Overstappen naar iPhone, samenwerking met iPad

Pagina: 1
Acties:
  • 622 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 21:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Dennisdn schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:52:
[...]

Duren die films dan langer dan 3 minuten? O-)
Wanneer je in het vliegtuig zit met mensen om je heen, is het een stuk lastiger om snel door de video te komen. ;)

Maar even iets serieuzer.

Ik overweeg al een tijdje om een iPhone te komen. Vroeger lang WP gebruikt en toen overgegaan op Android. Nooit een fan geweest van Android, Maargoed het deed wat ik wilde, en 3 pluspunten gehad, veel keuze qua telefoons, makkelijks apps installeren buiten de Play Store zoals YouTube Revanced, en Metro UI start scherm, waardoor het briljante design van Windows Phone toch nog leeft, en ja, ik ben na 15 jaar (mijn god wat gaat de tijd snel...) nog steeds groot fan.

Echter wil ik van die grootste formaat telefoons af, en wil ik toch top kwaliteit camera houden. Wat hou je dan over? iPhone Pro, Pixel Pro en ook nog de Vivo X200 Pro Mini, maargoed over Android weet ik zat, ik wil vooral wat meer over iOS weten.

Een iPhone heeft voor mij 2 voordelen, sowieso de brede keuze in accessoires, waaronder 3D modellen om te printen, en de samenwerking met andere apparaten, en in mijn geval zou dat mijn iPad Pro M1 zijn, verder heb ik niets, en zie ik mij ook niet kopen. Tevens zie ik mijzelf ook geen diensten afsluiten van Apple.
Verder als ik de geruchten mag geloven, zou er een nieuwe zoom camera op de 17 Pro moeten komen, zowel nieuwe sensor als een variabele optische zoom.

Ik heb eigenlijk inhoudelijk 3 echte vragen.
1. Wat voor samenwerking kan ik verwachten tussen een iPhone en iPad, zonder dat ik voor allerlei diensten moet betalen, die ik nu niet heb.
2. Hoe gemakkelijk is het om apps te sideloaden, het enige wat me eigenlijk echt boeit is een gehackte YT, dit door sponsorblock
3. Voor de mensen die van Android kwamen, wat waren nu de echte plussen en minnen. Ik kan zat videos vinden van mensen die tijdelijk van de 1 naar de ander overstappen, maar eigenlijk zijn het allemaal faal videos, want ze verdiepen zich vaak veel te weinig in het andere eco systeem, om echt een goede ervaring te krijgen.

En bij die laatste denk je misschien: 'je hebt toch een iPad, waarom vraag je dit?', dat klopt, maar die gebruik ik voor hele specifieke doeleinden, zoals 3d werk (cad en sculpting), en heb deze gebruikt als laptop voor basis dingen, dit met de magic keyboard. Ik vind nu de overgang van telefoon naar tablet gewoon niet boeiend genoeg om de iPad te pakken, het is dus sneller om mijn telefoon te blijven gebruiken. Ik heb de iPad tevens tweedehands gekocht, waardoor die erg aantrekkelijk was.

Als laatste nog, ik ben hier niet met de gedachte dat de ene beter is dan de ander, ik ben geen fanboy, behalve van het dode Metro UI, en ben vooral opzoek of overstappen echt een meerwaarde gaat zijn voor mij.

[ Voor 81% gewijzigd door Benjamin- op 06-08-2025 22:16 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
Benjamin- schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:55:
[...]
Ik heb eigenlijk inhoudelijk 3 echte vragen.
1. Wat voor samenwerking kan ik verwachten tussen een iPhone en iPad, zonder dat ik voor allerlei diensten moet betalen, die ik nu niet heb.
2. Hoe gemakkelijk is het om apps te sideloaden, het enige wat me eigenlijk echt boeit is een gehackte YT, dit door sponsorblock
3. Voor de mensen die van Android kwamen, wat waren nu de echte plussen en minnen. Ik kan zat videos vinden van mensen die tijdelijk van de 1 naar de ander overstappen, maar eigenlijk zijn het allemaal faal videos, want ze verdiepen zich vaak veel te weinig in het andere eco systeem, om echt een goede ervaring te krijgen.
Ik denk niet dat dit perse het juiste topic is om deze vragen te stellen, wellicht zelfs een eigen discussie topic of eerder in een iPhone topic.

Maar beknopt:
1. Om er een paar te noemen, Handoff, Universal Clipboard en alle andere dingen die naadloos syncen.
2. Dat gaat makkelijker worden, er zijn al wat opties (AltStore) maar YouTube Revanced is volgens mij niet standaard mogelijk, daar moet je wat omwegen voor bewandelen.
3. Geen recente ervaring maar een groot voordeel is dat het niet van Google is. Daarnaast doen beide OS'en wat ze moeten doen al is de kwaliteit van apps vaak wat hoger op iOS (maar je betaald dan ook eerder wat geld voor een app imo). Je hebt geen keuze uit andere launcher of andere fabrikanten, dat is een voordeel of een nadeel.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van [iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie. Dit soort vragen horen in een eigen topic, ook omdat het offtopic is in het (beta) iOS 26 topic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Had deze in het andere topic gezet.
SgtElPotato schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:38:
[...]

Ik denk niet dat dit perse het juiste topic is om deze vragen te stellen, wellicht zelfs een eigen discussie topic of eerder in een iPhone topic.

