Panasonic 55" 2016 LCD tv upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
Hi,

Na wat leeswerk toch maar eens een topic openen. Een tijd geleden de woonkamer anders ingericht waardoor de kijkafstand opeens 4.5M is geworden ipv een krappe 3. De oude 55" LCD TV van Panasonic doet het nog goed maar is wel wat klein. Recentelijk ook een switch 2 gekocht en mario kart met z'n vieren is niet heel lekker dus ook maar eens kijken naar een nieuwe TV, 75/77" zou precies passen op de plek waar ie komt...

Budget is vloeibaar maar zie mezelf niet echt EUR2000 uitgeven aan een TV. Het liefst zo rond de max EUR1500.

Eerste keus was OLED vs Miniled: Initieel na gewoon eens gekeken te hebben in de lokale mediamarkt (het is tenslotte 10+jr geleden dat ik me in TV's verdiept heb.pfff)

In de winkel springt OLED er enorm uit, ziet er super uit.. (maar ja, dat is in de winkel). De prijzen zijn wat minder leuk maar in principe zou de 77" LG C4 voor EUR1649 bij Smits wel kunnen.

_MAAR_ (na o.a. hier gelezen te hebben ) en aangezien we voornamelijk in een lichte woonkamer wat series kijken via netflix/prime en af en toe eens gamen op een switch 2 denk ik niet dat OLED de goede keus is.

Dus verder gekeken en dan kom ik uit op QLED NEO van Samsung. De meerprijs van de 2025 modellen tov de 2024 modellen vind ik het niet waard en dus ben ik uitgekomen op een de Samsung 75QN86D. Die kan ik voor EUR1399 bij HelloTV meekrijgen, wat mij betreft een mooie prijs.

Ik lees alleen op dit forum weinig hierover behalve een bericht dat de bouwkwaliteit wat matig is. Hier lees/zie ik op youtube reviews verder niks over. Ik snap dat sommige van die reviews niet objectief zijn maar dan nog kan ik nergens echt slechte ervaringen vinden.

TCL heb ik links laten liggen. Ik lees toch best veel over de beperkte levensduur ervan en ervaringen op trustpilot zijn aardig schokkend.

Bega ik hiermee een miskoop? ZIjn er alternatieven in een soortgelijke prijsklasse voor een 75" TV?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik zit hier vol tevredenheid naar een 65X95L Sony MiniLED te kijken

heeft Sony wat voor je?

grof filter op gezet voor je voor 75inchers tot 2000 euro in de pricewatch

categorie: Televisies

eventueel kun je overwegen (aangezien ik het woord "bouwkwaliteit" zie langskomen) om een iets betere TV te pakken op 73 inch aangezien je toch van 55 komt.

Verder gebriik ik vaak de reviews van

https://global.techradar.com/nl-nl/televisions
https://www.flatpanelshd.com/
https://www.hdtvtest.co.uk/

en natuurlijk Tweakers zelf in de BestBuyGuides Best Buy Guide: Televisie Best Buy Guide

[ Voor 39% gewijzigd door Fraggert op 07-08-2025 10:04 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Ik heb ook een hele lichte woonkamer met een LG OLED C3. Dat gaat echt prima. Een C3 en C4 zijn zóveel helderder dan jouw bijna 10 jaar oude Panasonic. OLED niet direct afschrijven omdat je een lichte woonkamer hebt. Veel direct zonlicht op het scherm is wel een reden om niet voor OLED te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 07-08-2025 09:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Fraggert schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:14:
ik zit hier vol tevredenheid naar een 65X95L Sony MiniLED te kijken

heeft Sony wat voor je?

grof filter op gezet voor je voor 75inchers tot 2000 euro in de pricewatch

categorie: Televisies

eventueel kun je overwegen (aangezien ik het woord "bouwkwaliteit" zie langskomen) om een iets betere TV te pakken op 73 inch aangezien je toch van 55 komt.

Verder gebriik ik vaak de reviews van

https://global.techradar.com/nl-nl/televisions
https://www.flatpanelshd.com/
https://www.hdtvtest.co.uk/

en natuurlijk Tweakers zelf in de BestBuyGuides Best Buy Guide: Televisie Best Buy Guide
Heb even wat beter naar Sony gekeken. Enigzins vergelijkbaar qua prijs is de Bravia 3 maar de eerste de beste review die ik ervan opzoek (Rtings) komt ie niet goed uit. Is ook geen QLED maar Triluminos... en dat zou dan weer wat minder contrast geven.

