C Inbouw. Zou denk ik een passende oplossing zijn.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Ik denk dat je alle andere problemen los moet zien van de koelkast. Als ze dat allemaal oplossen is dat toch goed? Een keuken plaatsen en alles in 1x goed is zeer zeldzaam.
Bij mij zijn ze ook 3 keer teruggekomen, o.a. voor een brommende vriezer ;-) daar is toen ook een andere merk in gekomen.

En batch 4 of 5, zoals andere ook opmerken is Atag duur maar geen topmerk.

Over bijbetalen en zijn inkoop, moet je ook los zien. De Atag zal hij ook voor minder dan die 1500 inkopen.

Als je een duurdere combi neemt (dat is de Miele) is de meerprijs voor jou.
Maar je hoeft uiteraard geen duurdere te nemen, dan moeten jullie samen ergens anders op uitkomen, ik ga niet helemaal in de details kijken qua inhoud, maar volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit als ik even naar de foto’s kijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Turb0Turb0 op 08-08-2025 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:17:
Ik denk dat je alle andere problemen los moet zien van de koelkast. Als ze dat allemaal oplossen is dat toch goed? Een keuken plaatsen en alles in 1x goed is zeer zeldzaam.
Bij mij zijn ze ook 3 keer teruggekomen, o.a. voor een brommende vriezer ;-) daar is toen ook een andere merk in gekomen.

En batch 4 of 5, zoals andere ook opmerken is Atag duur maar geen topmerk.

Over bijbetalen en zijn inkoop, moet je ook los zien. De Atag zal hij ook voor minder dan die 1500 inkopen.

Als je een duurdere combi neemt (dat is de Miele) is de meerprijs voor jou.
Maar je hoeft uiteraard geen duurdere te nemen, dan moeten jullie samen ergens anders op uitkomen, ik ga niet helemaal in de details kijken qua inhoud, maar volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit als ik even naar de foto’s kijk.
Meerprijs voor mij, is dat zo is dus de vraag. Hij moet een goed model leveren lijkt mij en dan is de meerprijs voor hem? ATAG heeft geen alternatief. Dat is ons gelukje in deze.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
CryptoNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:12:
[...]
Thanks voor de opheldering. Hij levert alle merken in principe dus dat gaan we ook voorstellen. Wel even te weten komen wat we nu voor de combinatie hebben betaald.
Zo werkt het natuurlijk niet..... als je een totaalbedrag gespecificeerd hebt gekregen dan is het niet even achterhalen wat er voor 1 item is gerekend. Dat had je eerder moeten laten specificeren. Nu rekenen ze gewoon met adviesprijzen (oud en nieuw).

Omruilen voor een ander merk gaat ook een hele andere situatie opleveren natuurlijk. Nu krijgt je keukenboer een voorstel van Atag, als jij een Miele wilt dan krijgt hij helemaal niets van Atag en betaald hij die Miele volledig zelf.

Schat dat je keukenboer gewoon vast gaat houden aan het voorstel van Atag. En zoals al eerder is geschreven is het gewoon middelmatige spul..... alles van Whirlpool maakt gewoon meer lawaai.

Afwachten dus waarmee ze gaan komen. Maar hopen dat je nu zonder bijbetaling een Miele gaat krijgen lijkt me een tikje veel....

[ Voor 6% gewijzigd door TweakGP op 08-08-2025 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:18
Wat mij verbaast is dat er geen (goede) diagnose wordt gesteld en ingezet wordt op reparatie. Mijn Liebherr (ook wel uitgezocht op hun service) begon ook te brommen NA de garantieperiode.

Keukenboer gebeld, Liebherr monteur gestuurd, en ter plekke (een nieuwer/beter model) compressor er in gezet.

Denk dat het bij jou ook de compressor is trouwens, zoveel bewegende delen die kunnen gaan brommen zitten er niet in zo'n apparaat.

EDIT: Niet veel mensen weten het trouwens maar een Miele is 99% een gerebrande Liebherr, maar dan zonder de service.