Maar beknopt:
1. Om er een paar te noemen, Handoff, Universal Clipboard en alle andere dingen die naadloos syncen.
2. Dat gaat makkelijker worden, er zijn al wat opties (AltStore) maar YouTube Revanced is volgens mij niet standaard mogelijk, daar moet je wat omwegen voor bewandelen.
3. Geen recente ervaring maar een groot voordeel is dat het niet van Google is. Daarnaast doen beide OS'en wat ze moeten doen al is de kwaliteit van apps vaak wat hoger op iOS (maar je betaald dan ook eerder wat geld voor een app imo). Je hebt geen keuze uit andere launcher of andere fabrikanten, dat is een voordeel of een nadeel.
Handoff en Universal Clipboard klinkt opzicht prima, zie wel hoe dit multitasken tussen verschillende apparaten wat sneller maakt. Wat betreft syncen vraag ik mij wel af wat voor dingen dit echt zijn die echt het verschil maakt. Bijvoorbeeld als ik een app installeer, dan ga ik er vanuit dat ik die ook direct op een ander apparaat (indien beschikbaar is) kan installeren, maar neemt die ook gelijk al je inlog over, of gaat dit dan via bijv password managers om deze in te loggen, en vervolgens ook al je instellingen aan te passen op je andere apparaat, of is alles op 1 apparaat ook gelijk op de rest? Hoe gemakkelijk is foto's overzetten? Ik weet dat ze graag willen dat je daar iCloud voor gebruik, en zal zonder meer mooi werken, maar ik zal hier niet voor betalen, en ben dus vooral geïnteresseerd in het kopiëren. Gaat dat vlug en gemakkelijk?

Zover ik weet zitten gehackte YT's inderdaad niet op die andere stores, misschien komt dit nog, maar voor nu verwacht ik dat niet zo snel. Ik weet dat er andere routes zijn, maar ik lees veel methodes, en heb ook het gevoel dat deze niet altijd lang blijven werken. Ik gebruik veel YT, dus sponsorblock is wel echt essentieel.

Mja, dat het niet van Google is, vind ik niet heel boeiend om eerlijk te zijn. Ik heb nu niet het gevoel dat de ene significant beter is voor mij dan de ander, al die bedrijven willen graag al onze informatie hebben.
In welke zin vind je de apps wat beter op iOS? Bedoel je dan bepaald aanbod? Want ik ben absoluut voor een iPad gegaan omdat deze een beter aanbod heeft qua design apps, maar voor mijn telefoon is het toch wel dingen zoals mijn browser (Edge), Reddit (hacked), YouTube (hacked), wat streaming diensten, en dan natuurlijk de vele apps die gewoon doen wat ze moeten doen voor een bepaalde dienst, zoals bankieren, thermometers voor koken, wifi systeem, betaald parkeren, muziek (Sonos en Tidal), 3D printen enz enz. Gebruik iig verder geen sociale media.
Wat tevens volgens mij wel een plus is, is dat het niet zo'n drama is met alle health trackers. Gebruik nu 5 apps, Huawei Health (horloge en weegschaal), Google Fit, Strava, Flow (Bosch e-bike) en Health Sync om te zorgen dat alles ook nog met elkaar communiceert. Het werkt nu allemaal wel, maar wat een drama om het allemaal werkend te krijgen, en als je iets wilt toevoegen, dan kan je eerst een paar uur onderzoek doen of het wel wilt werken. En zelfs dan is het niet fantastisch.
Natuurlijk zal je bij iOS ook meerdere apps hebben, maar zover ik weet werkt het wel allemaal zonder gezeur. En ja, ook mijn horloge moet ook op iOS werken.

Wat betreft voor of nadeel van launchers. Ik denk dat het erg aan de persoon ligt en welk apparaat. Op mijn iPad vind ik het nog steeds een drama. 12.9 inch en iPadOS doet alsof ik een piepklein telefoontje heb waar ik niet teveel op mag plaatsen.
Op een iPhone ziet het er prima uit, en als je niet helemaal gaat customizen zoals ik dat doe, dan heb ik liever de simpelheid van iOS, dan de vele slechte launchers die je op diverse Android apparaten zal vinden. Al ben ik niet heel erg te spreken over hoe veel widgets e.d. geld kosten, en geregeld ook flink wat.
Dat gezegd, mijn metro UI (squarehome) werkt erg fijn en soepel, en zou ik zeker missen.

Ik blijf dus wel echt dat de launcher en gehackte YT het belangrijkste zijn, en daar moet ik dan wel wat plussen voor terug krijgen om het echt de moeite waard te maken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Geen overstappers maar een vader van tieners met iPhones. ICloud is maar 4GB dus tenzij je ergens alternatieve opslag hebt is de gratis storage maar 4 GB en dus zo vol. En zal je moeten betalen voor meer ruimte.

Apple zit aan alle kanten dicht getimmerd, kan een voordeel zijn, maar voelt wat beklemmend als Android gebruiker. En werkt niet helemaal intuïtief als Android gebruiker. Heeft wel als voordeel dat als het werkt het soepel en zonder problemen werkt binnen wat Apple vind dat je moet mogen.

Dus als je wil aanpassen en tweaken, kijk naar je iPad, dat is het wat het is op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Barrycade schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 23:38:
Geen overstappers maar een vader van tieners met iPhones. ICloud is maar 4GB dus tenzij je ergens alternatieve opslag hebt is de gratis storage maar 4 GB en dus zo vol. En zal je moeten betalen voor meer ruimte.

Apple zit aan alle kanten dicht getimmerd, kan een voordeel zijn, maar voelt wat beklemmend als Android gebruiker. En werkt niet helemaal intuïtief als Android gebruiker. Heeft wel als voordeel dat als het werkt het soepel en zonder problemen werkt binnen wat Apple vind dat je moet mogen.

Dus als je wil aanpassen en tweaken, kijk naar je iPad, dat is het wat het is op je iPhone.
We hebben een family plan via OneDrive. Al weet ik dat Apple niet altijd heel fijn werkt met andere diensten, de nodige functionaliteit is wel beperkt tot iCloud zover ik weet.

Oprecht vraag ik me af hoeveel ik er echt van zal merken dat het dichtgetimmerd zit, los van YT, Reddit en mijn launcher, gebruik ik volgens mij niets wat een andere ervaring zou zijn, en kan ik die apps gehackt kunnen installeren, dan is dat ook geen punt.
Verder leven mijn apparaten nu toch al gescheiden, dus daar zou ik niets in missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:02
Op pc en telefoon alle platformen gebruikt. Nu al bijna 4 jaar een iPhone, daarvoor diverse pixel toestellen gehad.