Dan is er nog de X85L, daar lees ik niks negatiefs over, is alleen een model uit 2023 en is "full array led" wat weer minder is dan QLED als ik google moet geloven. Dan vraag ik me weer af of ik daar goed aan doe. Alles zal er beter uitzien dan nu..maar kan het geld maar 1x uitgeven.

De Sony mini-leds zijn allemaal wel fors duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

pipo de C schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Heb even wat beter naar Sony gekeken. Enigzins vergelijkbaar qua prijs is de Bravia 3 maar de eerste de beste review die ik ervan opzoek (Rtings) komt ie niet goed uit. Is ook geen QLED maar Triluminos... en dat zou dan weer wat minder contrast geven.

Dan is er nog de X85L, daar lees ik niks negatiefs over, is alleen een model uit 2023 en is "full array led" wat weer minder is dan QLED als ik google moet geloven. Dan vraag ik me weer af of ik daar goed aan doe. Alles zal er beter uitzien dan nu..maar kan het geld maar 1x uitgeven.

Klopt, Sony is wat prijziger.

check even goed bij bijv Smits voor een aanbiedingsprijs want mijn 65X95L staat voor 2500 in de pricewatch maar die kocht ik voor 1829.

ik snap wat je zegt overigens hoor.......ik kwam van een hele goedkope instap 65 Sony LCD met best wat issues n het beeld (niet defect maar inherent aan de prijs) zoals banding......zwart dat geen zwart maar donkergrijs was etc etc.

Uiteindelijk ook dus niet gekozen voor het allerbeste zoals een nog veel duurdere OLED maar wel gekozen voor een goede beeldkwaliteit/prijs verhouding en de sony voor de bouwkwaliteit.
Ik heb alle overwogen modellen wezen bekeken in een showroom.

Voor de rest wilde ik je in elk geval Sony even laten bekijken en overwegen, zodat je wat beter zicht op de markt heb en hoeveel waar je ergens voor je geld krijgt.

Ik heb ook maanden gewikt en gewogen hoor, sterkte gewenst in elk geval ;)

Ben benieuwd waar je keuze op gaat vallen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
pipo de C schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:56:
[...]
Dan is er nog de X85L, daar lees ik niks negatiefs over, is alleen een model uit 2023 en is "full array led" wat weer minder is dan QLED als ik google moet geloven.

Full Array LED (je bedoelt Full Array Local Dimming; FALD) heeft niks te maken met QLED. De Q in QLED staat voor Quantum dot filter en dat zorgt voor een breder kleurbereik. FALD is een technologie om de leds te dimmen. Je hebt door de bank genomen, twee belichtingstechnologieën bij QLED (LCD) tv's, edge-lit en FALD. FALD is superieur aan edge-lit. Edge-lit belicht het scherm vanaf de zijkant en kan niet goed gedimd worden. Dat leidt tot minder goed contrast. Bij een FALD scherm zijn de leds achter het scherm geplaatst en kunnen direct in zones van meerdere led's tegelijk gedimd worden. Je hebt QLED televisies met FALD scherm en met een Edge-lit scherm. Niet elk FALD scherm kan goed dimmen, dat is weer afhankelijk van het aantal dimmingzones.

Sony is altijd duurder dan andere merken. Je betaalt een Sony premium. Zijn hele goede schermen met goede beeldverwerking, mogelijk de beste op de markt. Maar dan moet je wel de high-end lijn van Sony kopen en dat is de X85L in ieder geval niet. De X85L is dan wel LCD tv met FALD scherm, maar heeft een beperkt contrast en beperkte piekhelderheid. HDR komt hierdoor niet goed uit de verf.

De key vraag is of er veel direct zonlicht op het scherm valt. Zo nee, kijk dan naar een OLED tv. Daarnaast ook van belang om te weten hoe je naar de tv kijkt. Zit je er recht voor, kijk je vanuit een hoek. Heb je reflecties van raampartijen op de tv? Zijn allemaal zaken om mee te nemen om een goede keuze te kunnen maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 07-08-2025 11:18 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

als ik het zo even bekijk.....als die LG 77C4 binnen bereik is, dan is dat haast wel de "nobrainer".

maar als je wat wilt besparen op een uitgaande C3 (als die uberhaaupt nog te koop is):

https://www.rtings.com/tv...vs-lg-c4-oled/37848/49541

even mijn gewaarde forumlid @Freshouttheoven taggen voor zijn 2 centjes, mocht die niet al aan het typen zijn ;-)

en @Hulleman (mooie reactie trouwens _/-\o_ ) geeft al aan dat alleen direct zonlicht nog een issue is...ik was zelf ook wat huiverig voor beschadiging maar ik ben iemand die al snel niet inhaalt bij al een klein beetje twijfel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Reddit staat vol met voorbeelden van matige Quality Control bij Samsung evenals de bouwkwaliteit. Laatstgenoemde is wat verbeterd de laatste paar jaar maar nog steeds ondermaats.

