Mijn vraag
Voor een nieuwe build heb ik een raar probleem...raar omdat ik het probleem eerst had met een 690 formula board en had geconcludeerd dat lane 2 kapot was. Maar nu met een nieuw z790 formula board heb ik exact hetzelfde probleem, een dimm in A2 zorgt ervoor dat de pc in een detect memory loopje gaat en stopt op code 55. Doe ik dezelde dimm in B2 is er niks aan de hand. Dat geldt voor verschillende soorten memory. Nu heb ik dan zelfs het geheugen gekocht wat ik weet dat dat moeten werken maar het probleem blijft. Ik dacht dat ik dit redelijk onder de knie had...maar deze snap ik echt niet. Dus graag hulp
Relevante software en hardware die ik gebruik
Behuizing:
Moederbord: ASUS ROG Z790 Formula (bios 1503)
CPU: Intel i9-14900KS
GPU: Zotac RTX 4090
RAM: 2 × 24 GB Corsair Dominator Titanium DDR5-7200 (wit) en ook geprobeerd met
RAM: 2 × 48 GB Corsair Dominator Titanium DDR5-6600
SSD: Samsung 990 Pro 2TB
AIO: NZXT Kraken Elite 360 met LCD-scherm
Contact frame: Thermal Grizzly
PSU: XPG Cybercore 1300W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit is denk ik met 70e build of zo....behalve de normale rariteiten die ik zelf kan oplossen eigenlijk nooit echte problemen. Maar nu met zowel een formula 690 als een 790 exact hetzelfde probleem.
...
Voor een nieuwe build heb ik een raar probleem...raar omdat ik het probleem eerst had met een 690 formula board en had geconcludeerd dat lane 2 kapot was. Maar nu met een nieuw z790 formula board heb ik exact hetzelfde probleem, een dimm in A2 zorgt ervoor dat de pc in een detect memory loopje gaat en stopt op code 55. Doe ik dezelde dimm in B2 is er niks aan de hand. Dat geldt voor verschillende soorten memory. Nu heb ik dan zelfs het geheugen gekocht wat ik weet dat dat moeten werken maar het probleem blijft. Ik dacht dat ik dit redelijk onder de knie had...maar deze snap ik echt niet. Dus graag hulp
Relevante software en hardware die ik gebruik
Behuizing:
Moederbord: ASUS ROG Z790 Formula (bios 1503)
CPU: Intel i9-14900KS
GPU: Zotac RTX 4090
RAM: 2 × 24 GB Corsair Dominator Titanium DDR5-7200 (wit) en ook geprobeerd met
RAM: 2 × 48 GB Corsair Dominator Titanium DDR5-6600
SSD: Samsung 990 Pro 2TB
AIO: NZXT Kraken Elite 360 met LCD-scherm
Contact frame: Thermal Grizzly
PSU: XPG Cybercore 1300W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit is denk ik met 70e build of zo....behalve de normale rariteiten die ik zelf kan oplossen eigenlijk nooit echte problemen. Maar nu met zowel een formula 690 als een 790 exact hetzelfde probleem.
...