Tips aankoop keukenkastjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 12:48
Hi,

We willen de keuken uitbreiden met een keukeneiland. Nu schijnt de ikea top te zijn, maar we hebben 180cm nodig en willen graag 2 90cm brede kasten. En de hebben ze niet.

Bij een gemiddelde keukenboer ben je ook verplicht de fronten af te nemen, maar dat willen we niet. Dus nu de vraag: Waar koop ik een goede kwaliteit keukenkast van 90cm breed? En een goed push to open ladesysteem, inclusief de mogelijkheid voor binnenlades waar we zelf de voorkant op kunnen maken?

Hebben jullie tips? Dingen waar we op kunnen letten? Type materiaal, dikte, bepaalde merken etc.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:27

dragonhaertt

@_'.'

Bij veel standaard modellen heb je weinig keus.
Als je echt custom wil dan wordt het snel duur.

Ik zou persoonlijk zelf de corpus maken (of laten maken) en daar een boxladesysteem in monteren zoals dit: https://www.so-tech.eu/la...ngssystemen-dubbelwandig/

Ikea heeft ook prima ladesystemen in hun keuken uitrusting, al weet ik niet of je de box-delen kan kopen zonder front en achterkant.

Hoe handig ben je? Wat is je budget? Welk gereedschap heb je tot je beschikking? Wat heb je zelf al gevonden (en zijn gigantisch veel topics over keuken en uitrusting te vinden hier)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:35
Nou je moet dus kennelijk naar een bovengemiddelde keukenboer om kastjes zonder frontjes te kopen. Maar waarom zou je geen fronten willen? Die hebben je brede kasten of lades toch ook nodig? Haal je die ergens anders? Kunnen die dan niet ook die corpussen leveren?
Heb je al op Marktplaats gekeken naar een keukeneiland of keukenkasten die iemand wegdoet en die passen bij wat jij nodig hebt?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:06

Fe2O3

Ja das roest

Ikea method en dan 3x 60, of, 2x 60 en 2x 40 lades, of andere combinates?

Ikea keukenplanner op de website laat je lekker spelen.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06
DutchDisturbed schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:51:
We willen de keuken uitbreiden met een keukeneiland. Nu schijnt de ikea top te zijn, maar we hebben 180cm nodig en willen graag 2 90cm brede kasten. En de hebben ze niet.
Wellicht is daar ook wel een goede reden voor: 90cm is een beste afstand om te overbruggen.

ik vraag me dan ook af je met 2x 90cm brede openingen wel voldoende stevigheid krijgt.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:24
Al bij kvik gekeken?
Ik weet alleen niet of je daar ook losse kasten kan kopen.
Ze hebben in ieder geval alle prijzen van alle kastvarianten op de site staan.

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:36
Ik weet niet waar je woont maar als je niet meer nodig hebt als de kasten en een stel lades kan ik wel wat voor je betekenen. Bij interesse stuur maar even een dm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
Ikea is top, als hun aanbod past in je smaak en je aan de standaard maten voldoende hebt.
Mijn tip: neem een timmerman onder de arm; die maken de perfecte kast aan een haalbare prijs. Je moet wel geduld hebben (een timmerman die over een maand je kastjes kan plaatsen, is verdacht. Een goeie heeft maanden werk in de planning).

Toen we verbouwden heeft de timmerman 'voor de lol' de prijs bepaald als hij zelf de keuken zou maken (alles perfect op maat, geen overbodige gaten in de kasten, ...). Kwam er op neer dat zijn prijs gelijk was aan die van Ikea, als hij geen toestellen rekent (kookplaat, dampkap, oven, microgolfoven, koelkast van eigen merk Ikea). Dat is een goeie prijs/kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 07-08-2025 12:36 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:08
Even de zaag zetten in de boven en onderplaat van de Ikea-kast en deze 10 cm smaller maken, paar nieuwe gaten in boren (afvalstuk als mal gebruiken) en je bent klaar.

Heb voor mijn vorige woning meerdere keukenkasten in de hoogte en breedte ingekort tot een kledingkast, zodat deze pasten voor een kledingkast deur uit een andere serie.

[ Voor 34% gewijzigd door Paul Hewson op 07-08-2025 20:14 ]

Pagina: 1