Zoals door anderen gezegd, wanneer er geen directe zonlicht op de TV schijnt is OLED de betere keuze. De C4 voor 1649 is een mooie deal, hou er wel rekening mee dat dit model een glossy toplaag heeft waardoor afhankelijk van jouw kamerindeling veel weerspiegeling kunt zien wanneer de TV uit staat en ook in sommige scenario's wanneer de TV aanstaat. Je zou dan eventueel naar een 77B4 kunnen kijken, deze zou voor rond de 1400 euro te koop moeten zijn (eventueel na onderhandelen).

Verder stelt Hulleman relevante vragen om tot een goed advies te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thanks @Freshouttheoven

Even snel gezocht want ik kan niet oordelen over het verschil in reflectie maar rtings vind ze beide glossy;
https://www.rtings.com/tv...vs-lg-c4-oled/49540/49541

of doel je dan puur op de besparing in euro's?

minpuntjes

Direct reflections are distracting.

Lacks the SDR brightness needed to overcome glare in a bright room.

bron : https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b4-oled

allicht zit er wel verschil in, zou mooi zijn als je zulke schermen even naast elkaar kunt zien bij bijv de grote HelloTV showroom in amsteerdam...daar heb ik de hele line-up van Sony beoordeelt destijds.

@pipo de C

Techradar is in elk geval lovend over de C4 https://www.techradar.com...our-best-tv-buy-heres-why zelfs ten opzichte van de 2025 line-up.

Voor de rest is het eigenlijk een kwestie van een zwikje reviews lezen en proberen die te interpreteren naar jouw real-life situatie en, toegegeven, dat is een hele lastige opgave :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 07-08-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Hulleman schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

Full Array LED (je bedoelt Full Array Local Dimming; FALD) heeft niks te maken met QLED. De Q in QLED staat voor Quantum dot filter en dat zorgt voor een breder kleurbereik. FALD is een technologie om de leds te dimmen. Je hebt door de bank genomen, twee belichtingstechnologieën bij QLED (LCD) tv's, edge-lit en FALD. FALD is superieur aan edge-lit. Edge-lit belicht het scherm vanaf de zijkant en kan niet goed gedimd worden. Dat leidt tot minder goed contrast. Bij een FALD scherm zijn de leds achter het scherm geplaatst en kunnen direct in zones van meerdere led's tegelijk gedimd worden. Je hebt QLED televisies met FALD scherm en met een Edge-lit scherm. Niet elk FALD scherm kan goed dimmen, dat is weer afhankelijk van het aantal dimmingzones.

Sony is altijd duurder dan andere merken. Je betaalt een Sony premium. Zijn hele goede schermen met goede beeldverwerking, mogelijk de beste op de markt. Maar dan moet je wel de high-end lijn van Sony kopen en dat is de X85L in ieder geval niet. De X85L is dan wel LCD tv met FALD scherm, maar heeft een beperkt contrast en beperkte piekhelderheid. HDR komt hierdoor niet goed uit de verf.

De key vraag is of er veel direct zonlicht op het scherm valt. Zo nee, kijk dan naar een OLED tv. Daarnaast ook van belang om te weten hoe je naar de tv kijkt. Zit je er recht voor, kijk je vanuit een hoek. Heb je reflecties van raampartijen op de tv? Zijn allemaal zaken om mee te nemen om een goede keuze te kunnen maken.
Dank voor de uitleg! Erg helder! (haha) Eigenlijk had ik OLED afgeschreven aangezien de ruimte best wel licht is maar er valt niet echt direct zonlicht op de TV, die staat aan weerszijden een meter of 3 van de ramen af. Ik heb wel wat reflecties. Ik kijk ook niet echt vanuit extreme hoeken TV, we zijn met z'n vieren maar zitten denk ik niet meer dan een graad of 30 van de TV af.