Liebherr monteur vertelde me dat als ik een Miele had gehad (wat dus exact dezelfde kast is met een ander merkje eop) en een Miele monteur gekomen was, dat er 99% zeker niets mee gedaan zou zijn omdat het "binnen de toleranties van Miele valt" maar dus niet binnen die van Liebherr. Doe er je voordeel mee in je keuze ;)

[ Voor 33% gewijzigd door KnoxNL op 08-08-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ja want ATAG.

Jij hebt voor kwaliteit gekozen en daar heb je de vruchten van geplukt. Ik heb zelf 4 verschillende merken apparatuur in de keuken (Miele, Bosch, Siemens en Kuppersbusch), ik heb heb dat alles-van-1-merk nooit begrepen. En alles onder Bosch/Siemens komt er hier niet in.

Maar dat is nu allemaal oude koeien.

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 08-08-2025 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
TweakGP schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:26:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet..... als je een totaalbedrag gespecificeerd hebt gekregen dan is het niet even achterhalen wat er voor 1 item is gerekend. Dat had je eerder moeten laten specificeren. Nu rekenen ze gewoon met adviesprijzen (oud en nieuw).

Omruilen voor een ander merk gaat ook een hele andere situatie opleveren natuurlijk. Nu krijgt je keukenboer een voorstel van Atag, als jij een Miele wilt dan krijgt hij helemaal niets van Atag en betaald hij die Miele volledig zelf.

Schat dat je keukenboer gewoon vast gaat houden aan het voorstel van Atag. En zoals al eerder is geschreven is het gewoon middelmatige spul..... alles van Whirlpool maakt gewoon meer lawaai.

Afwachten dus waarmee ze gaan komen. Maar hopen dat je nu zonder bijbetaling een Miele gaat krijgen lijkt me een tikje veel....
Hij kan gewoon specificeren wat ik betaald heb lijkt mij. Uiteraard ga ik niet eerst zeggen dat ik wat anders op het oog heb, maar wel dat een idee heb in welke categorie we moeten kijken. Het scheelt nogal of wij €1500 hebben betaald of €2200. Bij dat laatste komt die Miele dan dichterbij snap je

Atag heeft zelf al aangegeven in de mail dat ze een minder voorstel doen i.v.m. een stuk minder inhoud, maar dat dit het enige alternatief is. Wij hebben niets aan een apparaat met 10-15% minder inhoud. Dat moet minimaal gelijkwaardig zijn en dan vinden we het energielabel zelfs nog secundair en niet zo belangrijk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
KnoxNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:27:
Wat mij verbaast is dat er geen (goede) diagnose wordt gesteld en ingezet wordt op reparatie. Mijn Liebherr (ook wel uitgezocht op hun service) begon ook te brommen NA de garantieperiode.

Keukenboer gebeld, Liebherr monteur gestuurd, en ter plekke (een nieuwer/beter model) compressor er in gezet.

Denk dat het bij jou ook de compressor is trouwens, zoveel bewegende delen die kunnen gaan brommen zitten er niet in zo'n apparaat.

EDIT: Niet veel mensen weten het trouwens maar een Miele is 99% een gerebrande Liebherr, maar dan zonder de service.

Liebherr monteur vertelde me dat als ik een Miele had gehad (wat dus exact dezelfde kast is met een ander merkje eop) en een Miele monteur gekomen was, dat er 99% zeker niets mee gedaan zou zijn omdat het "binnen de toleranties van Miele valt" maar dus niet binnen die van Liebherr. Doe er je voordeel mee in je keuze ;)
Monteur van ATAG gaf aan dat dat te maken heeft met kosten/baten. Omruilen zal wel goedkoper zijn voor ze denk ik?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
CryptoNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:34:
[...]

Monteur van ATAG gaf aan dat dat te maken heeft met kosten/baten. Omruilen zal wel goedkoper zijn voor ze denk ik?
Dat klinkt meer als bedrijfsbeleid dan dat het echt goedkoper is. Maar daar heb jij natuurlijk geen invloed op :)
In het kader van duurzaamheid vind ik het wel schandalig al ben ik zelf ook geen hele grote mileuridder :P

Succes in ieder geval, hopelijk helpt mijn bijdrage alsnog op 1 of andere manier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
CryptoNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:32:
[...]
Hij kan gewoon specificeren wat ik betaald heb lijkt mij.
Je hebt een hele keuken gekocht tegen een prijs. Dan snap je toch ook wel dat je niet even een bedrag krijgt voor 1 koelkast. Als je een specificatie van al je apparatuur had gewild had je dat eerder moeten vragen. Het is ook nog totaal niet relevant.

