Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 20:06
Ik ben op zoek naar een laptop voor zakelijk gebruik als dynamics 365 ce consultant.
Hierbij werk ik vooral veel vanuit de webbrowser, vaak met veel tabbladen open (16gb ram is echt te weinig), maar ook regelmatig in vs code. Ook moet ik soms gebruik maken van bijv. powerbi.

Wat zoek ik:
- laptop moet goed mee te nemen zijn, dus bij voorkeur 14 inch en relatief dun
- goede batterijduur is een pré
- veel cpu kracht en ram; minimaal 32 gb ram

Ik heb nu een thinkpad p1 (i9 10th gen, 32gb ram, nvidia gtx) en een elitebook 1040 g9 (16 gb ram, intel i5 12th gen). Beiden zijn op zich prima laptops, de thinkpad vind ik echter toch eigenlijk wat te groot om veel mee te nemen. De elitebook is een prima laptop maar met te weinig ram iig en cpu kracht mag ook meer zijn.

Wat had ik in gedachte:
- Macbook Pro M4 Pro 48gb ram (voordeel: goed scherm, goede batterijduur. Nadeel; ik moet soms tools gebruiken die alleen in windows bestaan, dat zal dan via een vm moeten)
- hp zbook ultra g1a (oled scherm, 64gb ram, amd ai ..... 395 uitvoering: HP ZBook Ultra 14 inch G1a (A3ZP4ET) )
- dell pro max 14 premium (redelijk vergelijkbaar met de hp, maar dan een wat minder krachtige intel cpu. helaas geen reviews van kunnen vinden)

Ik sta zeker open voor andere voorstellen, en zowel windows als mac os is dus prima.

Budget, geen strikt budget maar laten we zeggen max 3000 excl. btw