Voordelen iPhone:

1. Universal clipboard (als het werkt, soms weigert mn Mac pertinent de otp codes op m’n iPhone te kopiëren. Fijn als het werkt, teleurstellend als het weer eens weigert).

2. iCloud, notities, photo’s, herinneringen en agenda zijn gesynchroniseerd. Echter heeft Google hier prima tegenhangers voor in de vorm van Google keep e.d.

3. Mogelijkheid om herinneringen in m’n agenda te maken en ze daar ook af te kunnen vinken direct vanuit de UI. Dit is voor mij een gigantische productiviteitshack en Google Calendar heeft dit dus niet! Dat is een van de main features die me op het platform houden!

4. Toestellen zijn altijd van hoge kwaliteit. Apple is vergeleken met de concurrentie niet concurrerend qua prijs (zeg maar gewoon duur) maar alles op de iPhone is wel top of the bill. M’n huidige iPhone 13 mini is bijna 4 jaar oud en daar zit nog steeds de originele accu in. Bij m’n vorige pixel en Samsung telefoons waren de accu’s na zo’n 2 jaar wel echt helemaal op.

5. AirPods, oortjes werken subliem en naadloos op Mac, iPhone en aanverwanten. Tegenwoordig schijn je wel multipoint oortjes te kunnen krijgen waarmee je min of meer hetzelfde bereikt op andere apparaten dan die van Apple.

Nadelen iPhone (t.o.v. Android)

1. T.o.v. van Android vind ik Apple telefoons ontzettend traag. Dit komt met name door de trage ui animaties (welke je bijv. bij Android’s developer settings sneller kan zetten). Ook is de gesture based navigatie objectief beter op Android. Bij Apple moet je bijv bij een pagina terug op Safari de hele pagina opzij vegen en dan op een page load wachten (dit is toevallig vooral op tweakers merkbaar). Op Android is de pagina terug gesture (of beter gezegd de terug gesture, want het werkt in het gehele os zo) niet blokkerend. Sterker nog, als je twee pagina’s bezocht hebt in Chrome en daarvoor in een andere app, dan kan je dus drie keer de terug gesture gebruiken om terug naar de app te gaan. Dit maakt Android in mijn optiek ontzettend snel en intuïtief in gebruik. Ik vind het echt een gemis dat ik dit op Apple’s iOS niet heb.

2. UI inconsistentie, sommige apps werken met knopjes, andere werken weer met gestures. Als je de apps eenmaal kent valt het niet zo meer op, maar de navigatie situatie op iOS is rommelig t.o.v. Android waar je werkelijk alles met dezelfde gestures kan bedienen.

3. Weinig vernieuwend. Apple toestellen zijn hetzelfde, ieder jaar weer. Er komt een knopje bij, er gaat een knopje weg. Alle specs zijn iets beter etc. Bij Android heb je veel meer keus waaronder foldables.

4. Dichtgetimmerd. OS brede ad blocking, YouTube zonder ads etc; vergeet het maar. Op Apple kan dit pertinent niet. Er lijkt enigzins wat in beweging door EU’s dma wetgeving maar het moet er bij Apple echt uitgewurgd worden. Voor YouTube zonder ads zou je eventueel wel een Safari plug-in kunnen installeren en YouTube via Safari kunnen kijken. Het is minder goed dan op de app, maar het is iets.

Nu lijkt het alsof ik heel negatief ben over Apple maar dat is niet perse aan de hand. Ik zie dingen die goed werken en dingen die minder goed werken, maar dat is op Android, Windows, Linux en MacOS ook het geval. Als je alle platformen effectief en veel gebruikt dan gaan je dingen gewoon opvallen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Benjamin- schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 23:34:
Had deze in het andere topic gezet.

[...]

Handoff en Universal Clipboard klinkt opzicht prima, zie wel hoe dit multitasken tussen verschillende apparaten wat sneller maakt. Wat betreft syncen vraag ik mij wel af wat voor dingen dit echt zijn die echt het verschil maakt. Bijvoorbeeld als ik een app installeer, dan ga ik er vanuit dat ik die ook direct op een ander apparaat (indien beschikbaar is) kan installeren, maar neemt die ook gelijk al je inlog over, of gaat dit dan via bijv password managers om deze in te loggen, en vervolgens ook al je instellingen aan te passen op je andere apparaat, of is alles op 1 apparaat ook gelijk op de rest? Hoe gemakkelijk is foto's overzetten? Ik weet dat ze graag willen dat je daar iCloud voor gebruik, en zal zonder meer mooi werken, maar ik zal hier niet voor betalen, en ben dus vooral geïnteresseerd in het kopiëren. Gaat dat vlug en gemakkelijk?
Ik gebruik iCloud voor alles, er zijn andere manieren zoals AirDrop of Google Photos en nog veel meer maar daar heb ik geen ervaring mee.
Zover ik weet zitten gehackte YT's inderdaad niet op die andere stores, misschien komt dit nog, maar voor nu verwacht ik dat niet zo snel. Ik weet dat er andere routes zijn, maar ik lees veel methodes, en heb ook het gevoel dat deze niet altijd lang blijven werken. Ik gebruik veel YT, dus sponsorblock is wel echt essentieel.