Je hebt recht op kosteloze reparatie van je bestaande model als er een gebrek wordt geconstateerd, niet meer en niet minder. De rest is allemaal onderhevig aan hoever je keukenboer je bereid is tegemoet te komen. Waar je recht op hebt is duidelijk. Waar jij recht op denkt te hebben is dat niet....

En als Atag met iets van een voorstel komt doen ze dat op basis van de aanvullende fabrieksgarantie. Die hebben gewoon eigen voorwaarden. Je keukenboer is je primaire aanspreekpunt.

[ Voor 18% gewijzigd door TweakGP op 08-08-2025 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
TweakGP schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:43:
[...]

Je hebt een hele keuken gekocht tegen een prijs. Dan snap je toch ook wel dat je niet even een bedrag krijgt voor 1 koelkast. Als je een specificatie van al je apparatuur had gewild had je dat eerder moeten vragen. Het is ook nog totaal niet relevant.

Je hebt recht op kosteloze reparatie van je bestaande model als er een gebrek wordt geconstateerd, niet meer en niet minder. De rest is allemaal onderhevig aan hoever je keukenboer je bereid is tegemoet te komen. Waar je recht op hebt is duidelijk. Waar jij recht op denkt te hebben is dat niet....
De keuken bestaat uit losse elementen die 1 prijs vormen uiteindelijk. Uiteraard is dit te specificeren. Natuurlijk wil hij dat misschien niet, want dan weet ik zijn marge, maar dat interesseert ons niet. Al pakt hij 80% bij wijze van spreken.

Het probleem hier is dat er GEEN vervanging is. Immers het voorgestelde model is simpelweg minder, dus kijken we naar iets anders en JA daar moet hij gewoon in meegaan of hij annuleert de koop van de combinatie, maar dan moet ik wel weten wat ik heb betaald ;)

Resume: GELIJKWAARDIGE vervanging al dan niet van een ander merk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
TweakGP schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:43:
[...]

En als Atag met iets van een voorstel komt doen ze dat op basis van de aanvullende fabrieksgarantie. Die hebben gewoon eigen voorwaarden. Je keukenboer is je primaire aanspreekpunt.
Nog een belangrijk element waarom voor ons de aankoopprijs belangrijk is om te weten. Stel hij komt met een alternatief dat 600€ goedkoper blijkt dan voel ik mij genaaid en pakt hij er nog eens €600 extra

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Je ziet ze vliegen, een atag omruilen voor een Miele :?

Die paar liter minder inhoud wordt weer gecompenseerd door een beter energielabel. Het is onmogelijk om een model met exact dezelfde specs te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Wolly schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:55:
Je ziet ze vliegen, een atag omruilen voor een Miele :?

Die paar liter minder inhoud wordt weer gecompenseerd door een beter energielabel. Het is onmogelijk om een model met exact dezelfde specs te vinden.
Het is niet een paar liter he. Het scheelt ongeveer 30 liter in totaal. Dat is ruim 10%.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
CryptoNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:52:
[...]

Nog een belangrijk element waarom voor ons de aankoopprijs belangrijk is om te weten. Stel hij komt met een alternatief dat 600€ goedkoper blijkt dan voel ik mij genaaid en pakt hij er nog eens €600 extra
Zo werkt het natuurlijk niet.

Je hebt met je volle verstand ergens voor getekend, als consument heb je ook een onderzoeksplicht.

In deze heb je recht op reparatie of vervanging door een gelijkwaardig alternatief qua specs.

Linksom of rechtsom ga je toch genaaid worden doordat je initieel een te hoge bedrag hebt betaald voor witgoed dat het niet waard is.

*betere energielabel = dikkere isolatie en minder inhoud. Door EU wetgeving worden nieuwe koelkasten dikker en hebben dus minder inhoud, hier kan de verkoper weinig aan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Freshouttheoven op 08-08-2025 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Freshouttheoven schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:19:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet.

