Betreft Zehnder WHR 930 Basic L. Sinds kort bromt de WTW wat. Met wat uitzoeken gemerkt dat het de lucht aanvoer ventilator is. Ik denk wellicht even open maken en leeg zuigen. Wat blijkt, heeft de vorige bewoner die ventilatoren nooit schoon gemaakt (installatie hangt nu 13 jaar, wij wonen er 3. Tijd terug laten reinigen, maar ventilator was daar dus klaarblijkelijk geen onderdeel van). Een zwart & zwart-witte drab op die bladen en rond de ventilator in de behuizing. Heb het ook maar weer snel terug gedaan, want dit krijg ik niet schoon met de ventilator in de WTW.
Kan ik de ventilator beter vervangen? Aangezien hij zo smerig is en reeds bromt?
En voor mijn gemoedsrust: wat zit in godsnaam op die aanvoer ventilator? Is dat 13 jaar stof? Het zag uit alsof ik er ziek van ga worden alleen al omdat ik in de buurt was.
Kan ik de ventilator beter vervangen? Aangezien hij zo smerig is en reeds bromt?
En voor mijn gemoedsrust: wat zit in godsnaam op die aanvoer ventilator? Is dat 13 jaar stof? Het zag uit alsof ik er ziek van ga worden alleen al omdat ik in de buurt was.