Mja, dat het niet van Google is, vind ik niet heel boeiend om eerlijk te zijn. Ik heb nu niet het gevoel dat de ene significant beter is voor mij dan de ander, al die bedrijven willen graag al onze informatie hebben.
Het verschil is dat Google een advertentiebedrijf is en Apple niet. Beide maken ze profielen en slaan ze je data op alleen er is een flink verschil in hoe ze deze data gebruiken.
In welke zin vind je de apps wat beter op iOS? Bedoel je dan bepaald aanbod? Want ik ben absoluut voor een iPad gegaan omdat deze een beter aanbod heeft qua design apps, maar voor mijn telefoon is het toch wel dingen zoals mijn browser (Edge), Reddit (hacked), YouTube (hacked), wat streaming diensten, en dan natuurlijk de vele apps die gewoon doen wat ze moeten doen voor een bepaalde dienst, zoals bankieren, thermometers voor koken, wifi systeem, betaald parkeren, muziek (Sonos en Tidal), 3D printen enz enz. Gebruik iig verder geen sociale media.
Wat tevens volgens mij wel een plus is, is dat het niet zo'n drama is met alle health trackers. Gebruik nu 5 apps, Huawei Health (horloge en weegschaal), Google Fit, Strava, Flow (Bosch e-bike) en Health Sync om te zorgen dat alles ook nog met elkaar communiceert. Het werkt nu allemaal wel, maar wat een drama om het allemaal werkend te krijgen, en als je iets wilt toevoegen, dan kan je eerst een paar uur onderzoek doen of het wel wilt werken. En zelfs dan is het niet fantastisch.
Natuurlijk zal je bij iOS ook meerdere apps hebben, maar zover ik weet werkt het wel allemaal zonder gezeur. En ja, ook mijn horloge moet ook op iOS werken.
De kwaliteit van apps is een stuk hoger, al is dat de laatste jaren een stuk beter op Android. Je kunt geen gehackte apps gebruiken en de kans is in de toekomst ook klein. Er zijn flink wat omwegen waar het wellicht wel kan maar mij niet gezien.

Iedere fabrikant heeft zijn eigen health app vaak. Of ze vervolgens kunnen integreren met bijvoorbeeld Apple Gezondheid is een keuze van de fabrikant. Zijn er helaas nog genoeg waar dat niet het geval is.
Wat betreft voor of nadeel van launchers. Ik denk dat het erg aan de persoon ligt en welk apparaat. Op mijn iPad vind ik het nog steeds een drama. 12.9 inch en iPadOS doet alsof ik een piepklein telefoontje heb waar ik niet teveel op mag plaatsen.
Op een iPhone ziet het er prima uit, en als je niet helemaal gaat customizen zoals ik dat doe, dan heb ik liever de simpelheid van iOS, dan de vele slechte launchers die je op diverse Android apparaten zal vinden. Al ben ik niet heel erg te spreken over hoe veel widgets e.d. geld kosten, en geregeld ook flink wat.
Dat gezegd, mijn metro UI (squarehome) werkt erg fijn en soepel, en zou ik zeker missen.
Dat is een keuze. Vroeger vond ik het ook leuk om te tweaken toen ik een Android had. Tegenwoordig moet een telefoon voor mij werken en het gewoon doen. Of er dan een widget staat of een app icoontje maakt mij persoonlijk vrij weinig uit.
Ik blijf dus wel echt dat de launcher en gehackte YT het belangrijkste zijn, en daar moet ik dan wel wat plussen voor terug krijgen om het echt de moeite waard te maken.
Als dat een vereiste is dan zou ik lekker bij Android blijven. Ik betaal een paar euro per maand voor wat apps en streaming diensten. Imo niet meer dan normaal.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:18
Als toevoeging op de overige reacties mag je er best van uitgaan dat een iPhone in principe hetzelfde werkt als een iPad, maar dan met een kleiner scherm. Daarnaast kun je er toevallig ook mee bellen ( ;) ), iets wat met iPadOS 26 overigens ook op de iPad mogelijk wordt, via je iPhone.

Je komt eigenlijk niet echt onder het ecosysteem van Apple uit, tenzij je genoegen neemt met een andere ervaring dan wanneer je volledig via iCloud meedraait in het ecosysteem. Je OneDrive-synchronisatie voor foto's werkt bijvoorbeeld prima, maar een volledige back-up van je iPhone werkt dan weer echt alleen goed met iCloud.

Voor één euro per maand krijg je 50 GB opslag in iCloud, en dat is ruim voldoende voor de back-ups van je iPhone en iPad. Het is dus zeker aan te raden om dat te gebruiken, zodat je gegevens zoals contacten, app-instellingen en back-ups goed geregeld zijn. Koop je in de toekomst nog een nieuwe iPhone, dan staat alles er met een uurtje weer op, tot en met je open tabs in de browser op je vorige iPhone aan toe.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
SgtElPotato schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:59:
[...]

Ik gebruik iCloud voor alles, er zijn andere manieren zoals AirDrop of Google Photos en nog veel meer maar daar heb ik geen ervaring mee.

[...]

Het verschil is dat Google een advertentiebedrijf is en Apple niet. Beide maken ze profielen en slaan ze je data op alleen er is een flink verschil in hoe ze deze data gebruiken.

[...]

De kwaliteit van apps is een stuk hoger, al is dat de laatste jaren een stuk beter op Android. Je kunt geen gehackte apps gebruiken en de kans is in de toekomst ook klein. Er zijn flink wat omwegen waar het wellicht wel kan maar mij niet gezien.

Iedere fabrikant heeft zijn eigen health app vaak. Of ze vervolgens kunnen integreren met bijvoorbeeld Apple Gezondheid is een keuze van de fabrikant. Zijn er helaas nog genoeg waar dat niet het geval is.

[...]

Dat is een keuze. Vroeger vond ik het ook leuk om te tweaken toen ik een Android had. Tegenwoordig moet een telefoon voor mij werken en het gewoon doen. Of er dan een widget staat of een app icoontje maakt mij persoonlijk vrij weinig uit.

[...]

Als dat een vereiste is dan zou ik lekker bij Android blijven. Ik betaal een paar euro per maand voor wat apps en streaming diensten. Imo niet meer dan normaal.
AirDrop is het inderdaad, daar ben ik wel benieuwd naar, maar zal eens kijken voor een video.