Je hebt met je volle verstand ergens voor getekend, als consument heb je ook een onderzoeksplicht.

In deze heb je recht op reparatie of vervanging door een gelijkwaardig alternatief qua specs.

Linksom of rechtsom ga je toch genaaid worden doordat je initieel een te hoge bedrag hebt betaald voor witgoed dat het niet waard is.

*betere energielabel = dikkere isolatie en minder inhoud. Door EU wetgeving worden nieuwe koelkasten dikker en hebben dus minder inhoud, hier kan de verkoper weinig aan doen.
100% waar qua gelijkwaardig product. Dan komen we dus alsnog op een ander en sowieso duurder alternatief uit verwacht ik. Energielabel boeit ons niet zoveel. Die €10 verschil op jaarbasis. Hebben liever voldoende ruimte voor het eetgerei

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CryptoNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:30:
[...]

100% waar qua gelijkwaardig product. Dan komen we dus alsnog op een ander en sowieso duurder alternatief uit verwacht ik. Energielabel boeit ons niet zoveel. Die €10 verschil op jaarbasis. Hebben liever voldoende ruimte voor het eetgerei
Kijk eerst maar eens in de voorwaarden van de verkoper wat hij zegt over situaties waarbij reparatie niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Ik zou er toch wat meer meewerkend in staan en een meerprijs gewoon voor lief nemen als ik zelf voor een duurdere kies. Dat hoef je overigens niet te doen he.

Waarom heb je niets aan 10/15% minder inhoud? Had dan geen combi genomen maar een grote koelkast met deze inbouwmaat en een losse vriezer als dat zo belangrijk is. Of moet je voor 2 weken voorraad hebben en woon je heel ver van een supermarkt af?

Als je een totaalprijs hebt afgesproken en niks qua apparatuur gespecificeerd en de keukenboer zou zeggen de waarde van je bromkast is 950 euro want dat heb ik ervoor betaald wat ga je dan doen? 950 euro kan zomaar het bedrag zijn wat hij ervoor betaald heeft.

Probeer even minder in de attack modus te gaan en niet denken dat je er financieel slechter van gaat worden en samen met de keukenboer naar een oplossing zoeken.

Het voordeel wat je hebt is dat de Atag monteur erkend dat het niet goed is dus daarmee moet er een passende kosteloze oplossing komen met een gelijkwaardig product en daar moet je samen uitkomen, wil je een duurder apparaat dan is dat jouw eigen keuze.

Ik roep nu Miele want ik ben MieleFan maar wat @KnoxNL aangeeft kan ook een optie zijn om naar Liebherr te kijken.

Even mijn ervaring met Miele (monteurs)
Ik heb tot nu toe 4 keer een Miele monteur over de vloer gehad over een periode van pak m beet 15 jaar.

1e keer een Wasmachine waar ik 10 jaar garantie op had en na 9,5 jaar lag hij helemaal uit zijn lagers met 10.000 draaiuren. Hij is een halve dag bezig geweest en de machine heeft daarna nog 5 jaar prima gewerkt.
Ik vroeg hem of het niet goedkoper was om een nieuwe neer te zetten, maar alle onderdelen hadden ze toch in het magazijn en die zouden anders niet gebruikt worden. Maar als ik het zelf had moeten betalen was een nieuwe slimmer.

2e keer een nieuwe set Miele Wasdroger en Wasmachine waarvan de droger een irritant tikgeluid maakte, monteur kon het niet oplossen en gaf aan dat we hem konden omruilen bij de winkel en de coole blauwe winkel heeft hem gratis en met een glimlach omgeruild en de nieuwe was wel goed.

3e keer, de kids waren aan het spelen en de Miele vaatwasser stond open en vielen op de deur (waren 6 jaar oud en elkaar door de huiskamer aan het slepen) Verzekering dekte het en de Miele monteur heeft het keurig gerepareerd en gaf nog gratis wat onderhoudsspul.

