TP-link TL-ER7206 gebruiken op PTP delta glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_J
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-08 14:42
Ik heb bovenstaande router een jaar of twee gebruikt, rechtstreeks op de glasvezel van Delta (PTP dus geen XS-GPON). Daarbij heb ik de RJ45-Sfp Tranceiver Module uit het Delta modem gehaald en in de TP link geplaatst. Werkte prima, tot een jaar geleden. Vanaf dat moment kreeg ik alleen nog maar lokale IP adressen toegewezen door Delta: 10.101.208.92 met een subnet van 255.255.248.0 en een gateway 10.101.208.1.
Had toen geen tijd om het op te lossen, dus het Delta modem maar weer geinstalleerd en de TP-link daarachter gehangen. Het Delta modem kent geen bridge mogelijkheid dus twee routers achter elkaar. Niet ideaal. Vandaag maar weer eens geprobeerd en met Delta gebeld. Maar mijnheer, u heeft een TL-ER7206 router, die kunt u niet rechtstreeks aan ons glas hangen. Ik kwam er niet verder mee, dus ze sturen mij nu een router in bridge mode. Maar ja een extra onnodig apparaat zit ik niet op te wachten, en heb het idee dat ze me nu iets op de mouw spelden bij Delta....

Iemand hier een advies/mening over?

groet Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30

lier

MikroTik nerd

Zou kijken of je op CGNAT zit. Maar dan verwacht ik een 100.x.x.x adres...private IP klinkt heel onwaarschijnlijk.

Mocht dit zo zijn, contact opnemen met klantenservice, die kunnen dit aanpassen.
Waarom is het trouwens een probleem?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_J
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-08 14:42
Ha Lier,

Volgens mij geen CGNAT hier, wanneer ik het eigen Delta modem eraan hang zie ik de instellingen bij DHCP dat mijn IP 149.143.105.131/255.255.255.128 en gateway 149.143.105.129 is.
De klantenservice: ik kom niet eens voorbij de 1e lijn dus iemand met kennis krijg ik niet aan de lijn. Op zich is een bridge geen probleem, maar een extra onnodig apparaat wil ik eigenlijk niet en wil snappen waarom de TL-ER7206 niet werkt op zijn eigen SFP WAN... Bij XS-GPON hebben ze een MAC adres nodig en wijzigen ze iets in hun eigen config, ik heb PTP, en ze hebben ook nergens om gevraagd.

Groet Marcel

[ Voor 4% gewijzigd door Marcel_J op 07-08-2025 13:01 ]