Zonder hier een Apple vs Google discussie aan te gaan, beide gebruiken ze massaal jouw data om te adverteren. Het model is van Google wat anders, maar onderaan de streep is jouw data voor beide een verdienmodel. Simpele feit is, is dat als jij jouw data koester en prive wilt houden, dan zit je bij beide gewoon erg fout. Sommige mensen proberen dit te minimaliseren door bijv een custom Android rom te gebruiken die vrij is van Googles zooi, maar de meeste van ons weten gewoon dat onze data zo wordt verzameld, en hebben ons er bij neergelegd.

Ik begrijp niet zo goed dat apps hogere kwaliteit hebben. Ik geloof zonder meer dat een individuele app net wat beter is op de 1 dan de ander voor 1 of andere reden, maar worden volgens mij de apps gewoon allemaal hetzelfde gemaakt.
De iPad heeft echt apps die Android tablets niet hebben, of veel minder zijn, omdat Android tablets niet echt serieus worden genomen als serieuze apparaten. Zeker als je kijkt naar video, foto, 3d bewerkingen enz, dan kunnen iPads veel meer, omdat ze veel gebruikt worden, sterke hardware hebben, en je weet waar je voor ontwikkelt. Maar bij telefoon apps heb ik niet het idee dat dit zo is, dus ben wel benieuwd waar ik deze verschillen kan zien.

Wat betreft sideloaden, dat is zeker een ding, en er bestaan ook gewoon gehackte YouTube apps met dus sponsorblock. Alleen van wat ik kan zien moet je deze weer via developer manieren op je telefoon krijgen.

Serieus? Ik dacht juist dat het bij Apple wel goed geregeld was. Het helpt in ieder geval wel dat ze volgens mij al lang een centrale plek hebben, en dat is iets wat heel erg lang niet zo was met Google, en nog steeds niet lekker werkt.

Het gaat niet om het geld, sponsorblock draait niet om adblocking, het draait om de segmenten in de video. Zelfpromotie, sponsors enz. Sommige kanalen zijn gewoon niet te bekijken zonder sponsorblock naar mijn mening.
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:49:
Als toevoeging op de overige reacties mag je er best van uitgaan dat een iPhone in principe hetzelfde werkt als een iPad, maar dan met een kleiner scherm. Daarnaast kun je er toevallig ook mee bellen ( ;) ), iets wat met iPadOS 26 overigens ook op de iPad mogelijk wordt, via je iPhone.

Je komt eigenlijk niet echt onder het ecosysteem van Apple uit, tenzij je genoegen neemt met een andere ervaring dan wanneer je volledig via iCloud meedraait in het ecosysteem. Je OneDrive-synchronisatie voor foto's werkt bijvoorbeeld prima, maar een volledige back-up van je iPhone werkt dan weer echt alleen goed met iCloud.

Voor één euro per maand krijg je 50 GB opslag in iCloud, en dat is ruim voldoende voor de back-ups van je iPhone en iPad. Het is dus zeker aan te raden om dat te gebruiken, zodat je gegevens zoals contacten, app-instellingen en back-ups goed geregeld zijn. Koop je in de toekomst nog een nieuwe iPhone, dan staat alles er met een uurtje weer op, tot en met je open tabs in de browser op je vorige iPhone aan toe.
Een belangrijke vraag zit dan voor mij ook in de samenwerking en het sideloaden. Ik ben zeker wel geïnteresseerd in mensen hun ervaring van wat ze missen met overstappen. De meeste kritiek komt altijd op het terug gaan in het systeem, waarbij apps veel verschillende manieren hebben om terug te gaan. Ook geregeld kritiek gezien over app instellingen die niet vanuit de app zijn te regelen, zoals instellingen voor fotografie enz.
Ik weet niet of ik me daar echt druk om kan maken, denk dat dit meer gewenning is dan iets anders.
Mensen die heel gevoelig zijn voor verandering, zijn al snel van slag. In een andere auto zitten en niet meer weten hoe ze moeten rijden, want de ruitenwisser werkt anders.

Ik zie dat de goedkoopste 2 iCloud abo's nog prima kunnen qua prijs. Dat zou oprecht nog wel interessant kunnen zijn. Overstappen naar iCloud is simpelweg geen optie met ons OneDrive account, en tevens ook duurder, en een duur abo erbij vind ik zonde.

Aan dat laatste zie ik wel dat je al een tijdje geen Android meer hebt gebruikt.
Ik gebruik overal Edge, en kan zo mijn tabs openen van mijn laptop. Overzetten van data gaat ook supersnel, apps worden gelijk geïnstalleerd en ook je apk's gaan over. Daarnaast met authenticators kan je overal snel weer inloggen. Geen idee of je bijv bij Netflix ingelogd blijft als je alles overzet, maar een paar clicks en in Android ben je wel weer ingelogd. Mijn launcher kan ik zo overzetten inclusief indeling, widgets iconen enz.
Alleen dingen zoals bankieren, DigiD enz vraagt net iets meer werk. Maar denk oprecht dat ik ook binnen een uur klaar ben.

Dat is wel iets wat jaren geleden nog niet lekker liep, en was een nieuwe telefoon instellen wel echt een drama was. Sommige merken hadden nog wel hun eigen apps daarvoor, zoals Samsung, maar toen ik laatste keer van Samsung naar Xiaomi ging, ging dat dus nu ook snel.
Logisch ook, ze kijken van elkaar af, en gezien de lijst met missende features steeds kleiner wordt, focussen ze steeds meer op kleinere details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Benjamin- schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:28:
[...]

AirDrop is het inderdaad, daar ben ik wel benieuwd naar, maar zal eens kijken voor een video.

Zonder hier een Apple vs Google discussie aan te gaan, beide gebruiken ze massaal jouw data om te adverteren. Het model is van Google wat anders, maar onderaan de streep is jouw data voor beide een verdienmodel. Simpele feit is, is dat als jij jouw data koester en prive wilt houden, dan zit je bij beide gewoon erg fout. Sommige mensen proberen dit te minimaliseren door bijv een custom Android rom te gebruiken die vrij is van Googles zooi, maar de meeste van ons weten gewoon dat onze data zo wordt verzameld, en hebben ons er bij neergelegd.
Het verschil is immens en beide zijn geen heilige partijen, maar Google maakt een profiel van jou en gebruikt alle data die het maar kan vinden en krijgen om dit te koppelen aan je. Bij Apple is het iig nog 'in-house'.