4e keer de nieuwe wasmachine was inmiddels al een jaar of 5, verwarmingselement stuk (aardlek klapte eruit). Element zat vol zooi, oorzaak zeer waarschijnlijk te veel vloeibaar wasmiddel en te weinig extra reinigen op 90 graden. Dat doe ik nu 4 keer per jaar en je merkt dat hij in de manchet inderdaad minder vuil heeft dus de rest zal ook schoner zijn. (over 2,5 jaar weten we of het element weer stuk is of niet ;) )

Kreeg geen voorrijkosten, 83 euro coulance korting op de totaalfactuur en de factuur is ook nog eens volledig terugbetaald aan mij door de coole blauwe winkel want ze vonden zelf ook dat binnen 5 jaar een Miele niet stuk mocht gaan.

Ik heb dus alleen maar positieve ervaringen met Miele. En er zijn vast ook mensen met slechte ervaringen.

Wellicht helpt het dat ik altijd de vriendelijke modus in ga als ik een storing aanmeld.

Ik werk zelf als Field Service Engineer en ben bij aardige/redelijke mensen altijd eerder geneigd wat meer mee te denken en bij onredelijke probeer ik eerst om de klant rustig te krijgen door uitleg te geven maar als ze blijven zeuren kan ik ook de dure procedure volgen zeg maar.

Ga zelf eens zoeken naar een combi welke wel hetzelfde volume heeft en waar jij een goed gevoel bij hebt en stel dat voor aan de keukenboer. Wat ga je er allemaal in zetten vraag ik me wel af als 30 liter verschil al niet acceptabel is.

Maar als ik de specs bekijk denk ik dat het effectief wel eens mee kan vallen. Leuk deze data maar in het echt kan het zomaar anders zijn. Vergelijk het een maar met auto's ze roepen hij kan 1:25 maar in het echt is het 1:18 want die 1:25 is in de meest ideale omstandigheden en in het echt niet haalbaar.

Miele Totale netto-inhoud in liters 284
Jouw Atag totaal inhoud koelgedeelte 227 liter vriesgedeelte 79 liter

ps ik zeg niet dat jij zeurt he maar je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Wolly schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:32:
[...]

Kijk eerst maar eens in de voorwaarden van de verkoper wat hij zegt over situaties waarbij reparatie niet mogelijk is.
Heb hem inmiddels al gesproken. Bedrijf zit hier letterlijk drie straten vandaan en is een volledig onafhankelijk keukenbedrijf. Hij geeft ook aan dat het eventueel wat anders kan worden. Hij krijgt sowieso gewoon een volledige credit van ATAG, mocht de koop worden ontbonden.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
CryptoNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:30:
[...]

Begrijp ik, waar ik op doel met het energielabel is dat wanneer je een vergelijkbare koelkast qua inhoud wenst het een bestaande model dient te zijn die al langer op de markt is. Doordat recente modellen door een dikkere isolatie minder inhoud hebben.

De keuze hierin zal dus beperkt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Freshouttheoven schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:36:
[...]

Begrijp ik, waar ik op doel met het energielabel is dat wanneer je een vergelijkbare koelkast qua inhoud wenst het een bestaande model dient te zijn die al langer op de markt is. Doordat recente modellen door een dikkere isolatie minder inhoud hebben.

De keuze hierin zal dus beperkt zijn.
Oh nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat energielabel minder van belang is. Overigens heb ik al een paar modellen gevonden waarvan ik zeg oke dat zou kunnen ( 5-10 liter totaal minder qua inhoud maar dat is prima ). Maar ruim 10% minder is wel echt teveel zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
CryptoNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:38:
[...]

Oh nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat energielabel minder van belang is. Overigens heb ik al een paar modellen gevonden waarvan ik zeg oke dat zou kunnen ( 5-10 liter totaal minder qua inhoud maar dat is prima ). Maar ruim 10% minder is wel echt teveel zeg maar.
Denk bij je berekening wel aan hoe de indeling van de machine is. 10% minder absolute liters MAAR meer effectief bruikbare ruimte zou wel eens voordelig kunnen zijn.... Waar zit de blower, hoe hoog/laag kunnen de plankejes, schapjes, etc.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
KnoxNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:46:
[...]

