Beste mede-Tweakers,
Ik heb nul ervaring met KVM switches en weet niet wat de beperkingen zijn van die apparaten.
Mijn setup:
Game PC met MSI RTX 4070 (1 HDMI en 3x Display Port)
Monitor MSI Optix MAG274QRF-QD (Met Display Port aangesloten)
Monitor ASUS VX24AH (Met HDMI aangesloten)
Toetsenbord, muis, headset: USB
De monitoren draaien beide op 2560*1440, de ASUS op 60 Hz, de MSI op 165 Hz
Ik wil graag een NUC kopen met het oog op energie besparing ten opzichte van de PC.
Dan is de vraag, hoe sluit ik het aan om de Asus monitor, toetsenbord, muis en eventueel de headset op de Nuc te gebruiken en kan switchen naar alles op de PC.
Ik ben enigzins beducht voor beperkingen in extended desktop functionaliteit indien de Asus monitor via een KVM switch loopt en de MSI direct aan de PC hangt.
Twee monitoren 2560*1440 naast elkaar, komt neer op 5120*1440 resolutie.
Beide schermen aan een KVM switch hangen lijkt geen optie omdat de KVM Switches die ik zie (bij Azerty) allemaal een beperking hebben in de Hertzen, 30 danwel 60Hz en sommigen hebben in de specificatie staan dat er maar 1 scherm kan worden gebruikt.
De PC draait op Windows 11, voor de Nuc had ik Linux in gedachten.
De Nuc : MSI Cubi 5 12M-003BEU - Mini-PC (Nog niet gekocht overigens, ik wacht eerst reacties af)
2*8GB DDR5 SO-Dimm en een 1TB M.2 SSD
Heeft iemand hier ervaring mee en een goed inzicht in de beperkingen ?
Bijvoorbaat dank
Spinner
Ik heb nul ervaring met KVM switches en weet niet wat de beperkingen zijn van die apparaten.
Mijn setup:
Game PC met MSI RTX 4070 (1 HDMI en 3x Display Port)
Monitor MSI Optix MAG274QRF-QD (Met Display Port aangesloten)
Monitor ASUS VX24AH (Met HDMI aangesloten)
Toetsenbord, muis, headset: USB
De monitoren draaien beide op 2560*1440, de ASUS op 60 Hz, de MSI op 165 Hz
Ik wil graag een NUC kopen met het oog op energie besparing ten opzichte van de PC.
Dan is de vraag, hoe sluit ik het aan om de Asus monitor, toetsenbord, muis en eventueel de headset op de Nuc te gebruiken en kan switchen naar alles op de PC.
Ik ben enigzins beducht voor beperkingen in extended desktop functionaliteit indien de Asus monitor via een KVM switch loopt en de MSI direct aan de PC hangt.
Twee monitoren 2560*1440 naast elkaar, komt neer op 5120*1440 resolutie.
Beide schermen aan een KVM switch hangen lijkt geen optie omdat de KVM Switches die ik zie (bij Azerty) allemaal een beperking hebben in de Hertzen, 30 danwel 60Hz en sommigen hebben in de specificatie staan dat er maar 1 scherm kan worden gebruikt.
De PC draait op Windows 11, voor de Nuc had ik Linux in gedachten.
De Nuc : MSI Cubi 5 12M-003BEU - Mini-PC (Nog niet gekocht overigens, ik wacht eerst reacties af)
2*8GB DDR5 SO-Dimm en een 1TB M.2 SSD
Heeft iemand hier ervaring mee en een goed inzicht in de beperkingen ?
Bijvoorbaat dank
Spinner
[ Voor 3% gewijzigd door Spinner op 08-08-2025 01:42 ]