Maar ieder zijn mening, ik hoef geen Google zooi in huis of in de buurt :)
Ik begrijp niet zo goed dat apps hogere kwaliteit hebben. Ik geloof zonder meer dat een individuele app net wat beter is op de 1 dan de ander voor 1 of andere reden, maar worden volgens mij de apps gewoon allemaal hetzelfde gemaakt.
De iPad heeft echt apps die Android tablets niet hebben, of veel minder zijn, omdat Android tablets niet echt serieus worden genomen als serieuze apparaten. Zeker als je kijkt naar video, foto, 3d bewerkingen enz, dan kunnen iPads veel meer, omdat ze veel gebruikt worden, sterke hardware hebben, en je weet waar je voor ontwikkelt. Maar bij telefoon apps heb ik niet het idee dat dit zo is, dus ben wel benieuwd waar ik deze verschillen kan zien.
Het verschil is steeds kleiner, maar je hebt genoeg camera apps gehad die niet eens de camera API aanriepen bij gebruik op Android en gewoon een screenshot maakte van het scherm. En bij iOS hoef je maar voor één platform / telefoon te ontwikkelen dus niet 100 verschillende resoluties en chipsets zoals bij Android. Zorgt ervoor dat de kwaliteit een stukje hoger is. Daarnaast is men eerder bereid wat geld te betalen voor een app op iOS dan op Android.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
SgtElPotato schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:48:
[...]

Het verschil is immens en beide zijn geen heilige partijen, maar Google maakt een profiel van jou en gebruikt alle data die het maar kan vinden en krijgen om dit te koppelen aan je. Bij Apple is het iig nog 'in-house'.

Maar ieder zijn mening, ik hoef geen Google zooi in huis of in de buurt :)

[...]

Het verschil is steeds kleiner, maar je hebt genoeg camera apps gehad die niet eens de camera API aanriepen bij gebruik op Android en gewoon een screenshot maakte van het scherm. En bij iOS hoef je maar voor één platform / telefoon te ontwikkelen dus niet 100 verschillende resoluties en chipsets zoals bij Android. Zorgt ervoor dat de kwaliteit een stukje hoger is. Daarnaast is men eerder bereid wat geld te betalen voor een app op iOS dan op Android.
Camera apps die een screenshot maakte? Welke merken en hoelang geleden? ik heb dit nog nooit meegemaakt of gehoord.

Niet 100 verschillende resoluties? Apple gebruikt zat resoluties. De 13, 15 en 16 pro modellen hebben bijvoorbeeld allemaal verschillende resoluties en dat is maar 1 type van de afgelopen jaren, dan heb je nog alle andere modellen, iPads enz.
Een app wordt niet meer voor een resolutie gemaakt, dat past zich gewoon aan. Dat is niet anders bij iOS/iPadOS dan bij Android.

Ik lees graag concrete en recente voorbeelden die dit aantonen, want voor mij klinkt dit als iets wat misschien 10+ jaar geleden nog een rol speelde, maar inmiddels al lang niet meer.
Mij geeft dit erg het gevoel dat je ooit wat van deze dingen heb gehoord of zag langskomen, en dat deze erg zijn blijven steken. Ik gebruik alweer 10 jaar Android en ik herken mij hier allemaal totaal niet in.
Ik zag vooral de boel weleens falen bij nieuwe dingen, zoals apps die niet goed werkte met foldables, maar dat was destijds zo'n kleine en nieuwe markt dat apps hier niet op waren aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Benjamin- schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:45:
[...]

Camera apps die een screenshot maakte? Welke merken en hoelang geleden? ik heb dit nog nooit meegemaakt of gehoord.
Dat je het niet kent betekend niet dat het zo was. Zoek maar eens op. Volgens mij is dat nog iets van 'recent' maar exacte voorbeelden moet je maar even opzoeken. Ik dacht ook vooral met Samsung en de camera API.
Niet 100 verschillende resoluties? Apple gebruikt zat resoluties. De 13, 15 en 16 pro modellen hebben bijvoorbeeld allemaal verschillende resoluties en dat is maar 1 type van de afgelopen jaren, dan heb je nog alle andere modellen, iPads enz.
Een app wordt niet meer voor een resolutie gemaakt, dat past zich gewoon aan. Dat is niet anders bij iOS/iPadOS dan bij Android.

Ik lees graag concrete en recente voorbeelden die dit aantonen, want voor mij klinkt dit als iets wat misschien 10+ jaar geleden nog een rol speelde, maar inmiddels al lang niet meer.
Mij geeft dit erg het gevoel dat je ooit wat van deze dingen heb gehoord of zag langskomen, en dat deze erg zijn blijven steken. Ik gebruik alweer 10 jaar Android en ik herken mij hier allemaal totaal niet in.
Ik zag vooral de boel weleens falen bij nieuwe dingen, zoals apps die niet goed werkte met foldables, maar dat was destijds zo'n kleine en nieuwe markt dat apps hier niet op waren aangepast.
Ik heb niet echt zin om concrete voorbeelden op te zoeken om iemand te moeten overtuigen van iOS vs Android maar vooruit hierbij de eerste Google hit: https://www.reddit.com/r/..._android_have_bad_camera/

Tja, mijn ervaring is dat de kwaliteit van apps beter is dan op Android.

Maar ik ben je aan het overtuigen voor iets wat je helemaal niet wilt.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
Benjamin- schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:28:
[...]
Een belangrijke vraag zit dan voor mij ook in de samenwerking en het sideloaden.
Waarom al dat gemier.... je hebt blijkbaar al een iPad dus dan kan je toch prima beoordelen hoe het werkt en of je met sideloaden zoals het werkt kan leven. En die samenwerking is er natuurlijk en werkt gewoon prima.

