3 dagen London met de auto!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Ik ga in september 3 dagen naar London en 2 dagen naar Leicester.

Planning:

vrijdagochtend naar Calais > Trein > London.
Vrijdagavond > Leicester hotel
zaterdag - zondag > Leicester
maandag - dinsdag > London
Dinsdagavond > Terugreis

Totaal dus 3 volle dagen London, iemand tips waar ik kan parkeren? Ik heb me al aangemeld bij TFL voor de LEZ etc. Heb ook gegevens wat ik van rdw kon vinden doorgestuurd voor mijn Alfa Romeo Giulia diesel.

Oh en iemand een leuk reisplan voor de 3 dagen London?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 19:42
Is er een specifiek reden waarom je met je eigen auto door Londen wil rijden? Ik parkeer zelf altijd de auto bij Gatwick Airport en doe alles met de trein (van Gatwick naar Londen) en de Tube (in Londen zelf).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zou de auto lekker thuis laten en in Londen alles met tube en taxi doen. En dan een auto huren om naar Leicester te gaan.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sommige plekken in London (openbaar parkeren) kan zomaar 7 tot 10 pond per uur kosten. Nou is mijn auto mij dierbaar maar om (bewust) dat ding neer te zetten a raison een kleine 200 Euro per dag, gaat me iets te ver.

Zoals anderen aanraden: parkeer de auto (een heeeeel stuk) verder voor weinig en pak lekker de trein, metro en bus. Eventueel kan je op parkopedia meer informatie ophalen die specifiek voor jouw reisdoel geschikt is als je wel de auto ergens wil neerzetten.

Er is trouwens een (klein) iets met openbaar parkeren; op sommige terreinen wordt de heffing en controle alsnog gedaan door private partijen. Daar gaat regelmatig iets fout in de bebording of de exacte afrekening voor (bijvoorbeeld) maximaal 2 uur staan. Dus wat je ook doet; lees en begrijp de borden exact om klemmen of naheffing te voorkomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
We gaan met 5 man naar Leicester naar me tante die jarig is (zaterdag-zondag). En de overige dagen dus London. Parkeren buiten London prima als de verbinding naar de stad goed is, maar waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:58
Tijd terug (6jaar) met scouting met de auto naar Epping Forest (Gilwell Park) geweest. Toen kon je bij Chingford nog gratis parkeren op 'loopafstand' van Chingford station. Vanaf daar kan je met de trein in 30min naar Liverpoolstreet station. Dan kom je ook niet door de 'milieuzone'. Hoe veilig je heilige koe daar staat weet ik niet.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmulders
Gatwick Airport, geen grap. Je parkeert vlakbij het station Gatwick (Parking South Terminal), pak de trein naar London Victoria met de Gatwick Express, 30 minuten later ben je in Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:18
Rohit schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:06:
We gaan met 5 man naar Leicester naar me tante die jarig is (zaterdag-zondag). En de overige dagen dus London. Parkeren buiten London prima als de verbinding naar de stad goed is, maar waar?
Ergens op de lijn Londen Calais?

[ Voor 22% gewijzigd door bregweb op 08-08-2025 15:20 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
mmulders schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:14:
Gatwick Airport, geen grap. Je parkeert vlakbij het station Gatwick (Parking South Terminal), pak de trein naar London Victoria met de Gatwick Express, 30 minuten later ben je in Londen.
52 pond voor 9uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
Nee, long stay parking is niet zo duur, https://www.gatwickairpor...ng/parking-long-stay.html. Lijkt een hoop geld, maar parkeren in Londen zelf is nog veel duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09

orf

In de buurt van Abbey Wood camping (https://maps.app.goo.gl/JipvN5Ge2epJQ8Fz8?g_st=ipc) is het vrij parkeren en stap je zo op de Elizabeth line.