OLED is dan eigenlijk alsnog een prima keus? Heeft het nog zin om te gaan vergelijken met een goede Sony (niet OLED) versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Fraggert schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:27:
als ik het zo even bekijk.....als die LG 77C4 binnen bereik is, dan is dat haast wel de "nobrainer".

maar als je wat wilt besparen op een uitgaande C3 (als die uberhaaupt nog te koop is):

https://www.rtings.com/tv...vs-lg-c4-oled/37848/49541

even mijn gewaarde forumlid @Freshouttheoven taggen voor zijn 2 centjes, mocht die niet al aan het typen zijn ;-)

en @Hulleman (mooie reactie trouwens _/-\o_ ) geeft al aan dat alleen direct zonlicht nog een issue is...ik was zelf ook wat huiverig voor beschadiging maar ik ben iemand die al snel niet inhaalt bij al een klein beetje twijfel ;-)
Dan staat die LG C4 voor EUR1649 nu even bovenaan de lijst weer.. Wil toch nog eens goed kijken naar Sony maar dat zal wel veel duurder gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipo de C
Freshouttheoven schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:29:
Reddit staat vol met voorbeelden van matige Quality Control bij Samsung evenals de bouwkwaliteit. Laatstgenoemde is wat verbeterd de laatste paar jaar maar nog steeds ondermaats.

Zoals door anderen gezegd, wanneer er geen directe zonlicht op de TV schijnt is OLED de betere keuze. De C4 voor 1649 is een mooie deal, hou er wel rekening mee dat dit model een glossy toplaag heeft waardoor afhankelijk van jouw kamerindeling veel weerspiegeling kunt zien wanneer de TV uit staat en ook in sommige scenario's wanneer de TV aanstaat. Je zou dan eventueel naar een 77B4 kunnen kijken, deze zou voor rond de 1400 euro te koop moeten zijn (eventueel na onderhandelen).

Verder stelt Hulleman relevante vragen om tot een goed advies te kunnen komen.
Die QC was de reden dat ik toch nog maar even een topic geopend heb.. en blij dat ik dat gedaan heb. Ik was redelijk overtuigd van Samsung maar inmiddels toch weer bij OLED uitgekomen. Na bovenstaand advies de B4 en C4 nog eens vergeleken (rting video op youtube) en B4 is voor mij dus ook prima.

Eens kijken of ik op die 1400 kan uitkomen :) Scheelt me weer EUR250 tov de C4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

pipo de C schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:20:
[...]

Dank voor de uitleg! Erg helder! (haha) Eigenlijk had ik OLED afgeschreven aangezien de ruimte best wel licht is maar er valt niet echt direct zonlicht op de TV, die staat aan weerszijden een meter of 3 van de ramen af. Ik heb wel wat reflecties. Ik kijk ook niet echt vanuit extreme hoeken TV, we zijn met z'n vieren maar zitten denk ik niet meer dan een graad of 30 van de TV af.

OLED is dan eigenlijk alsnog een prima keus? Heeft het nog zin om te gaan vergelijken met een goede Sony (niet OLED) versie?
zo te lezen is een OLED een prima match in jouw situatie, maar dat is op papier natuurlijk lastig beoordelen. Tegenwoordig is OLED fel genoeg om om te gaan met en lichte woonkamer.

Het vergelijk met een andere techniek (of dat nu Sony is of niet) kun je ook doen vanuit je persoonlijke voorkeur.

Toegegeven dat ik in een showroom stond met demo-materiaal maar ik vond (sidenote: komende vanaf een instapper LCD) de OLED TV's van Sony en LG heel erg "hard" qua kleuren.

Fenomenaal beeld op die OLED's dus verder.....maar ik ervaarde zelf de MiniLED X95 als een stukje "easier on the eyes". Die stond direct naast de A95L OLED te draaien

De stap van mijn X95 nu naar OLED zou ik denk ik niet eens over hoeven na te denken als ik van 65 toch eens naar 73/75/77 inch wil.....dat verschil is kleiner nu ik gewend ben.
Samsung vond ik zo over de top qua kleur en nog wat andere review-dingetjes deden mij die links laten liggen.

