Front audio CM Stacker aansluiten ASRock X870 Steel Legend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Hallo,

Ik heb een oude Coolermaster Stacker kast en ik wil de front audio op het moederbord (ASRock X870 Steel Legend) aansluiten, want van daar komt het geluid voor de rear surrounds vandaan.
Alleen kom ik er niet uit hoe, want de indicatie van de lijntjes van de kast komen niet overeen met die van het moederbord.
Onderstaande zijn de schema's voor de kast en moederbord. Voor de Stacker gaat het om de lijntjes rechts, waarbij de kanttekening geplaatst moet worden dat er maar één aardedraad (ground) is.

Cooler Master Stacker STC-T01:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz3QmS4oMVVmwncCHpSDPmRB2OE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ySrCwFmj2B83oRSlyVCPaqrI.png?f=fotoalbum_large

ASRock X870 Steel Legend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyzBjnDfyZmLWvNt26eUXG6knPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WB2JOumiLSnVc9K38pKSAD9O.png?f=fotoalbum_large

Zou iemand me daar bij kunnen helpen? Aangezien sommige draadjes doorgelust zijn, betekent willekeurig proberen ook een kortsluiting maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Nas T op 07-08-2025 09:32 ]

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:06
Volgens mij is die connector nooit gewijzigd als standaard dus in principe kun je deze zo aansluiten. Maar de kast is al dusdanig in leeftijd dat ik vermoed dat het om de AC97 specificatie gaat. Dus je moet even een AC97 schema erbij pakken en die aanhouden voor je HD audio connector. Of zelfs nog controleren of het moederbord wel AC97 ondersteund!

Dus:

MIC-IN gaat op MIC2_L
MIC-POWER gaat op MIC2_R
GROUND gaat op GND
L-OUT gaat op OUT2_L
L-RET gaat op OUT_RET of niet aansluiten!
R-OUT gaat op OUT2_R
R-RET gaat op MIC_RET of niet aansluiten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Sorry voor de late reactie, ik heb best weinig tijd.
Ik heb het aangesloten zoals je omschreef. L-RET/R-RET zijn niet aangesloten, de rest wel.
De microfoon uit aan de voorzijde van de kast geeft nu het surround-links en surround-rechts (dus de achterspeakers) door. Bedankt voor je hulp!

vrede in rust