[ Voor 34% gewijzigd door orf op 08-08-2025 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat toch in startpost?
Of wil je zeggen dat een diesel juist ULEZ is; want de enige manier om dat goed in te schatten is exact weten welke auto/uitvoering @Rohit heeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@ToolkiT kom er maar in ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@MAX3400 Non sequitur

ULEZ != LEZ

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:31
www.justpark.com

Is ideaal, je parkeert goedkoop op iemands oprit. Kun je vantevoren boeken.

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 10-08-2025 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
MAX3400 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:38:
[...]

Staat toch in startpost?

[...]

Of wil je zeggen dat een diesel juist ULEZ is; want de enige manier om dat goed in te schatten is exact weten welke auto/uitvoering @Rohit heeft.
2.2 diesel uit 2022 Euro 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je dat duur vindt, kijk eens naar de tarieven op pak hem beet de Zuidas :X

Maar zonder gekheid, ik zou lekker met Ryanair gaan vliegen ofzo, en de rest treinen. Ben je vermoedelijk nog goedkoper uit ook. :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Huur iets via booking.com of Airbnb ofzo met parkeergelegenheid. Zelf ook ooit zo in London gezeten. Parkeergarage bij de flat waar ik in zat met voor die Airbnb owner een parkeerplaats. Was in Woolwich. DLR de stad in. Duurt wel ff maar prima wat mij betreft.

Qua plan: pak zeker voor de grap een foot tunnel mee onder de Thames door. Zit er 1 achter het zwembad in Woolwhich Arsenal die bij het vliegveld uitkomt. Greenwich park even meepakken met de Royal Observatory (en de Greenwhich Meridian). Maritiem museum is ook wel leuk.

Watertaxi tussen wat opstapplaatsen voor de lol. Altijd leuk. Kan je ook dicht de Tower of London komen en de Tower Bridge. Zomaar even wat suggesties :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
The Eagle schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:19:
[...]

Als je dat duur vindt, kijk eens naar de tarieven op pak hem beet de Zuidas :X

Maar zonder gekheid, ik zou lekker met Ryanair gaan vliegen ofzo, en de rest treinen. Ben je vermoedelijk nog goedkoper uit ook. :)
Hoe is het goedkoper dan? Vanaf Eindhoven naar Leicester is ongeveer 600km geloof ik. Ik haal met 1 tank minimaal 850km, kan nog oplopen als ik gewoon normaal 100 ga rijden overal. Dus zeg maar 2 x volle tank heb ik nodig, 170 euro tank. Trein kost 243, totaal dus 413 zonder tol of lez charges dan. Goedkoopste vliegtickets met een goed tijdstip vind ik voor 372 totaal voor 5 personen. Dan nog treinkaartjes kopen taxi van me tante naar hotel dan weer treinkaartjes naar London. Ik denk niet dat het veel goedkoper is dan.
Korvaag schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:42:
Huur iets via booking.com of Airbnb ofzo met parkeergelegenheid. Zelf ook ooit zo in London gezeten. Parkeergarage bij de flat waar ik in zat met voor die Airbnb owner een parkeerplaats. Was in Woolwich. DLR de stad in. Duurt wel ff maar prima wat mij betreft.

Qua plan: pak zeker voor de grap een foot tunnel mee onder de Thames door. Zit er 1 achter het zwembad in Woolwhich Arsenal die bij het vliegveld uitkomt. Greenwich park even meepakken met de Royal Observatory (en de Greenwhich Meridian). Maritiem museum is ook wel leuk.

Watertaxi tussen wat opstapplaatsen voor de lol. Altijd leuk. Kan je ook dicht de Tower of London komen en de Tower Bridge. Zomaar even wat suggesties :)
We hebben vrijdagavond een hotel in Leicester tot maandagochtend met parkeer. Gaat me echt alleen dus parkeer die vrijdag. Hotel voor maandagavond moet ik nog zoeken, met een parkeer plek zou top zijn en dichtbij een station.