Als je nu toch geen haast hebt zou ik eens naar een grote TV boer gaan om te vergelijken..en ja....je staat daar in een winkel en niet thuis en er draaien demo's.....maar toch vond ik het persoonlijk prettig het hele spul eens in het echt te zien.

edit: ik zie je reactie nu net.......of het nu de B4 of C4 wordt.....beide echt hele goede opties voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@pipo de C OLED lijkt me dan de beste oplossing. OLED’s in jouw prijsrange hebben een reflecterend scherm. Dat kan wel impact hebben op het kijken met veel zonlicht. Met name in de zomer is het tot later in de avond behoorlijk licht. Iets om mee te wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Update:

Inmiddels aan het zoeken naar de B4 in 77" maar ik zie niks wat in de buurt komt van EUR1400. Smitsarnhem heeft een OLED77B42LA online staan voor EUR1699. Denk niet dat daar nog 300 vanaf gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Fraggert schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:49:
Thanks @Freshouttheoven

Even snel gezocht want ik kan niet oordelen over het verschil in reflectie maar rtings vind ze beide glossy;
https://www.rtings.com/tv...vs-lg-c4-oled/49540/49541

of doel je dan puur op de besparing in euro's?

minpuntjes

Direct reflections are distracting.

Lacks the SDR brightness needed to overcome glare in a bright room.

bron : https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b4-oled

allicht zit er wel verschil in, zou mooi zijn als je zulke schermen even naast elkaar kunt zien bij bijv de grote HelloTV showroom in amsteerdam...daar heb ik de hele line-up van Sony beoordeelt destijds.
Wanneer je de 77C4 voor 1649 kunt kopen is het imo de meerprijs waard, als je je niet stoort aan de mate van weerspiegelingen.

Ik zou de B4 eerder als semi-glossy omschrijven.

Bij de C4 zijn reflecties duidelijker zichtbaar terwijl bij de B4 ze wat vervagen. Dit is uiteraard ook persoonlijke smaak.

Sony maakt nog steeds goede TV's, en imo kijkend naar het totaalplaatje, de beste echter zijn de tijden waarin jij jouw X95L kocht helaas voorbij en is men dezelfde koers gaan varen als Panasonic waarbij de hoofdprijs wordt gevraagd. Deze prijzen zijn imo niet meer te rechtvaardigen voor de gemiddelde consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
pipo de C schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:54:
Update:

Inmiddels aan het zoeken naar de B4 in 77" maar ik zie niks wat in de buurt komt van EUR1400. Smitsarnhem heeft een OLED77B42LA online staan voor EUR1699. Denk niet dat daar nog 300 vanaf gaat.
Vorige week was de 77B4 nog te koop voor 1499 bij verschillende winkels, gaat binnenkort weer naar dit prijspunt zakken. Je zou even meerdere winkels kunnen aanschrijven en dit o.a. bij Smits kunnen voorleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Freshouttheoven schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:00:
[...]

Wanneer je de 77C4 voor 1649 kunt kopen is het imo de meerprijs waard, wanneer je je niet stoort aan de mate van weerspiegelingen.

Ik zou de B4 eerder als semi-glossy omschrijven.

Bij de C4 zijn reflecties duidelijker zichtbaar terwijl bij de B4 ze wat vervagen. Dit is uiteraard ook persoonlijk smaak.

Sony maakt nog steeds goede TV's, en imo kijkend naar het totaalplaatje, de beste echter zijn de tijden waarin jij jouw X95L kocht helaas voorbij en is met dezelfde koers gaan varen als Panasonic waarbij de hoofdprijs wordt gevraagd. Deze prijzen zijn imo niet meer te rechtvaardigen voor de gemiddelde consument.
fair enough, goed beargumenteerd, ik zag alleen de term "Glossy" staan bij beide TV's in het vergelijk en scande even door wat geschreven reviews heen maar jij laat wel duidelijk even het verschil zien. _/-\o_

ik keek daarstraks wel even raar op inderdaad van die 2500 voor mijn scherm zeg, pwoah. :P

Rest @pipo de C even te checken of de C4 verder nog voordelen heeft maar als je kijkt dat hij wegkomt van zijn oudere panasonic gaat alles een dikke upgrade zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Conclusie voor nu is dus:

- Geen Samsung
- Sony kan wel, maar alleen high-end en dus buiten prijsrange.
- OLED techniek kan prima in mijn situatie
- LG B4 of C4 zijn de meest logische keuzes.

Ik wacht wel even tot de B4 weer op voorraad verschijnt tegen redelijke prijzen. uberhaupt vrijwel nergens meer op voorraad te vinden. Ik vind EUR250 overigens best veel geld voor de verschillen.