Lijkt allemaal een beetje gezeur om niets.
Niemand zit te wachten op de zoveelste thread over de verschillen tussen IOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
SgtElPotato schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:31:
[...]

Dat je het niet kent betekend niet dat het zo was. Zoek maar eens op. Volgens mij is dat nog iets van 'recent' maar exacte voorbeelden moet je maar even opzoeken. Ik dacht ook vooral met Samsung en de camera API.

[...]

Ik heb niet echt zin om concrete voorbeelden op te zoeken om iemand te moeten overtuigen van iOS vs Android maar vooruit hierbij de eerste Google hit: https://www.reddit.com/r/..._android_have_bad_camera/

Tja, mijn ervaring is dat de kwaliteit van apps beter is dan op Android.

Maar ik ben je aan het overtuigen voor iets wat je helemaal niet wilt.
Kunnen we gewoon niet dit niveau doen? Je probeert hier een punt te maken over Android, op basis van een Reddit bericht van 5 jaar terug, over dat een api met meer functies nog in ontwikkeling was. Dit zijn wat mij betreft ongewenste berichten, en exact de reden dat ik mensen vraag om actuele ervaringen, en niet op YT ga voor mensen die gaan zeuren over iOS of Android over dingen die ze niet weten of al jaren niet meer van toepassing zijn.

Verder vroeg ik hier niemand om mij te overtuigen van iOS. Ik vraag hier om actuele ervaringen en zodat ik een geïnformeerde keuze kan maken.
Daarnaast het enige wat je me van probeert te overtuigen is dat Android volgens jou problemen had vroeger. Allemaal niet zo relevant allemaal.
TweakGP schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:13:
[...]

Waarom al dat gemier.... je hebt blijkbaar al een iPad dus dan kan je toch prima beoordelen hoe het werkt en of je met sideloaden zoals het werkt kan leven. En die samenwerking is er natuurlijk en werkt gewoon prima.

Lijkt allemaal een beetje gezeur om niets.
Niemand zit te wachten op de zoveelste thread over de verschillen tussen IOS en Android.
Zo werkt het dus niet. Het is niet even proberen. Er zijn verschillende methodes, en volgens mij willen ze op een gegeven moment ook niet meer werken. Dus ik ben op zoek naar lange termijn ervaringen.

Verder mag je hier niet op zitten te wachten, maar ik heb die vraag wel. Het is ook geen strijd, maar puur wat kan ik verwachten, wat is anders, zowel positief als negatief, en ik ben op zoek naar mensen die uit (recente) ervaring spreken. Die informatie is moeilijk te vinden omdat men al snel 'hun' OS proberen te verdedigen, ipv kritisch naar beide OS'en te kijken zoals ze nu zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Benjamin- op 07-08-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 12:57

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb een iPad pro m1(?), iPhone 12, een apple watch 2nd gen(?) en een apple TV 4K. Ik vind het allemaal geweldige producten, hoewel ik me bij de watch afvraag of dat ding niet veel te duur was voor alleen beetje tracken en de trilfunctie, maar toch wil ik er niet vanaf.

Maargoed, wat samenwerking tussen de apparaten betreft vind ik het eigenlijk niet zo spannend. Airdrop van iphone naar ipad en vice versa doe ik wel geregeld (als ik iets groter wil zien, of als ik iets toch via whatsapp ofzo wil versturen), dus dat zal voor mij het meest waardevol zijn. Maar verder integraal gebruik doe ik eigenlijk niet. Van de cloud maak ik weinig gebruik. n=1 :)

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Benjamin- schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:37:
[...]

Kunnen we gewoon niet dit niveau doen? Je probeert hier een punt te maken over Android, op basis van een Reddit bericht van 5 jaar terug, over dat een api met meer functies nog in ontwikkeling was. Dit zijn wat mij betreft ongewenste berichten, en exact de reden dat ik mensen vraag om actuele ervaringen, en niet op YT ga voor mensen die gaan zeuren over iOS of Android over dingen die ze niet weten of al jaren niet meer van toepassing zijn.

Verder vroeg ik hier niemand om mij te overtuigen van iOS. Ik vraag hier om actuele ervaringen en zodat ik een geïnformeerde keuze kan maken.
Daarnaast het enige wat je me van probeert te overtuigen is dat Android volgens jou problemen had vroeger. Allemaal niet zo relevant allemaal.
Zoals ik al zei was dit het eerste resultaat en een schopje voor jou in de richting om te zoeken naar de verschillen. Van daaruit kun je zelf neem ik aan ook wat meer onderzoek doen om te kijken of het nog steeds zo is of niet, we kunnen niet alles voorkauwen als je dat verwachten...

Ik heb je een paar actuele ervaringen gegeven in mijn eerste post. maar daar had je gelijk een mening over of probeerde je te weerleggen. Het zijn mijn ervaringen doe ermee wat je wilt!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
Benjamin- schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:37:
[...]
Zo werkt het dus niet. Het is niet even proberen. Er zijn verschillende methodes, en volgens mij willen ze op een gegeven moment ook niet meer werken. Dus ik ben op zoek naar lange termijn ervaringen.

Verder mag je hier niet op zitten te wachten, maar ik heb die vraag wel. Het is ook geen strijd, maar puur wat kan ik verwachten, wat is anders, zowel positief als negatief, en ik ben op zoek naar mensen die uit (recente) ervaring spreken. Die informatie is moeilijk te vinden omdat men al snel 'hun' OS proberen te verdedigen, ipv kritisch naar beide OS'en te kijken zoals ze nu zijn.
Je begint in je posts over van alles (oeverloos) te mieren terwijl je gewoon met je iPad zelf aan de slag kan gaan en dan je eigen antwoorden kan invullen. Zo werkt het dus gewoon wel.