[ Voor 37% gewijzigd door Rohit op 10-08-2025 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
Ik moest vorig jaar maar eventjes in Londen zijn. De auto toen geparkeerd in Reading, en daarna met de GWR (Great Western Railway) naar Londen gegaan.

Eigenlijk net zoals bij alle grote steden, parkeer ik het liefste op een P+R buiten de stad en dan het laatste stukje per trein, tram, metro o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ruben279 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:52:
Ik moest vorig jaar maar eventjes in Londen zijn. De auto toen geparkeerd in Reading, en daarna met de GWR (Great Western Railway) naar Londen gegaan.

Eigenlijk net zoals bij alle grote steden, parkeer ik het liefste op een P+R buiten de stad en dan het laatste stukje per trein, tram, metro o.i.d.
Ja ik las op google dat London dat niet echt zo heeft net als wij hier hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rohit schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:06:
Park and ride is your friend :) geld ik veel steden in de UK trouwens..
https://www.parkandride.net/london_greater/index.shtml
Als je naar lester gaat dan is dit denk ik de beste:
North Ealing
• 95 spaces
• staffed & patrolled
• open 24hrs with 24hr contact centre
• season tickets available
• cards accepted
• Park Mark award
• max height 2.08m

Maar je kan ook verder buiten de stand gaan en daar ergens gratis parkeren zoeken en met de trein/tube gaan..
zie https://www.reddit.com/r/...park_and_ride_for_london/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ruben279 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:52:

Reading is een optie (daar woon ik :) ), maar wat kost de carpark daar?
Wel een snelle trein naar Paddington die regelmatig gaat. Je moet alleen niet de Elizabeth (purple) line nemen, die gaat wel naar Reading, maar stopt overal.
En met de trein is een off peak kaartje een stuk goedkoper (UK treinprijzen zijn erg hoog IMHO )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
ToolkiT schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:20:
[...]

Reading is een optie (daar woon ik :) ), maar wat kost de carpark daar?
Wel een snelle trein naar Paddington die regelmatig gaat. Je moet alleen niet de Elizabeth (purple) line nemen, die gaat wel naar Reading, maar stopt overal.
En met de trein is een off peak kaartje een stuk goedkoper (UK treinprijzen zijn erg hoog IMHO )
Ik sliep toen in pentahotel en had auto in de ParkBee garage aan de Chatham Street.
Minder dan 10 minuutjes lopen richting het station, en dan vanaf daar met de GWR naar Paddington.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ruben279 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:47:
[...]

Ik sliep toen in pentahotel en had auto in de ParkBee garage aan de Chatham Street.
Minder dan 10 minuutjes lopen richting het station, en dan vanaf daar met de GWR naar Paddington.
Ah het oude Ramada hotel, daar heb ik eind jaren 90 ook wel eens geslapen..
In 'the office' word er trouwens ook een referentie naar gemaakt als brent onslagen is en traveling salesman is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
Heb voor de vrijdag een parkeerplaats via Justpark gevonden voor 24 euro de hele dag, nog geen 10min lopen van de Big Ben. Dus prima denk ik! Overdekte garage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Als je daar bent mag je dit zeker niet missen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cznKZa6id4OzCt01B96k5aTsdcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhkJvArFcD6u7JUpEo0fL4Cf.jpg?f=fotoalbum_large
Het Science museum in Londen. En na afloop lekker Thais eten daar in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
Rohit schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:01:
Heb voor de vrijdag een parkeerplaats via Justpark gevonden voor 24 euro de hele dag, nog geen 10min lopen van de Big Ben. Dus prima denk ik! Overdekte garage.
Vergeet de tol niet mee rekenen om daar te komen. 10 minuten van de Big Ben klinkt als midden in de beruchte tolzone van het centrum van Londen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
Rohit schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 23:28:
[...]

2.2 diesel uit 2022 Euro 6.
Ik ben een paar maanden geleden met de auto naar Londen geweest en kon voor mijn Volvo V90 ook gewoon toegang krijgen tot de ULEZ. Ook een Euro6 diesel, dan moet dat met een Alfa ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ErnstvV schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 15:47:
[...]

