Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal ik m.n. gaan gebruiken om de laatste games op te spelen, voornamelijk op 1440p want ik verwacht dat 4k niet (altijd) haalbaar zal zijn. Verder geen harde eisen. Zo'n 15 jaar geleden heb ik mijn laatste game systeem samengesteld, welke ik ondertussen al geruime tijd niet meer gebruik. Enkele jaren terug de PS5 aangeschaft, maar het kriebelt toch weer om terug te gaan naar de PC. Zelf ben ik al geruime tijd uit de materie, dus zou graag gebruik maken van jullie expertise. Veel dank!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Huidige setup valt ruim binnen budget, het mag altijd minder - maar mocht het nog wat oplopen is dat niet direct een probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, oude Game PC is van zo'n 15 jaar geleden en wordt al lang niet meer gebruikt, dit zal dus een nieuwe start zijn!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie setup onderstaand.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen verdere voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Allen reeds benoemd bij het bovenstaande.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zie onderstaande setup voor mijn eerste inschatting. Elementen waar ik over twijfel zijn nog de volgende:
Dit systeem zal ik m.n. gaan gebruiken om de laatste games op te spelen, voornamelijk op 1440p want ik verwacht dat 4k niet (altijd) haalbaar zal zijn. Verder geen harde eisen. Zo'n 15 jaar geleden heb ik mijn laatste game systeem samengesteld, welke ik ondertussen al geruime tijd niet meer gebruik. Enkele jaren terug de PS5 aangeschaft, maar het kriebelt toch weer om terug te gaan naar de PC. Zelf ben ik al geruime tijd uit de materie, dus zou graag gebruik maken van jullie expertise. Veel dank!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Huidige setup valt ruim binnen budget, het mag altijd minder - maar mocht het nog wat oplopen is dat niet direct een probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, oude Game PC is van zo'n 15 jaar geleden en wordt al lang niet meer gebruikt, dit zal dus een nieuwe start zijn!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie setup onderstaand.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen verdere voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Allen reeds benoemd bij het bovenstaande.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zie onderstaande setup voor mijn eerste inschatting. Elementen waar ik over twijfel zijn nog de volgende:
- GPU - 9070 vs 5080: Is de upgrade naar 5080 het prijsverschil van ongeveer 300/350 EUR waard, en zal dit mij meer gaan brengen?
- CPU: Kennis omtrent de CPU is beperkt. De keuze die ik hier maak, is dat een redelijke?
- Behuizing: Voor de behuizing ben ik uitgegaan van de meest voorkomende hier op het forum, welke mij ook aansprak. Geen idee of ik hier iets over het hoofd zie.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 359,90 | € 359,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 168,99 | € 168,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G | € 699,- | € 699,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 33,35 | € 33,35 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 117,90 | € 117,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 109,- | € 109,- |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 107,90 | € 107,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.730,94 |
[ Voor 3% gewijzigd door MS144 op 07-08-2025 15:31 ]