Iedereen (of bijna iedereen) die meerdere spullen van Apple heeft is tevreden, dus verder is het een persoonlijke voorkeur. Doe gewoon zelf je huiswerk ipv dit voor de zoveelste keer te herkauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
TweakGP schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:00:
[...]

Je begint in je posts over van alles (oeverloos) te mieren terwijl je gewoon met je iPad zelf aan de slag kan gaan en dan je eigen antwoorden kan invullen. Zo werkt het dus gewoon wel.

Iedereen (of bijna iedereen) die meerdere spullen van Apple heeft is tevreden, dus verder is het een persoonlijke voorkeur. Doe gewoon zelf je huiswerk ipv dit voor de zoveelste keer te herkauwen.
Ik zou zeggen, geef het goede voorbeeld en stop dan met hier berichten te plaatsen. Als je mij niet wilt helpen, zeg dan gewoon niets.
Nullifiel schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:56:
Ik heb een iPad pro m1(?), iPhone 12, een apple watch 2nd gen(?) en een apple TV 4K. Ik vind het allemaal geweldige producten, hoewel ik me bij de watch afvraag of dat ding niet veel te duur was voor alleen beetje tracken en de trilfunctie, maar toch wil ik er niet vanaf.

Maargoed, wat samenwerking tussen de apparaten betreft vind ik het eigenlijk niet zo spannend. Airdrop van iphone naar ipad en vice versa doe ik wel geregeld (als ik iets groter wil zien, of als ik iets toch via whatsapp ofzo wil versturen), dus dat zal voor mij het meest waardevol zijn. Maar verder integraal gebruik doe ik eigenlijk niet. Van de cloud maak ik weinig gebruik. n=1 :)
Ik denk dat we dat allemaal wel met bepaalde producten hebben. Zelf gebruik ik een Huawei GT5, ook niet een heel goedkoop horloge, zeker niet als je de titanium versie neemt, maarja je wilt ook wat en dan ga je dat soort aankopen doen. :P

Hoe snel is AirDrop? Stel je moet 100 foto's overzetten, heb je dan een idee hoe snel dat gaat? Neemt die ook info over, bijv favorieten fotos, in welke mapjes ze staan enz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:49
Ik sluit.me aan bij @TweakGP en @SgtElPotato ga lekker met je.iPad prutsen en kijk hoe t gaat. Dit topic voelt echt heel.erg alsof.je vraagt aan anderen om.je huiswerk te maken, ook door de ellenlange posts die meer voelen als een soort braindump dan een weloverwogen gedachte of vraag.

Voor mij geen iPhones want te beperkend en geen goede youtube apps. Maar vind je dat geen probleem dan lekker doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Fr33z op 07-08-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Als je teveel twijfelt, wat ik ook destijds had, is koop een tweedehands iPhone op Marktplaats. Ik had destijds een iPhone 13 Pro Max aangeschaft. Na anderhalve maand was ik om, ik legde mijn Android-toestel in de kast en kocht een iPhone 15 Pro Max. Inmiddels weer terug bij Android (lang verhaal) maar stiekem toch weer ergens heimwee naar iPhone. De iPhone 13 Pro Max heb ik toen voor hetzelfde geld als waar ik hem voor gekocht had, weer verkocht. Zo koste dit 'probeersel' mij eigenlijk niets.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:18
Zoals ik eerder aangaf, is een iPhone in feite een iPad met een kleiner scherm. Niet moeilijker maken dan het is.

Wat betreft de vraag hoe lang het duurt om 100 foto’s via AirDrop te versturen kun je eenvoudig zelf opzoeken. Als je op zoek bent naar die vorm van informatie, dan sluit dat niet echt aan bij de ervaringen die hier worden gedeeld.

Over sideloading is overigens ook genoeg te vinden, dat staat nog redelijk in de steigers.

[ Voor 3% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 07-08-2025 18:04 ]

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Mensen, als jullie moeite hebben met vragen die ergens op het internet zijn te vinden, ga dan vooral iets anders doen met je tijd. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat ik geen goede bronnen kan vinden van mensen die een net objectief beeld neerzetten, en heel duidelijk geen moeite nemen om het andere platform to leren kennen. Ken je die bronnen wel, deel ze. Maar als je niets te delen hebt, ga dan niet mijn topic verder vervuilen aub. Hierna ga ik de mods vragen om dit soort opmerkingen te verwijderen, oprecht dit vergalt het alleen maar.
Steeffoon schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:04:
Als je teveel twijfelt, wat ik ook destijds had, is koop een tweedehands iPhone op Marktplaats. Ik had destijds een iPhone 13 Pro Max aangeschaft. Na anderhalve maand was ik om, ik legde mijn Android-toestel in de kast en kocht een iPhone 15 Pro Max. Inmiddels weer terug bij Android (lang verhaal) maar stiekem toch weer ergens heimwee naar iPhone. De iPhone 13 Pro Max heb ik toen voor hetzelfde geld als waar ik hem voor gekocht had, weer verkocht. Zo koste dit 'probeersel' mij eigenlijk niets.
Is geen heel gek idee, maar heb wel echt een bloedhekel aan dingen verkopen, heb hier nog een hele boel spullen die ik moet verkopen.
Maar ben wel erg benieuwd naar je ervaringen, en waarom je naar Apple ging, terugging en nu weer naar Apple zou willen gaan. Waren er dingen wat je echt miste of moeilijk aan kon wennen, en andersom natuurlijk ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Benjamin- schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:28:
Is geen heel gek idee, maar heb wel echt een bloedhekel aan dingen verkopen, heb hier nog een hele boel spullen die ik moet verkopen.
Zo is er altijd wel iets :'(

[ Voor 27% gewijzigd door SgtElPotato op 07-08-2025 20:05 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, dit was een kans op een goede overstap discussie, maar aangezien men niet met elkaar in gesprek wil en enkel uit is op persoonlijke aanvallen is het niet zinvol om deze discussie voort te zetten en gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.