Ik ben een paar maanden geleden met de auto naar Londen geweest en kon voor mijn Volvo V90 ook gewoon toegang krijgen tot de ULEZ. Ook een Euro6 diesel, dan moet dat met een Alfa ook wel lukken.
En wat waren dus uiteindelijk de kosten weet je dat nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36
Rohit schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:01:
Ik had vorig jaar ook Justpark gebruikt. Maar degene die de parkeerplaats aanbood, annuleerde een paar dagen ervoor de plaats. Toen kon ik op zoek gaan naar nieuwe plek. Je raadt het al, tegen hogere prijzen en verder weg.... Ik kon ook geen negatieve review achterlaten, want ik had er niet geparkeerd... Ik vermoed dat gezien de schaarste en prijzen, de annulering plaats vond. Maar zeker weten doe ik niet.

De tweede plek ging wel prima, maar was vooral heel krap qua parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Burns schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:13:
[...]

Ik had vorig jaar ook Justpark gebruikt. Maar degene die de parkeerplaats aanbood, annuleerde een paar dagen ervoor de plaats. Toen kon ik op zoek gaan naar nieuwe plek. Je raadt het al, tegen hogere prijzen en verder weg.... Ik kon ook geen negatieve review achterlaten, want ik had er niet geparkeerd... Ik vermoed dat gezien de schaarste en prijzen, de annulering plaats vond. Maar zeker weten doe ik niet.

De tweede plek ging wel prima, maar was vooral heel krap qua parkeren.
Ik heb het 2x gebruikt op verschillende plekken in Londen en was volledig probleemloos. Ver vantevoren gereserveerd en gewoon naar toe gereden, auto op de oprit gezet bij een huis en paar dagen later weer vertrokken. Niemand gezien of gesproken maar werkte perfect. Ca 8€ per dag in Islington.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• novastorm76
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 14:52
Als tip voor London (en als je er van houdt natuurlijk is: Harry Potter World

Ondanks dat ik geen die-hard fan ben, vond ik het toch reuze interessant. Je loopt over de (sommige) orginele sets, je krijgt inzicht achter de schermen, hoe ze bepaalde zaken gemaakt hebben. Wij waren er uiteindelijk van half 5 tot iets na 10 uur 's avonds. Echt super gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:05
Rohit schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:23:
Ik ga in september 3 dagen naar London en 2 dagen naar Leicester.

Planning:

vrijdagochtend naar Calais > Trein > London.
Vrijdagavond > Leicester hotel
zaterdag - zondag > Leicester
maandag - dinsdag > London
Dinsdagavond > Terugreis

Totaal dus 3 volle dagen London, iemand tips waar ik kan parkeren? Ik heb me al aangemeld bij TFL voor de LEZ etc. Heb ook gegevens wat ik van rdw kon vinden doorgestuurd voor mijn Alfa Romeo Giulia diesel.

Oh en iemand een leuk reisplan voor de 3 dagen London?
Ik hoop voor je dat je hotel in Londen een parkeergelegenheid heeft, maar in Londen parkeren is duur. Heel duur.
Overigens moet je voor bepaalde gebieden je auto registreren bij TFL, je certificate of conformity overleggen en in bepaalde gevallen ook vast betalen voor de emissie zones.
Be warned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
Rohit schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:10:
[...]

En wat waren dus uiteindelijk de kosten weet je dat nog?
Ik heb het net nog even opgezocht, voor beide zones heb ik een korting van 100% gekregen, dus geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 03:31
JTHZZ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:20:
[...]