Denk bij je berekening wel aan hoe de indeling van de machine is. 10% minder absolute liters MAAR meer effectief bruikbare ruimte zou wel eens voordelig kunnen zijn.... Waar zit de blower, hoe hoog/laag kunnen de plankejes, schapjes, etc.... ;)
Yes vandaar dat ik die Miele erin gooide, want die was qua opbouw echt prima, maar zal nog eens rondneuzen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Nogmaals succes! En je hoeft een Miele dus echt niet links te laten liggen hoor, het is uiteindelijk toch gewoon een Liebherr die je koopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
KnoxNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:52:
Nogmaals succes! En je hoeft een Miele dus echt niet links te laten liggen hoor, het is uiteindelijk toch gewoon een Liebherr die je koopt :P
Veel keuze is er niet ( welk merk dan ook ), maar ik kwam uit op de Siemens KI96NVFD0. Lijkt mij meer dan prima zo op het eerste gezicht.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
CryptoNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:26:
[...]

Veel keuze is er niet ( welk merk dan ook ), maar ik kwam uit op de Siemens KI96NVFD0. Lijkt mij meer dan prima zo op het eerste gezicht.
Mooi beestje wel zeg! Persoonlijk geen ervaring mee op het gebied van koelen en vriezen dus ik kan er niks over zeggen, al associeer ik Siemens als merk wel met kwaliteit op de een of andere manier, veel op andere vlakken mee in aanraking geweest :)

Leuke keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
KnoxNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:34:
[...]

Mooi beestje wel zeg! Persoonlijk geen ervaring mee op het gebied van koelen en vriezen dus ik kan er niks over zeggen, al associeer ik Siemens als merk wel met kwaliteit op de een of andere manier, veel op andere vlakken mee in aanraking geweest :)

Leuke keuze!
Wij hebben deur-op-deur en dan 194 nishoogte. De keuze is echt extreem beperkt.

Opties die ik nu tegenkom:

Siemens KI96NVFD0
Miele KFN7833D

En dat was het :D

Ja nog wat tamelijk onbekende merken waar ik mij zeker niet aan ga wagen, maar het is echt heel beperkt het aanbod.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
In principe zou tussen die 2 geen foute keuze mogen zitten, het is dan alleen nog persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
KnoxNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:41:
In principe zou tussen die 2 geen foute keuze mogen zitten, het is dan alleen nog persoonlijke voorkeur.
Uiteraard en wat keukenbedrijf zelf wil is natuurlijk ook niet onbelangrijk. Als in de zin van coulance etc etc.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Inmiddels aangegeven aan keukenbedrijf dat wij NIET akkoord zijn met het voorgestelde alternatief vanuit ATAG. Nu gaf keukenbedrijf aan dat ATAGs management mij persoonlijk zou benaderen en dat hebben ze gedaan middels onderstaande mail:

Naar aanleiding van het eerder gedane voorstel willen wij laten weten dat het aangeboden alternatief van ATAG gezien de mindere inhoud wel degelijk een mooi voorstel betreft. ( Dat vinden wij niet, aangezien wij vooral de capaciteit enorm belangrijk vinden en daarom ons huidige model hadden gekozen. Het alternatief bevat ruim 10% minder capaciteit ).

Het alternatief type KD67194DN heeft een beter energielabel ( onbelangrijk ), een minder energieverbruik ( scheelt €5 per jaar, onbelangrijk ) en een lager geluidsniveau ( Dat zeiden ze van het huidige model ook dus of we dat moeten geloven ). Tevens heeft het koelgedeelte de functie FastCool en het vriesgedeelte de functie FastFreeze: deze functies brengt de koel-vriescombinatie snel op de gewenste temperatuur.
Ook heeft het toestel de functie No-Frost waardoor u de koel-vriescombinatie niet meer hoeft te ontdooien.

Graag vernemen wij of u toch gebruik wenst te maken van deze koel-vriescombinatie.

Nu is de vraag wat nu? Hebben nog steeds GEEN antwoord op de vraag; Wat heeft de huidige combinatie ons gekost. Voor ons belangrijk omdat we misschien meer alternatieven kunnen voorstellen rond de prijs die wij hebben betaald, maar dat weten we dus niet.