De C4 is overigens nu opeens EUR1744 ipv EUR1649 een paar dagen geleden.

Apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Update: Blijkbaar zijn de B4 en C4 niet meer leverbaar. Wat er nu nog is is uitlopende voorraad. De B4 was in Arnhem niet meer te krijgen, de C4 is nu EUR1699... wat nog steeds een nette deal is.

Er waren er nog een paar.. Hm....

• pipo de C
Update 2:

korte versie: B4 besteld voor EUR1499.

lange versie:

Zag dat bij HelloTV de B4 nog wel te koop was maar nu opeens voor EUR2179 (veel duurder dan de C4). Heb het formuliertje ingevuld om een deal te krijgen maar er kon ook niks meer vanaf.. Wel mailde ze terug dat ze ALLEEN OP DIE DAG een deal wilde maken voor een 2025 versie... moest ik dus wel gelijk beslissen.

Ik snap dat ze graag willen verkopen maar deze tactieken werken (bij mij i.e.g) compleet averechts. Wat dat betreft deed Smits het stukken beter door gewoon even te bellen en een aanbod voor de C4 te doen met uitleg erbij.

Uiteindelijk ben ik niet voor de C4 gegaan maar zojuist zag ik dat de B4 77" via bol.com voor EUR1499 te bestellen was. Dat is dichtbij EUR1400 genoeg om te doen. Ik ga er wel vanuit dat die B4 ook (zoals smits) telefonisch meldde) zal verdwijnen uit de winkels.

Mocht het nou echt tegenvallen kan ik altijd nog retourneren... maar ga daar niet vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
pipo de C schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:17:
Wel mailde ze terug dat ze ALLEEN OP DIE DAG een deal wilde maken voor een 2025 versie... moest ik dus wel gelijk beslissen.
Dat is een van de redenen dat ik nooit iets bij HelloTV zou kopen.

Veel plezier met je B4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Nou, de TV heeft het 1 dag gedaan... inmiddels heb ik een standby lampje die 4x knippert als ik 'm probeer aan te zeggen en vervolgens blijft alles zwart.. paar minuten spanningsloos houden heeft het niet opgelost, deze gaat maar retour. Niet een hele beste eerste ervaring met LG dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

pipo de C schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:03:
Nou, de TV heeft het 1 dag gedaan... inmiddels heb ik een standby lampje die 4x knippert als ik 'm probeer aan te zeggen en vervolgens blijft alles zwart.. paar minuten spanningsloos houden heeft het niet opgelost, deze gaat maar retour. Niet een hele beste eerste ervaring met LG dit!
ouch, dat is wel een domper ja....ik dacht ik lees ff terug of je inmiddels geslaagd was.

Had je al een reactie van Bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
pipo de C schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:03:
Ah dit heb ik ook gehad met mijn C3 na anderhalf jaar gebruik. Bij mij was de voeding defect.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 19-08-2025 08:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pipo de C
Fraggert schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:10:
[...]

ouch, dat is wel een domper ja....ik dacht ik lees ff terug of je inmiddels geslaagd was.

Had je al een reactie van Bol?
een uur geleden de nieuwe TV opgehangen, vandaag bezorgd. Deze werkt.. hopelijk morgen ook nog :) Bol heeft het wel erg netjes opgelost. Normaliter retourneer je de defecte TV en bestel je een nieuwe. in dit geval kon dat niet omdat de aanbieding niet meer geldig was. De B4 was opeens weer EUR1999 en dat is weer een slechte deal.

Uiteindelijk na wat bellen kwam bol met het voorstel: bestel maar gewoon een nieuwe TV maar om het prijsverschil te compenseren hadden ze sowieso al een kadobon klaargezet in mijn account twv EUR500.

Daarmee probleem opgelost... MAAR voor leden was de TV niet EUR1999 maar EUR1699 en toen ik voordat ik een nieuwe bestelde voor de zekerheid nog even een dubbelcheck deed aan de telefoon of dat de oude ook idd opgehaald zou worden etc attendeerde die medewerker mij nog even op het feit dat als ik lid zou worden voor EUR14.99 per jaar (voor wat voordelen) ik niet EUR1999 maar EUR1699-EUR500=EUR1199 zou betalen.

Lang verhaal kort: Ik heb de B4 voor EUR1199 kunnen kopen. :)
Pagina: 1