Ik heb het 2x gebruikt op verschillende plekken in Londen en was volledig probleemloos. Ver vantevoren gereserveerd en gewoon naar toe gereden, auto op de oprit gezet bij een huis en paar dagen later weer vertrokken. Niemand gezien of gesproken maar werkte perfect. Ca 8€ per dag in Islington.
Ligt er geheel aan waar je parkeert, ik was in Greenwitch iets van € 22 kwijt voor 6 uur. In London centrum, vlak bij ons kantoor in "The City" was ik dat al kwijt voor een half uur.

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
Het kan wel handig zijn om Oyster cards aan te schaffen, die kan je dan voor het OV daar gebruiken. Die kan je simpel opladen bij de stations maar je kan ze ook gebruiken in de bussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
WargamingPlayer schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:48:
[...]

Ligt er geheel aan waar je parkeert, ik was in Greenwitch iets van € 22 kwijt voor 6 uur. In London centrum, vlak bij ons kantoor in "The City" was ik dat al kwijt voor een half uur.
Ja maar je ziet op de kaart wat de tarieven zijn als je boekt.
In mijn ervaring zijn de particulieren die hun niet gebruikte oprit verhuren het goedkoopst en natuurlijk location, location, location..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
ErnstvV schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:07:
Het kan wel handig zijn om Oyster cards aan te schaffen, die kan je dan voor het OV daar gebruiken. Die kan je simpel opladen bij de stations maar je kan ze ook gebruiken in de bussen.
Dat is tegenwoordig redelijk overbodig. Met een Nederlandse bankpas kun je overal in en uit checken en als je dat meerdere keren per dag doet, wordt het bedrag op een dagkaart afgetopt dus heb je altijd het optimale tarief. Oyster is denk ik alleen nog nodig voor abonnementen.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 13-08-2025 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:05
ErnstvV schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:07:
Waarom zou je dat doen als je ook met je creditcard/Apple Pay in en uit kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
Het verschil is dat je met een Oyster kaart kan profiteren van een maximum dagtarief. Bij een cc of Apple pay kom je daarvoor niet in aanmerking. Ik zeg het uit mijn hoofd, maar dat speelt bij meer dan 4 ritten per dag.
De nadelen zijn, de kaart kost geld (5 pond uit mijn hoofd) en je kan blijven zitten met een rest-saldo voor een mogelijk toekomstig verblijf.

"The maximum daily charge for an Oyster card, also known as the daily cap, varies depending on the zones you travel within. For example, traveling within Zones 1 and 2, the daily cap is £8.90, according to Transport for London. If you travel across Zones 1-3, the daily cap is £10.50. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:15
Burns schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:18:
Het verschil is dat je met een Oyster kaart kan profiteren van een maximum dagtarief. Bij een cc of Apple pay kom je daarvoor niet in aanmerking.
Dat is onjuist, ook met een bankpas of CC zit er een cap op het max.dagtarief.
Geen enkele reden dus om daarvoor een Oyster card aan te schaffen.
https://tfl.gov.uk/fares/find-fares/capping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
ASW1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Dat is onjuist, ook met een bankpas of CC zit er een cap op het max.dagtarief.
Geen enkele reden dus om daarvoor een Oyster card aan te schaffen.
https://tfl.gov.uk/fares/find-fares/capping
Ok, dank ik wist dit niet. Dan is het enige voordeel denk ik nog voor kinderen van 11 tm 14 jaar die meereizen, die voor half geld kunnen reizen op een Oyster card en dat kan niet voor andere betaalmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:15
Burns schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:18:
[...]

Ok, dank ik wist dit niet. Dan is het enige voordeel denk ik nog voor kinderen van 11 tm 14 jaar die meereizen, die voor half geld kunnen reizen op een Oyster card en dat kan niet voor andere betaalmiddelen.
Er is een Young Visitor Discount die je op bepaalde stations door een medewerker kunt laten toevoegen op een Oyster card idd. en dan 14 dagen geldig is.
Een beetje onderaan deze pagina. Een photocard online aanvragen zal zelden zin hebben want dat kost 16 pond.
https://tfl.gov.uk/fares/...1-15-zip-oyster-photocard
Pagina: 1