Hebben reeds de Siemens en Miele voorgesteld, maar daarop geen reactie van keukenbedrijf. Wel hebben wij hem duidelijk gemaakt dat wij natuurlijk akkoord zijn met een gelijkwaardig model, maar die is er niet van ATAG dus daarom de Siemens en Miele als voorstel, alhoewel die ook minder capaciteit hebben, maar slechts enkele liters.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:13
CryptoNL schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 23:40:
Inmiddels aangegeven aan keukenbedrijf dat wij NIET akkoord zijn met het voorgestelde alternatief vanuit ATAG. Nu gaf keukenbedrijf aan dat ATAGs management mij persoonlijk zou benaderen en dat hebben ze gedaan middels onderstaande mail:

Naar aanleiding van het eerder gedane voorstel willen wij laten weten dat het aangeboden alternatief van ATAG gezien de mindere inhoud wel degelijk een mooi voorstel betreft. ( Dat vinden wij niet, aangezien wij vooral de capaciteit enorm belangrijk vinden en daarom ons huidige model hadden gekozen. Het alternatief bevat ruim 10% minder capaciteit ).

Het alternatief type KD67194DN heeft een beter energielabel ( onbelangrijk ), een minder energieverbruik ( scheelt €5 per jaar, onbelangrijk ) en een lager geluidsniveau ( Dat zeiden ze van het huidige model ook dus of we dat moeten geloven ). Tevens heeft het koelgedeelte de functie FastCool en het vriesgedeelte de functie FastFreeze: deze functies brengt de koel-vriescombinatie snel op de gewenste temperatuur.
Ook heeft het toestel de functie No-Frost waardoor u de koel-vriescombinatie niet meer hoeft te ontdooien.

Graag vernemen wij of u toch gebruik wenst te maken van deze koel-vriescombinatie.

Nu is de vraag wat nu? Hebben nog steeds GEEN antwoord op de vraag; Wat heeft de huidige combinatie ons gekost. Voor ons belangrijk omdat we misschien meer alternatieven kunnen voorstellen rond de prijs die wij hebben betaald, maar dat weten we dus niet.

Hebben reeds de Siemens en Miele voorgesteld, maar daarop geen reactie van keukenbedrijf. Wel hebben wij hem duidelijk gemaakt dat wij natuurlijk akkoord zijn met een gelijkwaardig model, maar die is er niet van ATAG dus daarom de Siemens en Miele als voorstel, alhoewel die ook minder capaciteit hebben, maar slechts enkele liters.
Ik zou ze gewoon duidelijk maken dat jullie niet akkoord gaan. Het aangeboden model voldoet niet aan jullie eisen. Verdere afhandeling via keukenverkoper.
CryptoNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:26:
[...]

Hier een keuken met Siemens en Neff apparatuur. Inmiddels een aantal jaren in gebruik en zeer tevreden (wel losse koelkast en vriezer hier om nog meer capaciteit te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Gadgeteer schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:04:
[...]

Ik zou ze gewoon duidelijk maken dat jullie niet akkoord gaan. Het aangeboden model voldoet niet aan jullie eisen. Verdere afhandeling via keukenverkoper.

[...]

Hier een keuken met Siemens en Neff apparatuur. Inmiddels een aantal jaren in gebruik en zeer tevreden (wel losse koelkast en vriezer hier om nog meer capaciteit te hebben).
Exact mijn gedachten. Heb inmiddels ook al contact gehad met wat juristen van VEH en Consuwijzer. Er is schijnbaar geen soortgelijk geval geweest in de rechtspraak aldus VEH en zij geven ons het voordeel van de twijfel bij een eventuele rechtsgang. Wat ik opzich best opvallend vind, want volgens mij is het zo klaar als een klontje.

Capaciteit is en was voor ons het belangrijkste punt bij de aanschaf en dan kunnen ATAG en ook 1 jurist van VEH wel zeggen; Ja maar dit alternatief heeft weer andere goede punten, maar dat doet toch helemaal niet ter zake? Dat is NIET belangrijk voor ons

Zal vervolgd worden :)

SiberischeHusky Shepsky

Pagina: 1